Permalänk
Medlem

Datorn crashar, bluescreen

YOLO

nu är det så att på något sätt så har jag lyckats välta datorn i golvet å då så helt plötsligt så går min processoranvänding upp i 100% sen så börjar allting hacka å sega på datorn sen så crasha sketen å ja fick bluescreen. Jag starta om den flera gånger och då hinner windows bara börja ladda sen stängs sketen av igen.

Sedan så la ja datorn ner på golvet å öppna den å skulle kolla vad som var fel och jag ser inte att nånting sitter löst, så testar jag starta datan igen och då börja den funka som den ska igen. När jag fick igång den så ställde jag datan upp igen då började CPUn jobba 100% igen så lade jag den ner fort på golvet igen då gick de ner till 5%.

WTF är felet yoo?

Permalänk
Medlem

Kollat så inte grafikkort eller minneskort hoppat ur läge?
Annars vettikatten, låter som ngt glappar.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

LEGO
om du kastar datan i golvet igen på något sätt som ingen fattar kanske du kan se vad sketen gör innan den går upp i 100 % å börjar hacka å sega innan den crashar å visar bluescreen eller om du skakar på den å kollar om nået är löst å trillar ur.

WWF kanske vet iooooo

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Låter som om något hoppat ur fästet, räcker med bråkdelen av en millimeter så fungerar inte sakerna som de skall. Du bör nog demontera alla delar inkl. cpu-kylare. Montera ihop allt igen, glöm inte att rengöra kylaren och kleta på ny kylarpasta. Har du lite otur så är det en lödning i MB som lossnat och då blir det nästan omöjligt att hitta felet. Nytt MB som gäller i så fall.

Hoppas det löser sig

Mvh

Emil

Ps. kan man undvika det, så bör man inte slänga datorn i golvet

Permalänk
Medlem

CPU-kylaren som sitter löst verkar vara en rimlig förklaring. Speciellt med tanke på att det blir bättre när du lägger datorn ner.

Känn efter hur den sitter.