Ström till GeForce GTX 760 4 Gb

Permalänk
Medlem

Ström till GeForce GTX 760 4 Gb

Hej

Har nyligen köpt GeForce GTX 760 4 Gb, men har problem med strömförsörjningen till den.

Grafikkortet har två inkopplingar.

- Den ena är en 6-pin som blir till två Molex. Detta har jag kopplat in. (Vid uppstart står det att man behöver ansluta den andra kabeln också)
- Den andra är en 8-pin till två 6-pin (hanar).

Frågan är hur jag ska koppla de här två 6-pin hanarna till nätagget... För jag har en PCI-E 8-pin ledig i nätagget men kan inte hitta någon adapter som går från PCI-E 8-pin till två 6-pin (honor)...

Mitt nätagregat heter AL 8460btx, 480W

Är tacksam för hjälp.

/ Robban

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Robban88:

Hej

Har nyligen köpt GeForce GTX 760 4 Gb, men har problem med strömförsörjningen till den.

Grafikkortet har två inkopplingar.

- Den ena är en 6-pin som blir till två Molex. Detta har jag kopplat in. (Vid uppstart står det att man behöver ansluta den andra kabeln också)
- Den andra är en 8-pin till två 6-pin (hanar).

Frågan är hur jag ska koppla de här två 6-pin hanarna till nätagget... För jag har en PCI-E 8-pin ledig i nätagget men kan inte hitta någon adapter som går från PCI-E 8-pin till två 6-pin (honor)...

Mitt nätagregat heter AL 8460btx, 480W

Är tacksam för hjälp.

/ Robban

Du har alltså bara en PCI-e strömkabel till ditt nätagg? Om du har en åttapins från nätagget är det bara att koppla in detta?! Är det lösa kablar till ditt nätagg? Om det är detta så vänd på den 180 grader.

EDIT: Ditt nätagg verkar inte vara av den bästa av nätagg, så om jag vore du skulle jag inte använda detta alltför länge i min burk med alla dyra komponenter den innehåller. Byt detta till ett med kvalité asap.

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story2...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det dumma är att det inte är samma 8-pin i grafikkortet som 8-pin i nätaggregatet :/

Den adaptern som jag har hemma går från PCI-E 8-pin till P4. Finns en annan adapter på Kjell.com som går från PCI-E 8-pin till 6-pin hane.. Vilket inte hjälper situationen :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Robban88:

Det dumma är att det inte är samma 8-pin i grafikkortet som 8-pin i nätaggregatet :/

Den adaptern som jag har hemma går från PCI-E 8-pin till P4. Finns en annan adapter på Kjell.com som går från PCI-E 8-pin till 6-pin hane.. Vilket inte hjälper situationen :/

Du såg min edit hoppas jag?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ja absolut! Blir nog en sväng till nån butik!