Kan inte installera drivrutiner - ASUS VII Hero

Permalänk

Kan inte installera drivrutiner - ASUS VII Hero

Hej!

Har precis byggt färdigt min nya dator, moderkortet är ett Asus Maximus VII Hero med en i7 4790K kyld av en H100i. Laddade ner alla drivers från Asus hemsida innan jag installerade om windows och lade dem på min externa hårddisk. Nu när jag installerat om windows pluggade jag in min hårddisk och började installera drivers. Chipsettet installerade normalt, men INGEN annan moderkortsdrivrutin går att installera. Alla ger samma meddelande:

"This computer does not meet the minimum requirements for installing the software"

Har googlat runt som en galning, testat äldre versioner från hemsidan, testat att installera från skivan osv. utan resultat.

Kör Windows 7 Ultimate 64bit och har installerat alla uppdateringar från Windows Update.

Någon som vet vad som skulle kunna vara knas?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | ASUS Maximus VII Hero | EVGA GTX 980 4GB SC ACX 2.0 | Corsair CL9 2133MHz Vengeance PRO 8GB | Corsair HX850 | Corsair H100i | Corsair C70 Gunmetal Black | 1x Kingston 128GB SSD | tot. 2,5 TB Mekaniska Hårddiskar

Permalänk
Medlem

Låter som att du laddat ner drivrutiner till fel moderkort eller fel operativsystem.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Låter som att du laddat ner drivrutiner till fel moderkort eller fel operativsystem.

Mja, Windows 7 64bit är precis vad jag har och eftersom jag testat att installera från skivan skulle det förstnämnda vara väldigt osannolikt.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | ASUS Maximus VII Hero | EVGA GTX 980 4GB SC ACX 2.0 | Corsair CL9 2133MHz Vengeance PRO 8GB | Corsair HX850 | Corsair H100i | Corsair C70 Gunmetal Black | 1x Kingston 128GB SSD | tot. 2,5 TB Mekaniska Hårddiskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluescan_:

Mja, Windows 7 64bit är precis vad jag har och eftersom jag testat att installera från skivan skulle det förstnämnda vara väldigt osannolikt.

Sorry, läste dåligt.
Då vet jag inte vad det kan vara. Säker på att du fått rätt moderkort? Inte för att jag hört det hända förut dock...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Du är säker på att du laddat ner x64 och inte x86 ?
Har du testat köra som admin ?
Skippa 7 byt upp dig till ett skapligt os 8.1 ska du se att du inte har problem mera

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk

Om jag var du skulle jag testa att installera om OS ifall nått blev knas under installationen.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D