Permalänk

Varning för Bredbandsbolaget!

Vi bytte från fast till mobilt för 2 månader sen, krånglade i ca 2 veckor pga att de påtod vi ej hade täckning. Vi ringde supporten och fick omedelbar hjälp. Varan skickades, visade var trasig och fick skicka efter en ny. Nu till fakturan. De skickar ut förskottsbetalningsfakura samt startavgift på sammanlagt 1587:-. Jag har inte startat nytt avtal? Då skulle de ha informerat mig om detta!
Deras kundservice suger, dom har haft problem med telefonkö ett bra tag, tar närmare minst 1h att komma fram, har provat x antal gånger om dagen.
Ringde konsumentverket och de skulle prova ringa till dom. Då jädrar svarade dom, så nu har de hjälpt mig rätta till problemet och fått hela summan sänkt till endast 409:- pga strul och en felaktig faktura!
Jag talar nog inte för mig själv när jag säger att BBB INTE är ett seriöst bolag som tar vara på kunder och åtgärdar problem.

Permalänk

Lite oklart vad du menar faktiskt hänt "er", men det känns mer som att du bara vill hänga ut BBB än något annat Har inte haft några direkta problem med dem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totaljerkface:

Jag talar nog inte för mig själv när jag säger att BBB INTE är ett seriöst bolag som tar vara på kunder och åtgärdar problem.

Tråkigt att du haft problem men du har fel.

Permalänk
Medlem

Vet inte varför du har haft sånna problem men har haft BBB i typ 10 år nu och när något strulat så har de alltid fixat det utan problem. Telesupporten erbjuder väl dessutom att ringa upp dig numera eller? Kommer inte riktigt ihåg hur det var senast jag ringde men väntetiderna har aldrig varit längre än 20min för mig mitt på dagen.... Vill du inte vänta så ring på kvällen innan de stänger eller direkt på morgonen...

Permalänk
Medlem

Tidigare i år så dog min uppkoppling och vägrade att fungera, samma problem som TS hade. Sjuktlånga telefonköer omöjligt att komma i kontakt med support, skickade tillslut ett mail som tog lite över en vecka för dom att svara på, blev då ombedd att ringa till dom då dom behövde mer information. Satt över en timme i kön, plus alla andra tillfällen jag har försökt få tag på dom på "rasterna"

Dom konstaterade att jag inte använde deras utrustning, den skickades ut det fungerade inte, dom konstaterade att det var något annat fel dom fixade det. Sen sa jag upp abbonemanget och bytte till banhof bara några dagar kvar sen slipper jag BBB phew.

Varit kund i 10 år med min egen router innan jag nu blev tvungen att byta till deras
Vet inte hur många veckor mitt internet var nere men det var rätt länge
Till råga på allt så fick jag stå för returfrakten på utrustningen/zyxel routern som dom tvingade på mig annars skulle jag bli fakturerad för utrustningen

Och bredbandsbolaget är 100kr dyrare per månad för 10/2 jämfört med banhof 10/10 där jag bor

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt varför man byter från fast till mobilt bredband

Permalänk
Medlem

Vilken meningslös tråd. Man kan inte varna folk om ett så stort och väletablerat företag, hade de inte varit seriösa så hade de inte varit så stora på marknaden. Det mest stabila och seriösa företaget i världen kan råka ut för olyckor och göra misstag. Man kan inte heller klandra ett helt företag för att en nisse gör ett mänskligt fel.

Man kan absolut tycka det är tråkigt med telefonköer men det är de knappast ensamma med.

Som en liten sidenote med: Man kan inte skaffa mobilt bredband och inte förvänta sig problem, det är inget jag skulle önska min största fiende

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Vilken meningslös tråd. Man kan inte varna folk om ett så stort och väletablerat företag, hade de inte varit seriösa så hade de inte varit så stora på marknaden. Det mest stabila och seriösa företaget i världen kan råka ut för olyckor och göra misstag. Man kan inte heller klandra ett helt företag för att en nisse gör ett mänskligt fel.

Man kan absolut tycka det är tråkigt med telefonköer men det är de knappast ensamma med.

Som en liten sidenote med: Man kan inte skaffa mobilt bredband och inte förvänta sig problem, det är inget jag skulle önska min största fiende

Skrivet av VexedRelic:

Jag förstår inte riktigt varför man byter från fast till mobilt bredband

Det kan være fullt legitime grunner til å bruke mobilt bredband i stedet for fast line. Har selv både hatt fast line og mobilt, så jeg kan si av egen erfaring at begge måte å koble seg på nettet kan ha sine problemer (inkl down time) og kontakt med kundetjenesten er ofte det første en trekker ned på for å spare både penger og for å holde fast i de som alle rede er kunder.

Når folk søker hjelp og råd her på Sweclocker, så vil de ikke gjerne høre slike arrogante holdinger som visse personer la komme til uttrykk her på Sweclocker overfor sitt valg av mobilt bredband fremfor fast nett. Muligheten for å gi luft til sine tanker og dele med seg av sine erfaringer rundt diverse bedrifter i Tele og Internet bransjen er jo nettopp det som styrken med Sweclocker og størrelse på en bedrift eller hvor lang tid de vært i bransjen er i seg aldri noen garanti for at de ikke vil gjøre systematiske feil eller til og med prøver å tøye grensene for hva som god sed innenfor virksomheten.

Permalänk
Medlem

BBB är ett stort företag, ju större företaget är desto fler medarbterare har man och då ökar givetvis chansen för mänskliga fel och bristande kunskaper. "Det var bättre förr" stämmer väldigt väl in på BBB, numer är det mycket mer fel och problem än tidigare. Så vida det inte är något större fel så är det aldrig så långa köer men i och med problem med s'kerhetshålet på de flesta av BBB's routrar har supporten varit nedringd eftersom det blir strul och problem om man vill öppna portarna.

Det blir ju inte bättre av att deras Gbit-router de skickar ut antagligen är en av de sämsta på marknaden...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Alltså, alla kan göra fel, du kan även har varit oklar i ditt ärende när du ringde första gången därav startade de ett nytt avtal men ingenting är värre än att det går att lösa. Bara att ringa dem och att de har kö ibland är absolut inget unikt för dem, de kan hända alla operatörer, speciellt ifall det är någon form av driftstörning och ringer många är det absolut inget ovanligt att växeln får problem. Jag har haft BB och de är jätte bra att ha att göra med när sånt här inträffar, hade en driftstörning med dem som var av och till, när det var löst efter 2 veckor så fick jag 3 frimånader i kompensation efter att jag ringt dem nästan varje dag under driftstörningen.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Jag råkade ta "fel" faktura en gång och fick ett mobilt bredband som jag inte ville ha... kundtjänsten är dock rätt ok att ha att göra med så det löste sig hyfsat snabbt.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Låter som en typisk "OM NI INTE FIXAR DETTA GÖR JAG EN TRÅD PÅ SWECLOCKERS"-tråd.

Borde låsas.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Om jag förstår dig rätt så kontaktar du BBB supporten och fick hjälp direkt. Det råkade blir en DOA som skickades ut, men det blev också fixat. Sen blev det fel i faktureringen, MEN du blev sur eftersom deras kundtjänst var lite belastad och du fick vänta ett tag i telefonkö för att få det fixat?!?

Så nu varnar du oss för BBB eftersom det blev fel med faktureringen, som de dessutom fixade till när de blev kontaktade?!?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Skäggig legend

Spänner mig lite när jag läser dessa inlägg. Ta dig en kopp kaffe, kanske en bulle och var glad att BBB fixade melitta filter till kaffet! Problemet blev löst. Fel händer och då får man det ofta löst, köpa hus däremot… det är en annan femma! God fortsättning!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totaljerkface:

Vi bytte från fast till mobilt för 2 månader sen, krånglade i ca 2 veckor pga att de påtod vi ej hade täckning. Vi ringde supporten och fick omedelbar hjälp. Varan skickades, visade var trasig och fick skicka efter en ny. Nu till fakturan. De skickar ut förskottsbetalningsfakura samt startavgift på sammanlagt 1587:-. Jag har inte startat nytt avtal? Då skulle de ha informerat mig om detta!
Deras kundservice suger, dom har haft problem med telefonkö ett bra tag, tar närmare minst 1h att komma fram, har provat x antal gånger om dagen.
Ringde konsumentverket och de skulle prova ringa till dom. Då jädrar svarade dom, så nu har de hjälpt mig rätta till problemet och fått hela summan sänkt till endast 409:- pga strul och en felaktig faktura!
Jag talar nog inte för mig själv när jag säger att BBB INTE är ett seriöst bolag som tar vara på kunder och åtgärdar problem.

Låter som telia.

Permalänk
Medlem

Vilken tråd.. TS du bör ha lite bättre koll på vad du gör. Man får inte en faktura med en startavgift bara sådär utan att du medgett det.

Jessanes. Nicket är bra dock!

Permalänk
Medlem

Jag har haft Bredbandsbolaget sedan 2001, både hos päronen, och hos mig själv, både norrut, och söderut. Vi har då under nästan 14 år haft väldigt lite strul, och alltid en hjälpsam support. Tyvärr låter det som att du har råkat ut för lite mänskliga fel, men definitivt inget att hänga ut ett helt företag för.

Permalänk
Medlem

Vårt internet och telefon från bbb har varit nere i 5 dagar nu, och supporten säger ingenting om det, utom att "teknikerna jobbar stenhårt".. Riktigt ofta stöter man på problem med dem, vi har bytt router 4 gånger nu, grannen 3ggr.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Låter som telia.

På vilket sätt? Har aldrig någonsin haft problem med Telia och ingen annan heller jag känner som har dem, jag ska däremot gå tillbaka till Telia från Telenor då Telenor har jag bara problem med, gav den en andra chans (med några års mellanrum) och fortfarande samma skit.

Skrivet av TroubleBaker:

Vårt internet och telefon från bbb har varit nere i 5 dagar nu, och supporten säger ingenting om det, utom att "teknikerna jobbar stenhårt".. Riktigt ofta stöter man på problem med dem, vi har bytt router 4 gånger nu, grannen 3ggr.

Jaha?! Så om tekniken går sönder så är det BBB's fel för det kan inte drabba någon annan?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Jaha?! Så om tekniken går sönder så är det BBB's fel för det kan inte drabba någon annan?

Vad menar du?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TroubleBaker:

Vad menar du?

Var i det du påstår är BBB's fel? De säger att tekniker jobbar på det, vad mer ska de göra? Bjuda dig på middag? Trolla? Du kommer bli kompenserad när felet är löst, du behöver bara ringa dem då och begära kompensation.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst enligt §3.4*

Gnälltråd som helt saknar en vettig frågeställning/diskussionsvärde. TS kan PM:a en ny trådstart med en vettig frågeställning/rubrik ifall tråden ska öppnas igen.

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...