Galax GTX970 OC vs Zotac GTX970 dual-fan

Permalänk
Medlem

Galax GTX970 OC vs Zotac GTX970 dual-fan

Osäker på vilken jag ska köpa.. Priset är densamma men vilken är bättre? Vet att Galax är fabriksklockad men håller Zotac bättre kvalité med sin 5 års garanti medan Galax bara har 2 år?

Prisjakt jämförelse

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

Den här vinner ! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2820792

Superclockad, samt att om du öppnar grafikkortet och pillar så gäller fortfarande garantin och dom är sjukt grymma när det gäller RMA ärenden, iaf i mina fall har dom varit det.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pletron:

Osäker på vilken jag ska köpa.. Priset är densamma men vilken är bättre? Vet att Galax är fabriksklockad men håller Zotac bättre kvalité med sin 5 års garanti medan Galax bara har 2 år?

Prisjakt jämförelse

Du har ju även http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2908091
Kostar iofs lite mer än de andra.

Permalänk
Medlem

Köp EVGAs kort alltid först då deras garanti är grym samt att dom alltid är SC (super clocked)

Dom låter dig pilla m grafikkortet dvs ta bort deras kylare och allt och även efter det fortfarande erbjuda garanti och dom hanterar RMA grymt bra.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Den här vinner ! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2820792

Superclockad, samt att om du öppnar grafikkortet och pillar så gäller fortfarande garantin och dom är sjukt grymma när det gäller RMA ärenden, iaf i mina fall har dom varit det.

Hmm, om jag ska lägga dom pengarna så köper jag nog hellre ett Strix just för sin semi-passiva kylning.

Skrivet av Blk:

Du har ju även http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2908091
Kostar iofs lite mer än de andra.

1000kr mer är, för mig, inte en liten summa.

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

Själv ska jag köpa Zotac kortet om inte något annat som t.ex Gigabyte eller så får en rejäl rea som den fått tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pletron:

1000kr mer är, för mig, inte en liten summa.

Det är sant, men samtidigt så är det ju rea på de andra korten och det kan ju komma på detta också. (Om du kan vänta lite dvs.)
Tänk på att Zotac kortets kylare är längre än pcb, så att det passar i ditt chassi.
(Vilket jag antar du har begränsningar med, givet vilka kort du tittar på)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Det är sant, men samtidigt så är det ju rea på de andra korten och det kan ju komma på detta också. (Om du kan vänta lite dvs.)
Tänk på att Zotac kortets kylare är längre än pcb, så att det passar i ditt chassi.
(Vilket jag antar du har begränsningar med, givet vilka kort du tittar på)

Störst anledning till dom val av kort jag har är prissättningen. Kommer köra ett Corsair Carbide Air 240 så får nog plats med dom flesta kort.

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pletron:

Störst anledning till dom val av kort jag har är prissättningen. Kommer köra ett Corsair Carbide Air 240 så får nog plats med dom flesta kort.

Du missade tyvärr att man för några timmar sedan kunde får Zotac 970 på Inet för 2799kr (beställde det själv) men dom tog slut på säkert mindre än en timme

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du missade tyvärr att man för några timmar sedan kunde får Zotac 970 på Inet för 2799kr (beställde det själv) men dom tog slut på säkert mindre än en timme

Jo jag vet, det va ju det erbjudandet som va intressant. Men antar att det är hugget som stucket mellan Zotac och Galax.

Skrivet av fantomsmurfen:

Frågan är om det är värt dom extra 540kr som det kostar extra mot Galax kortet. Jag försöker hålla nere priset på datorn så mkt som det går.

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pletron:

Störst anledning till dom val av kort jag har är prissättningen. Kommer köra ett Corsair Carbide Air 240 så får nog plats med dom flesta kort.

Carbide 240 Air har väldigt begränsat utrymme för grafikkort på höjden så du får nog kolla upp hur högt grafikkortet du tänker köpa är innan så att du vet säkert att det passar. Detta gäller bara kort som är högre än standardstorleken som alla referenskort följer.

Tas upp i denna recensionen av chassit: https://www.youtube.com/watch?v=V5OmcQxhP24#t=916

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pletron:

Jo jag vet, det va ju det erbjudandet som va intressant. Men antar att det är hugget som stucket mellan Zotac och Galax.

Frågan är om det är värt dom extra 540kr som det kostar extra mot Galax kortet. Jag försöker hålla nere priset på datorn så mkt som det går.

Är lite skeptisk till Gainward och Galax korten då dom fått dåliga recensioner osv, kolla upp det innan du bestämmer dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Carbide 240 Air har väldigt begränsat utrymme för grafikkort på höjden så du får nog kolla upp hur högt grafikkortet du tänker köpa är innan så att du vet säkert att det passar. Detta gäller bara kort som är högre än standardstorleken som alla referenskort följer.

Tas upp i denna recensionen av chassit: https://www.youtube.com/watch?v=V5OmcQxhP24#t=916

Skrivet av Friterad:

Är lite skeptisk till Gainward och Galax korten då dom fått dåliga recensioner osv, kolla upp det innan du bestämmer dig

Blir ett Asus GTX 970 Strix och FD Node 804 istället för Corsair.

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,