Olja fläkten, Fungerar Pedros GO Low viscosity kjädje olja?

Permalänk
Medlem

Olja fläkten, Fungerar Pedros GO Low viscosity kjädje olja?

Hej

Tänkte olja min dator fläkt (hp pavilion dv6) och sett att symaskinsolja ska vara bra då det är en fin olja. Men skulle det gå med kädje olja för cyklar också? har nämligen redan sånt hemma.

Den vi har heter Pedros GO Low viscosity chain lube.
Så här står det på flaskan: GO! is Pedro's new super clean lube for clean riding conditions. The canola based low viscsity lube is biodegradable and penetrates
well into the rollers and plates of the chain to provide mess free lubrication. Go! is durable and waterproof, yet cleans easily with Oranj Peelz or Pro J.
Aplisera och arbeta in torka av och gör om om det behövs.

Skulle den fungerar också till detta ändamål? Då det värkar har varit en väldigt dyr olja när vi köpte den för ett antal år sen, (3)85kr tror jag det står på etiketten för 120ml.

MVH

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej

Tänkte olja min dator fläkt (hp pavilion dv6) och sett att symaskinsolja ska vara bra då det är en fin olja. Men skulle det gå med kädje olja för cyklar också? har nämligen redan sånt hemma.

Den vi har heter Pedros GO Low viscosity chain lube.
Så här står det på flaskan: GO! is Pedro's new super clean lube for clean riding conditions. The canola based low viscsity lube is biodegradable and penetrates
well into the rollers and plates of the chain to provide mess free lubrication. Go! is durable and waterproof, yet cleans easily with Oranj Peelz or Pro J.
Aplisera och arbeta in torka av och gör om om det behövs.

Skulle den fungerar också till detta ändamål? Då det värkar har varit en väldigt dyr olja när vi köpte den för ett antal år sen, (3)85kr tror jag det står på etiketten för 120ml.

MVH

Så länge oljan inte leder ström är det inga problem att smörja med den.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

Hej

Tänkte olja min dator fläkt (hp pavilion dv6) och sett att symaskinsolja ska vara bra då det är en fin olja. Men skulle det gå med kädje olja för cyklar också? har nämligen redan sånt hemma.

Den vi har heter Pedros GO Low viscosity chain lube.
Så här står det på flaskan: GO! is Pedro's new super clean lube for clean riding conditions. The canola based low viscsity lube is biodegradable and penetrates
well into the rollers and plates of the chain to provide mess free lubrication. Go! is durable and waterproof, yet cleans easily with Oranj Peelz or Pro J.
Aplisera och arbeta in torka av och gör om om det behövs.

Skulle den fungerar också till detta ändamål? Då det värkar har varit en väldigt dyr olja när vi köpte den för ett antal år sen, (3)85kr tror jag det står på etiketten för 120ml.

MVH

Köp ny fläkt istället

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av oolllee:

Så länge oljan inte leder ström är det inga problem att smörja med den.

Vad jag vet så leder ingen olja ström.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Vad jag vet så leder ingen olja ström.

Inte ren olja men det kan va iblandat något annat som faktiskt leder ström.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Köp ny fläkt istället

Och var hittar man en sån billigt?
Köper bara av dom stora svenska återförsäljarna! Så ebay och amason är uteslutet och många andra med.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Så länge oljan inte leder ström är det inga problem att smörja med den.

Okej, men vet du om denna gör det?

Tack för svaren än så länge

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Och var hittar man en sån billigt?
Köper bara av dom stora svenska återförsäljarna! Så ebay och amason är uteslutet och många andra med.

Prova först med att smörja den, om det inte funkar så kan du kika på nya.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Prova först med att smörja den, om det inte funkar så kan du kika på nya.

Det var det jag tänkte :), för mitt problem är inte att fläkten "rasslar/skramlar" än, utan att den tjuter på ett högfrekvent tinnitus aktigt ljud ibland

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Gissar på att kedjeolja för cykel är för tjock för att använda i något som en datorfläkt. Själv skulle jag köra på en burk 5-56 eller WD40.

Permalänk
Medlem

Kedjeolja blir nog lite klibbig och klistrig.
Själv körde jag låsolja som man använder i låset på bildörren i en fläkt för länge sedan, blev som ny

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av micro87:

Gissar på att kedjeolja för cykel är för tjock för att använda i något som en datorfläkt. Själv skulle jag köra på en burk 5-56 eller WD40.

Denna oljan (som jag undrar över) är tunn, typ samma konsistens som matolja fast tunnare typ.
Samt 5-56 och WD40 dunstar och försvinner tyvärr ganska snapt igen efter att man smörj har jag läst och hört.

Men tack ändå för din åsikt den uppskattas

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

Och var hittar man en sån billigt?
Köper bara av dom stora svenska återförsäljarna! Så ebay och amason är uteslutet och många andra med.

http://www.swedata.se/hp-dv6-flakt/359-0

http://www.itreservdelar.se/kylare/HP/pavilion-dv6/modell.htm...

Men det verkar lite bökigt att byta

https://www.ifixit.com/Guide/HP+Pavilion+dv6000+Fan+Replaceme...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela att jag körde på Pedros GO oljan
Detta var första gången jag plockade isär och satte ihop min dator skälv! å än så länge verkar det fungera som det ska

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vill bara meddela att jag körde på Pedros GO oljan
Detta var första gången jag plockade isär och satte ihop min dator skälv! å än så länge verkar det fungera som det ska

Nån gång måste bli den första c:

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]