Lamina är Windows-surfplatta för 999 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Har köpt en och kan direkt säga att kvalitetskontrollen verkar vara riktigt värdelöst... Första plattan hade en död pixel och fruktansvärd backlightbleed, såg ut som det var dåligt limmat. Åkte dit och bytte ut den, inga problem. Nu när jag kom hem upptäckte jag att det är glapp i laddkontakten. Måste verkligen trycka till laddarkabeln så den sitter längst in, annars får den ingen kontakt. Så fort jag rör plattan slutar den ladda.

Jag frågade även säljaren om alla kablar ingår när jag köpte första plattan, och var väldigt tydlig med att fråga om det följde med både OTG-kabel och mini-HDMI. Han svarade att det absolut följer med, men likförbannat var det ingen hdmi-kabel öht i paketet. När jag bytte ut plattan letade jag upp samma försäljare som bad så mycket om ursäkt för att han hade fel och erbjöd 20% rabatt på deras mHDMI -> HDMI adapter. Men ordinarie pris på kabeln var skamligt högt, 260 spänn! Väntar hellre på en 5-dollarsadapter från ebay

I övrigt verkar plattan prestera bra, spelade WoW samtidigt som det tankades ner och låg runt 15-20 fps i Garrison med native upplösning och resten på lägsta. Håller tummarna att det kan krypa upp mot 25 när det är färdiginstallerat! Värt att tänka på är att plattan blir obehagligt varm när man laddar och spelar samtidigt men det verkar inte som den throttlar något.
I manualen står det att det ska sitta en sim-kortläsare på undersidan av plattan om man håller den i porträttläge, alltså på motsatta sidan av där alla uttag sitter, men jag ser ingen... Gissar på feltryck orsakat av bristande kvalitetskontroll, igen

Ska åka och byta plattan nu i veckan... Tredje gången gillt, eller vad säger ni?

Tja, frågan är väl hur mycket som egentligen är rimligt att förvänta sig av en så pass billig enhet och ett märke man knappt hört talas om.
Lika bra att öppna lådan och undersöka enheten så gott man kan redan i butik. Trevligt att den tycks orka med WoW, än om värmen tycks stiga avsevärt.
Angående simkortläsaren är det inte helt ovanligt att man använder samma manual för ett antal liknande produkter om det bara är någon enstaka feature som skiljer dem åt, är ju klart ett plus i kanten om de då är tydliga med vilken produkt som har en viss feature bara...

Sett till priset verkar den här manicken rätt så okej ändå, sett till vad folk skrivit i tråden. Julklappskandidat åt föräldrarna kanske

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Tja, frågan är väl hur mycket som egentligen är rimligt att förvänta sig av en så pass billig enhet och ett märke man knappt hört talas om.
Lika bra att öppna lådan och undersöka enheten så gott man kan redan i butik. Trevligt att den tycks orka med WoW, än om värmen tycks stiga avsevärt.
Angående simkortläsaren är det inte helt ovanligt att man använder samma manual för ett antal liknande produkter om det bara är någon enstaka feature som skiljer dem åt, är ju klart ett plus i kanten om de då är tydliga med vilken produkt som har en viss feature bara...

Sett till priset verkar den här manicken rätt så okej ändå, sett till vad folk skrivit i tråden. Julklappskandidat åt föräldrarna kanske

Är inte helt med på hur du menar, men när jag köper en ny, inplastad produkt från butik vill jag självklart att enheten ska vara hel och fungera! Att skärmen är aningen lågupplöst och ljudet är burkigt kan man inte klaga på, men när skärm och ladduttag är trasigt är det helt andra noter
Att öppna och undersöka produkten i butik är såklart bäst! Men finns det möjlighet att få tillgång till ett mörkt rum så man kan testa skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Är inte helt med på hur du menar, men när jag köper en ny, inplastad produkt från butik vill jag självklart att enheten ska vara hel och fungera! Att skärmen är aningen lågupplöst och ljudet är burkigt kan man inte klaga på, men när skärm och ladduttag är trasigt är det helt andra noter
Att öppna och undersöka produkten i butik är såklart bäst! Men finns det möjlighet att få tillgång till ett mörkt rum så man kan testa skärmen?

Nä troligtvis inte, att kunna undersöka skärm och ladduttag är såklart svårt men man kan ju åtminstone kolla att grejerna som påstås vara med verkligen är med. Vilket folk gör alldeles för sällan egentligen, mig själv inkluderat. Men visst, generellt sett brukar det inte vara fel på saker man köper och givetvis bör man ju kunna förvänta sig att det man köpt fungerar som utlovat.
Tycker annars att detta verkar vara hyfsat prisvärd liten sak men jag skulle heller inte bli förvånad om går sönder efter drygt ett år. Inte omöjligt att jag ens skaffar en till mig själv för skojs skull, även om jag aldrig ansett mig ha behov för varken en surfplatta eller laptop.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag sitter fortfarande i valet och kvalet om jag ska köpa en 701 till tjejen, hon kollar bara fb och nyheter på sin lilla mobil, batteritiden är väl det viktigaste.
Sedan finns ju Lamina T-801 och även HP stream 7 5700. Någon som vet något om HP's modell?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Är det laminan som har bluetooth ???

Ja den har Blåtand

Processorn går även upp i 1.8ghz när den känner för. Vet inte varför man specar atom till 1.33 när den fritt överklockar till 1.8 i turboläget.
I praktiken är de alltså en 4kärnig atom på 1.8ghz man får Inget konstigt eftersom intel specar den till 1.8 i "turbo".

Mediamarkt har gjort ett lite halvslarvigt jobb med specen på sidan. Det står ingenting om HDMI ut och Blåtand, vilket är väldigt viktiga funktioner.

Angående ramminnet så har ja ännu inte stött på några problem av att de endast är 1gb. Så de verkar rätt optimerat ändå.

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem

@Mobne
Har du kopplat plattan med HDMI till en extern skärm?
Vet du om den kan skala upp till 1920x1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carranor:

@Mobne
Har du kopplat plattan med HDMI till en extern skärm?
Vet du om den kan skala upp till 1920x1080?

Den stödjer 1920x1080 utan problem och spelar även upp full hd i de formatet laggfritt.

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobne:

Den stödjer 1920x1080 utan problem och spelar även upp full hd i de formatet laggfritt.

Jag antar att den fungerar precis som det gör med alla windows-datorer att man kan köra windows-tangent + p och skifta över helt och hållet till extern skärm och köra den som primär? Vilka lägen kan du välja? 1920x1080@24hz?

Jag fick idén att man kan köra nåt slags montering bakom sin tv och hittade det här

För mig faller det dock på avsaknad av ethernet, wi-fi fungerar för det mesta men om jag sätter på en 1080-film och det ens förekommer en ms buffring så blir jag vansinnig. Innerst inne har jag ett starkt förakt för wi-fi som går långt tillbaka i tiden, mycket tack vare D-link.

Det finns väl förvisso adaptrar för micro-usb till ethernet, men då kan man väl inte ladda samtidigt? Och ska man ha en hub har det redan gått för långt. Inväntar istället billigare windows-maskiner i stil med zotac pico320 eller Liva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Jag antar att den fungerar precis som det gör med alla windows-datorer att man kan köra windows-tangent + p och skifta över helt och hållet till extern skärm och köra den som primär? Vilka lägen kan du välja? 1920x1080@24hz?

Jag fick idén att man kan köra nåt slags montering bakom sin tv och hittade det här

https://www.youtube.com/watch?v=9d_ZOwuqKiQ

För mig faller det dock på avsaknad av ethernet, wi-fi fungerar för det mesta men om jag sätter på en 1080-film och det ens förekommer en ms buffring så blir jag vansinnig. Innerst inne har jag ett starkt förakt för wi-fi som går långt tillbaka i tiden, mycket tack vare D-link.

Det finns väl förvisso adaptrar för micro-usb till ethernet, men då kan man väl inte ladda samtidigt? Och ska man ha en hub har det redan gått för långt. Inväntar istället billigare windows-maskiner i stil med zotac pico320 eller Liva.

Plattan klarar iaf 40mbit över wifi. Runt 4.2mb/s kommer man upp i med utorrent.
Den fungerar precis som en vanlig pc. Inga problem att byta skärm med windowsknappen + P och växla mellan fullHD tv och surfplattan.
Funkar klockrent. Provade precis

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem

Jag har nu köpt en 8" Lamina.
Tänk på följande - 7" har micro HDMI ingång medan 8" har mini HDMI ingång.

Just nu behöver jag bara lära mig navigera runt i Windows 8 gränssnittet, hittar ju ingenting. Tabletten är inte särskilt rapp heller men den duger säkert för mina ändamål.

Permalänk
Avstängd

Kan man installera linux på den tro?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon179444:

Kan man installera linux på den tro?

Bör gå fint, tänk bara på att standard GRUB inte fungerar då det är UEFI bios på plattan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Bör gå fint, tänk bara på att standard GRUB inte fungerar då det är UEFI bios på plattan.

Det känns som att Ubuntu och en GB ram är en bättre kombo är windows och en GB ram.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon179444:

Det känns som att Ubuntu och en GB ram är en bättre kombo är windows och en GB ram.

Tror faktiskt den stora biten är att det måste fungera fint med touch?
2GB fungerar fin fint med min Miix 2. Kan dock tänka mig att den blir bra segare om man måste flytta över till eMMC:n när ram blir full.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tror faktiskt den stora biten är att det måste fungera fint med touch?
2GB fungerar fin fint med min Miix 2. Kan dock tänka mig att den blir bra segare om man måste flytta över till eMMC:n när ram blir full.

Det verkar som att Ubuntu ska ha blivit mera anpassat för touchskärmar i och med 14.04, men jag gissar ändå att det kommer dröja innan det finns många program anpassade för touchskärmar.
http://linuxgizmos.com/ubuntu-14-04-adds-tablet-support-and-i...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Tror faktiskt den stora biten är att det måste fungera fint med touch?
2GB fungerar fin fint med min Miix 2. Kan dock tänka mig att den blir bra segare om man måste flytta över till eMMC:n när ram blir full.

Det är inga problem.
http://www.ubuntu.com/phone

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ToJa92:

Det verkar som att Ubuntu ska ha blivit mera anpassat för touchskärmar i och med 14.04, men jag gissar ändå att det kommer dröja innan det finns många program anpassade för touchskärmar.
http://linuxgizmos.com/ubuntu-14-04-adds-tablet-support-and-i...

Instämmer, säger inget om att det inte finns stöd, pratar om vilket som idagsläget fungerar bäst. Har inte testat Ubuntu på touch men Windows fungerar förvånansvärt bra. Det är främst skalningen som fungerar dåligt som gör att man trycker på fel rutor.

Skrivet av CJ1stream:

Fast det är bra stor skillnad på ARM Ubuntu Phone och X86 desktop Ubuntu.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Instämmer, säger inget om att det inte finns stöd, pratar om vilket som idagsläget fungerar bäst. Har inte testat Ubuntu på touch men Windows fungerar förvånansvärt bra. Det är främst skalningen som fungerar dåligt som gör att man trycker på fel rutor.

Fast det är bra stor skillnad på ARM Ubuntu Phone och X86 desktop Ubuntu.

Desktop har 500MB som minimumkrav så ubuntu lär ju upplevas som ´mer "snappy"
Men det har man ju inte så stor glädje av om plattan inte fattar vart man trycker.
Frågan är om det är så stor skillnad på x86 och ARM....?
Det är såklart olika kod nära kärnan men fönsterhantering ikoner och annat lull osv är väl samma kod på båda versionerna. Spekulerar bara här.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon179444:

Desktop har 500MB som minimumkrav så den ubuntu lär ju upplevas som ´mer "snappy"
Men det har man ju inte så stor glädje av om plattan inte fattar vart man trycker.
Frågan är om det är så stor skillnad på x86 och ARM....?
Det är såklart olika kod nära kärnan men fönsterhantering ikoner och annat lull osv är väl samma kod på båda versionerna. Spekulerar bara här.

Den väsentliga biten är att du länkar till en ARM mobil distro av Ubuntu. Desktop-cellphone är den stora skillnaden. För det första kan du inte köra ARM på x86 och vice versa utan kraftiga prestanda förluster. Dvs hela grejer med att byta till Ubuntu försvinner.

För det andra, varför köpa en x86 platta om du ändå ska köra ett super simplifierat interface, lika gärna köra ubuntu for ARM istället.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Den väsentliga biten är att du länkar till en ARM mobil distro av Ubuntu.

Det är inte den väsentliga biten. Och den rullar på atom med.

Desktopversionen skryter ju om sin mulitouch och touchscreenförmåga.

VET du något om det här eller är det här bara något du har fått för dig?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon179444:

Det är inte den väsentliga biten. Och den rullar på atom med.

Desktopversionen skryter ju om sin mulitouch och touchscreenförmåga.

VET du något om det här eller är det här bara något du har fått för dig?

Right, så det är inte ARM utan x86 Ubuntu Phone ska köras på? Märkligt val. Gjorde ett antagande då Ubuntu for android var lite av ett lek försök om jag förstod det rätt i hur trevligt Ubuntu rullande på ARM.

Har stenkoll på att desktopversionen har fått bättre touchstöd men har svårt att se hur du hänvisar till det när du länkar till Phone Ubuntu.

Dock måste man använda x86-64 varianten av Ubuntu för att få in det på plattorna då det krävs UEFI stöd. x86 (32-bitars) Ubuntu så ska det vara svårt att få in det.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Right, så det är inte ARM utan x86 Ubuntu Phone ska köras på? Märkligt val. Gjorde ett antagande då Ubuntu for android var lite av ett lek försök om jag förstod det rätt i hur trevligt Ubuntu rullande på ARM.

Du får förtydliga vad du menar här. Påstår du något, frågar du något eller menar du att jag påstått något?
Menar du att Ubuntu rullar bra på ARM eller är du ironisk?

Skrivet av DavidtheDoom:

Har stenkoll på att desktopversionen har fått bättre touchstöd men har svårt att se hur du hänvisar till det när du länkar till Phone Ubuntu.

Ubuntu menar att deras stora styrka är device convergence, att de olika versionerna i grund och botten är samma OS. Alltså använder de samma touchteknik till arm som till x86. Det väsentliga är inte vad jag la för länk utan om man kan köra Ubuntu på Lamina.
Om du nu har stenkoll på att Ubuntu har fått bättre touchstöd varför skriver du då att det skalar dåligt?
Menar du att det är bra eller dåligt?

Skrivet av DavidtheDoom:

Dock måste man använda x86-64 varianten av Ubuntu för att få in det på plattorna då det krävs UEFI stöd. x86 (32-bitars) Ubuntu så ska det vara svårt att få in det.

Lite krångligare men inte så värst svårt. Usb-sticka, Unetbootin, EFI-boot loader
Vi är inte de första som pratar om det här.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Oj, där försvann läsförståelsen? Lugna ner dig tre hekton och dra in huggtänderna.

Skrivet av anon179444:

Du får förtydliga vad du menar här. Påstår du något, frågar du något eller menar du att jag påstått något?
Menar du att Ubuntu rullar bra på ARM eller är du ironisk?

Det var ett litet sidospår där jag först frågar dig om det är x86 Phone Ubuntu körs på.

Sedan ett eget utsvävande om att det låter dumt då Ubuntu skulle satsas på att vara kostnadseffektivt om jag minns rätt. Dvs ARM kommer alla dagar i veckan vara mer intelligent att köra på om man ska få ut billiga produkter.

Nämner inget huruvida jag tycker Ubuntu rullar bra eller inte på ARM utan att "Ubuntu for Android" var lite av ett test att smidigt komma ut och produkttesta stabiliteten och hastigheten för en ARM baserad distro av desktop för gemeneman. Inget annat.

Citat:

Ubuntu menar att deras stora styrka är device convergence, att de olika versionerna i grund och botten är samma OS. Alltså använder de samma touchteknik till arm som till x86. Det väsentliga är inte vad jag la för länk utan om man kan köra Ubuntu på Lamina.

Jag tolkade det till att du ansåg att man skulle köra en ARM baserad dist av en Mobil Variant av Ubuntu på en x86 platta, detta är självklart undanröjt då du påstår att Ubuntu Phone är x86 även det. Det jag ifrågasätter är varför du länkade ett mobil-OS för en tablett. Det är egentligen enda anledningen till att jag ifrågasatte ditt första inlägg.

  1. Jag trodde det var ARM OS

  2. Varför mobil OS?

Båda dessa verkar undanröjda nu och inte intressant att diskutera kring, huruvida det är väsentligt för att fortsätta en diskussion kan vi i sig diskutera men då hela föregående diskussion uppkom just pga ditt ifrågasättande av mitt ursprungliga inlägg och använde en Ubuntu Phone länk som grund så måste detta ses som väsentligt. Sedan kan man såklart ha delade åsikter.

Citat:

Om du nu har stenkoll på att Ubuntu har fått bättre touchstöd varför skriver du då att det skalar dåligt?

Skriver inte att Ubuntu skalar dåligt eller bra, det kan jag inget om vilket jag även nämner (att jag inte har testat ubuntu touch).

Det jag faktiskt skriver, (vilket framgår tydligt), är att Windows fungerar väldigt bra på touch men det som är svagheten är att det är dålig skalning. Jag har t ex 1200p på 10". Desktop blir lite pilligt och Windows DPI skalning fungerar sådär då t ex flash-knapparna i desktop miljön inte skalar alls utan är pyttesmå.

Citat:

Menar du att det är bra eller dåligt?

Menar ingenting, denna frågan tappar kontext och betydelse då föregående antaganden är felaktiga eller felaktigt tolkade.

Citat:

Lite krångligare men inte så värst svårt. Usb-sticka, Unetbootin, EFI-boot loader
Vi är inte de första som pratar om det här.

Sa aldrig att det var svårt att få in ubuntu, sa att det var krångligare att få in Ubuntu.
Det jag sa var svårt var att få in Ubuntu x86 då detta inte skall stödja EFI boot-loader så vitt jag har hört. (Detta kan självklart vara felaktigt).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Chromebook är fantastiskt, den täcker 99% av behoven för 99% av användarna.

Fantastiskt!

Förresten; vilket underlag har du för denna, för sig tydligen helt självklara, statistik?

Citat ifrån "Rektor" rörande Chromebook och dess mindre bra apputbud:

Skrivet av rektor:

"Visst den har inte ett programutbud"

"men nästan alla gör ju ändå allt på webben numera"

"Alla behöver inte ett gigantiskt apputbud"

Ok.

Citat ifrån "Rektor" rörande Windowsplattan/Metro och dess mindre bra apputbud:

Skrivet av rektor:

"Out-of-the-box så är den ju useless, för den har inga appar"

"Plattan är ändå helt värdelös utan appar. Man kan ju inte använda den"

!

EOD.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Lamina t-801. Kopiera återställningspartition.

Jag har gjort en backup av återställningspartitionen med hjälp av windows inbyggda funktion för att skapa en återställningsenhet på ett USBminne. Syftet är ju att skapa lite mer urymme för windows update.
Jag har dock inte lyckats fått igång återställningen från USBminnet.
Är det någon som lyckats med det?

Per

Permalänk
Rekordmedlem

Plattan kanske kan göra tjänst som en strömsnål linuxserver och man styr bara via konsolen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hej!

Jag har nu försökt få det att funka med att installera program på SD-kortet men går bet. Jag kan lägga över andra filer men lyckas inte lägga apparna på kortet.
Hur gör man?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Fantastiskt!

Förresten; vilket underlag har du för denna, för sig tydligen helt självklara, statistik?

Citat ifrån "Rektor" rörande Chromebook och dess mindre bra apputbud:

Ok.

Citat ifrån "Rektor" rörande Windowsplattan/Metro och dess mindre bra apputbud:

!

EOD.

Ja, och det är så jag tycker.

Chromebook har tangentbord och är således användbar på webben utan appar.
Lamina har inte tangentbord och således oanvändbar utan appar.