Permalänk
Medlem

j1x00 bygge till pfSense

Jag hade tänkt byta ut min nuvarande Atom 330-baserade router mot en J1800- eller 1900-baserad itx-bräda, då jag behöver fler nics och vill komma bort ifrån pci nics. Då allt huserar i en gammal Vernier AM6500 har jag plats för micro-atx.

Vad finns det för energisnåla alternativ med 4x pci-e, alternativt fler 1x?

Har sneglat på Asrock D1800M som verkar väl lämpad för ändamålet (och har två 1x slotar och en 16x körandes i 1x)

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Jag hade tänkt byta ut min nuvarande Atom 330-baserade router mot en J1800- eller 1900-baserad itx-bräda, då jag behöver fler nics och vill komma bort ifrån pci nics. Då allt huserar i en gammal Vernier AM6500 har jag plats för micro-atx.

Vad finns det för energisnåla alternativ med 4x pci-e, alternativt fler 1x?

Har sneglat på Asrock D1800M som verkar väl lämpad för ändamålet (och har två 1x slotar och en 16x körandes i 1x)

Supermicro X10SBA-L-O kanske. 2 Intel gigabit på moderkortet och en pci-e 2x. J1900 processor. Sen finns ju rangeley om du kan tänka dig Atom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Oh, squiggly line in my eye fluid, I see you there, lurking in the periphery of my vision. But when I try to look at you, you scurry away. Are you shy, squiggly line? Why only when I ignore you do you return to the center of my eye? Oh, squiggly line, it's all right. You are forgiven.

S. Griffin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asklepios:

Supermicro X10SBA-L-O kanske. 2 Intel gigabit på moderkortet och en pci-e 2x. J1900 processor. Sen finns ju rangeley om du kan tänka dig Atom.

Skickades från m.sweclockers.com

Den hade vart perfekt, men tyvärr över min prisklass :/
Rangeley e ju inte fel heller

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------