Permalänk
Medlem

Internet DC

Hej!

Har senaste halvåret i princip haft problem med internet. Jag DC:ar från internet då och då och jag har hittat en lösning på problemet. Så fort jag blir DC:ad så startar jag twitch i mobilen, alltså Twitch appen, så kommer internet tillbaka. Vill jag inte att internet ska DC:a så sätter jag även på den så fort jag sätter på datorn så DC:ar aldrig internet.

Vet inte om det låter vettigt för det gör det knappt för mig, detta hände även när jag var på LAN hos en kompis nu i helgen, hans internet blev DCat så när jag hade igång min dator så jag fick ha twitch på under hela lanet...

Vad kan vara problemet..?

Permalänk
Medlem

Låter väldigt skumt, skulle ha sagt att routern hade nått problem men om det händer samma sak hos din polare, då vettefan. Skulle gissa på att det har med din dator att göra. Men vet inte vad.

Försvinner internet för din polare också eller bara för dig?

Visa signatur

Köra skoter!!!

Java, c, c++, c#

Permalänk
Medlem

DC = Disconnect?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

DC = Disconnect?

Antar de.

Visa signatur

Köra skoter!!!

Java, c, c++, c#

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

DC = Disconnect?

DC=Domain Controller om nu inte TS har hittat på någon egen förkortning?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

DC=Domain Controller om nu inte TS har hittat på någon egen förkortning?

Om vi antar att TS inte är fackman så skulle jag antaga att DC är disconnet. Olika förkortningar har olika betydelser i olika sammanhang och det låter föga troligt att TS har en Domänkontrollant hemma för sitt privata bruk...

Nog med svenska, ang problemet i fråga. Händer det bara med din dator eller med flera samtidigt? Hur kopplar du upp din dator, tråd eller trådlöst?

Om det är så att det är med din dator, har du installerat något program eller uppdaterat drivrutiner för ca 6 månader sedan?

Har du provat att blåsa datorn i fall att du har fått in något skräp i den?

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Medlem

Trodde det var directconnect det gällde.

Vad har du för isp, modem, router, hastighet,koppling mellan datorn och router etc.

Kör sökning med malwarebytes på datorn för att utesluta virus. Avinstallera skräpprogrsm på datorn. Verkar märkligt om felet följer med datorn.

Kolla med din kompis om han har haft problemet tidigare eller om det var första gången under ert lan. Var det första gången har du en bra anledning till ett nytt lan hos han. Dvs. Vi vill veta om felet följer datorn

Permalänk
Medlem

Det gälller DISCONNECT.

Jag använder sladd både hemma och hos min kompis. Problemet kvarstår inte nu hos min kompis. Det påverkar alla datorer på nätverket , laptops vet jag inte. Jag har telia nätverk med Thomson-gateway, vilket även min kompis har. Vi har också Tv, telefoni i samma paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsResQ:

Det gälller DISCONNECT.

Jag använder sladd både hemma och hos min kompis. Problemet kvarstår inte nu hos min kompis. Det påverkar alla datorer på nätverket , laptops vet jag inte. Jag har telia nätverk med Thomson-gateway, vilket även min kompis har. Vi har också Tv, telefoni i samma paket.

Okey, om det påverkar alla datorer i nätverket, finns det någon gemensam nämnare? Händer det i samband med att telefonen ringer? Är det i samband med tung belastning? Kommer det med jämna intervaller, exempelvis händer det alltid va 60e minut?

En annan väsentlig fråga som uppkommer, vad är det för typ av uppkoppling? Är det ADSL? Är det Fiber? Är det ett mobilt bredband?

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zatheer:

Okey, om det påverkar alla datorer i nätverket, finns det någon gemensam nämnare? Händer det i samband med att telefonen ringer? Är det i samband med tung belastning? Kommer det med jämna intervaller, exempelvis händer det alltid va 60e minut?

En annan väsentlig fråga som uppkommer, vad är det för typ av uppkoppling? Är det ADSL? Är det Fiber? Är det ett mobilt bredband?

Har inte uppfattat något slags samband, utan det är random då och då. Som nämnt tidigare så fixar ju Twitch-appen i mobilen problemet. Men det bör väl ha att göra med min dator då det blev samma hos min kompis när vi var där och lana, och nu när jag är hemma igen så är problemet borta för han.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsResQ:

Har inte uppfattat något slags samband, utan det är random då och då. Som nämnt tidigare så fixar ju Twitch-appen i mobilen problemet. Men det bör väl ha att göra med min dator då det blev samma hos min kompis när vi var där och lana, och nu när jag är hemma igen så är problemet borta för han.

Okey, så problemet har försvunnit för din polare när du åkt hem? När du var borta, kvarstod problemet eller försvann det hemma hos er?

Om svaret är ja på båda dessa frågor har något hänt med din dator det senaste året. Jag blir förbryllad i och med att du säger att du genom att ha twitch igång motverkar problemet. Ska jag vara ärlig mot dig skulle jag helt sonika rensa datorn om jag vore dig. Ja, man kan pilla med antivirus och annat meck men de sitter oftast djupt rotat i operativsystemet och svåra att få bort helt. Det kan även vara någon mjukvara som du har installerat själv. Så som sagt, dra om burken, en ren och fräsch installation och börja om. Installera inte heller program på löpande band när det är klart utan ta ett program i taget efter att du sett att det du installerat inte ger några problem för att utesluta vad som är fel om det är mjukvara som du installerat i burken.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zatheer:

Okey, så problemet har försvunnit för din polare när du åkt hem? När du var borta, kvarstod problemet eller försvann det hemma hos er?

Om svaret är ja på båda dessa frågor har något hänt med din dator det senaste året. Jag blir förbryllad i och med att du säger att du genom att ha twitch igång motverkar problemet. Ska jag vara ärlig mot dig skulle jag helt sonika rensa datorn om jag vore dig. Ja, man kan pilla med antivirus och annat meck men de sitter oftast djupt rotat i operativsystemet och svåra att få bort helt. Det kan även vara någon mjukvara som du har installerat själv. Så som sagt, dra om burken, en ren och fräsch installation och börja om. Installera inte heller program på löpande band när det är klart utan ta ett program i taget efter att du sett att det du installerat inte ger några problem för att utesluta vad som är fel om det är mjukvara som du installerat i burken.

Tack för dom bra tipsen, ska inhandla en SSD närmsta veckorna så då blir det att blåsa om datorn, då får vi se om det funkar