Permalänk
Medlem

[SOLVED] Kommer inte förbi BIOS

Hej, nu har jag varit i varje tråd på internet känns det som men ingen av de 1000 förslag jag hittat funkar. Situationen är lyder som följer: Broders PC kan inte boota, varken från SSD:n, HDD:n, eller DVD/CD. Jag har ändrat boot-ordningen men det har inte hjälpt, jag kommer bara till BIOS menyn. Men vi bytte batteri igår, å då funkade det utan problem. Men sen idag så sluta den funka, och den är nu helt omöjlig. Jag har även testat att byta batteri igen, men utan lycka. Jag vet inte vad ja ska göra, det är som om den inte vill boota, utan den går oavsett vad ja gör så går den till BIOS menyn. Ram-minnen är inte 6 månader gamla, och memory test hittar inget.

Permalänk
Skrivet av Currabo:

Hej, nu har jag varit i varje tråd på internet känns det som men ingen av de 1000 förslag jag hittat funkar. Situationen är lyder som följer: Broders PC kan inte boota, varken från SSD:n, HDD:n, eller DVD/CD. Jag har ändrat boot-ordningen men det har inte hjälpt, jag kommer bara till BIOS menyn. Men vi bytte batteri igår, å då funkade det utan problem. Men sen idag så sluta den funka, och den är nu helt omöjlig. Jag har även testat att byta batteri igen, men utan lycka. Jag vet inte vad ja ska göra, det är som om den inte vill boota, utan den går oavsett vad ja gör så går den till BIOS menyn. Ram-minnen är inte 6 månader gamla, och memory test hittar inget.

1 kan ju vara bra med en beskrivning, den datormodellen går inte att söka efter på nätet.

Kommer ut till bios.... Låter väldigt konstigt, den skulle ju exempelvis kunnat sagt att en disk inte hittas eller liknade. Har en tangent kletat ihop? så f8-f10 är nedtryckt konstant...

En bättre beskrivning på vad datorn säger vid bot... eller den säger alltså inget alls? plocka förresten ut allt som går på den där datorn... Kolla vilken port disken sitter på. Och så vidare.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Är du helt sjuk i huvudet? Här har man testad allt mellan himmel och jord, å så kommer du med "de e kanske en knapp som fastnat" å tro f*n att du har rätt! Är ett helt nytt mekanisk tangentbord som är nån dag gammalt, å när jag drog ur det funka det, den starta direkt! Kan du inte göra den där går på vatten med? Ne, men helt seriöst, tack så jäkla mycket, helt underbart bra jobbat! Sen vet ja att min beskrivning är bristfällig, men kom ju inte åt nån form utav info på datorn, å datorn är över 5 år nu, så bror har tappat bort papper på alla den. Tack ännu en gång!