Permalänk
Medlem

DM Asus RT-AC56U Slöööö

Hej! Googlat och läst på forum. youtube osv... men hittar inget bra förklaring. Så hoppas på hjälp här.

Har en Asus RT-AC56U med firm:3.0.0.4.374_5656. kör port 8081. Det går sjukt slöööött. kommer upp i 40-150kb/s. Har 100mbit. Det är inte torrent som är felet. Då kommer jag upp i 11mb/s med BitTorrent.

Kör Yosemite.

Någon som vet vad detta kan bero på? Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag kanske missar något uppenbart, men vad är det du menar går slött?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Hej! Googlat och läst på forum. youtube osv... men hittar inget bra förklaring. Så hoppas på hjälp här.

Har en Asus RT-AC56U med firm:3.0.0.4.374_5656. kör port 8081. Det går sjukt slöööött. kommer upp i 40-150kb/s. Har 100mbit. Det är inte torrent som är felet. Då kommer jag upp i 11mb/s med BitTorrent.

Kör Yosemite.

Någon som vet vad detta kan bero på? Tacksam för hjälp!

kör ett http://www.speedtest.net/ och länka resultatet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Är det över Wifi? misstänker att du kör med T3 som leverantör

Permalänk
Medlem

Hej! Allt går snabbt. Speedtest. När jag tankar med min BitTorrent (11mb/s) MEN när jag väljer att ladda ner med Asus Download Master så går det slött typ runt 40-150 kb/s.

Vad har jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Hej! Allt går snabbt. Speedtest. När jag tankar med min BitTorrent (11mb/s) MEN när jag väljer att ladda ner med Asus Download Master så går det slött typ runt 40-150 kb/s.

Vad har jag missat?

Du vet väl att det kan bero på vart ifrån du laddar ner?

http://www.bredbandskollen.se/

Fyll sedan i vad du har för bredband så säger den om det är bra eller dåligt anpassat till din nivå.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Uppdatera!

Skrivet av Megachef:

Hej! Googlat och läst på forum. youtube osv... men hittar inget bra förklaring. Så hoppas på hjälp här.

Har en Asus RT-AC56U med firm:3.0.0.4.374_5656. kör port 8081. Det går sjukt slöööött. kommer upp i 40-150kb/s. Har 100mbit. Det är inte torrent som är felet. Då kommer jag upp i 11mb/s med BitTorrent.

Kör Yosemite.

Någon som vet vad detta kan bero på? Tacksam för hjälp!

Jag rekommenderar att du genast uppdaterar din router. Din firmware släpptes 2014/04/24 och den senaste släpptes senast igår. Jag har själv en ac56u och det jag upplever som problem är viss buggighet hos den. Den har blivit bättre iom de uppdateringar Asus släppt.

Lägger upp direktlänk:
http://www.asus.com/se/Networking/RTAC56U/HelpDesk/

Glöm inte att göra en reset på routern (lilla knappen på baksidan i ca:5-10 sekunder) och starta sedan om den.

Jag har inte testat download master men då jag ganska nyss fått routern till mig har jag inte hunnit detta än. Använder min router som nas med två externa hårdiskar inkopplade.

God Jul och lycka till nu Megachef. Pilla inte för mycket på routern idag. Julmat och presenter väntar väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack:

Jag rekommenderar att du genast uppdaterar din router. Din firmware släpptes 2014/04/24 och den senaste släpptes senast igår. Jag har själv en ac56u och det jag upplever som problem är viss buggighet hos den. Den har blivit bättre iom de uppdateringar Asus släppt.

Lägger upp direktlänk:
http://www.asus.com/se/Networking/RTAC56U/HelpDesk/

Glöm inte att göra en reset på routern (lilla knappen på baksidan i ca:5-10 sekunder) och starta sedan om den.

Jag har inte testat download master men då jag ganska nyss fått routern till mig har jag inte hunnit detta än. Använder min router som nas med två externa hårdiskar inkopplade.

God Jul och lycka till nu Megachef. Pilla inte för mycket på routern idag. Julmat och presenter väntar väl

Mycket tacksam för svar från alla! Kollade efter ny firmware igår. Lustigt att jag missade nya firmen då! Ska genast uppdatera!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack:

Jag rekommenderar att du genast uppdaterar din router. Din firmware släpptes 2014/04/24 och den senaste släpptes senast igår. Jag har själv en ac56u och det jag upplever som problem är viss buggighet hos den. Den har blivit bättre iom de uppdateringar Asus släppt.

Lägger upp direktlänk:
http://www.asus.com/se/Networking/RTAC56U/HelpDesk/

Glöm inte att göra en reset på routern (lilla knappen på baksidan i ca:5-10 sekunder) och starta sedan om den.

Jag har inte testat download master men då jag ganska nyss fått routern till mig har jag inte hunnit detta än. Använder min router som nas med två externa hårdiskar inkopplade.

God Jul och lycka till nu Megachef. Pilla inte för mycket på routern idag. Julmat och presenter väntar väl

Kan dock säga att enligt min router har jag senaste firm!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Kan dock säga att enligt min router har jag senaste firm!

Men stämmer beteckningen på den fw du har i routern med den som finns på Asus supportsida? Såg inte att det fanns os för Mac, kanske ligger på övrigt operativsystem. Slötittade lite under den rubriken och den nya fw ligger även där.

Min router nämnde heller inget om ny fw.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack:

Men stämmer beteckningen på den fw du har i routern med den som finns på Asus supportsida? Såg inte att det fanns os för Mac, kanske ligger på övrigt operativsystem. Slötittade lite under den rubriken och den nya fw ligger även där.

Min router nämnde heller inget om ny fw.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt Korrekt!

EXAKT samma sak på min samsung TV. Polarn berättade att där den söker finns inte en några uppdateringar... fick ladda hem manuellt. Märkligt att man ens har denna funktion isf då inte heller asus routern hittar någon ny.

Tack för hjälpen!