Är "Gainward Geforce GTX 970 4gb" bra?

Permalänk
Medlem

Är "Gainward Geforce GTX 970 4gb" bra?

Precis som titeln säger, den kostar 2800kr i komplett vilket är 400kr billigare än alla andra kort just nu, så är det värt att köpa den istället för de alla andra? Eller borde jag hellre välja något amd kort istället för den?

Är den tyst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulz:

Precis som titeln säger, den kostar 2800kr i komplett vilket är 400kr billigare än alla andra kort just nu, så är det värt att köpa den istället för de alla andra? Eller borde jag hellre välja något amd kort istället för den?

Är den tyst?

Alla 970 kort är bra

Majoriteten av korten har kvalitetskylare som är tysta och har bra kylförmåga.
Det som skiljer egentligen är hur mycket korten är överklockade från fabrik.

Det är något du kan fixa själv gratis hemma med mjukvara.

För dom seriösa överklockarna så kan man börja titta på PCB och dess komponenter men det känns som du inte är en sådan.<

Köp kortet!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Beroende vad du har för chassi och luftflöde är stockkylare mer/mindre lämpad. Personligen skulle jag inte köpt ett gtx 970 med referenskylare, eftersom jag vet att en eftermarknadskylare skulle vara bättre i just mitt fall. Mycket beror just på hur ditt chassi och luftflöde ser ut.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulz:

Precis som titeln säger, den kostar 2800kr i komplett vilket är 400kr billigare än alla andra kort just nu, så är det värt att köpa den istället för de alla andra? Eller borde jag hellre välja något amd kort istället för den?

Är den tyst?

den är absolut inte tyst och väldigt plastig, snåla inte och köp ett rejält för ett par hundringar mer -.-

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.