Permalänk
Avstängd

hjälp med port forwarding

detta är första gången jag portforwardar och jag vet inte vad jag ska skriva på external port? ska jag hitta på egna siffror eller?

jag har kollat på portforward.com men kan inte hitta comhem's router

så här ser routerns sida ut: http://oi58.tinypic.com/50sg8k.jpg

så ska jag bara skriva vilka siffror som helst på external port? jag ska göra en server för Earth Special forces som är en mod för Half Life

Permalänk
Medlem

Skriv samma port på alla fyra. Det är standardproceduren. Ska du ha ett spann kör du samma spann på båda paren.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Skriv samma port på alla fyra. Det är standardproceduren. Ska du ha ett spann kör du samma spann på båda paren.

hur menar du nu? ska jag hitta på en port och skriva det i alla port rutorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

hur menar du nu? ska jag hitta på en port och skriva det i alla port rutorna?

Den port du ska öppna ska du skriva in där, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

hur menar du nu? ska jag hitta på en port och skriva det i alla port rutorna?

Vilken port du ska skriva in beror på vad det är du port forwardar till.

Är det till exempelvis en Minecraft server brukar man behöva portforwarda 25565 elr något liknande.
Olika applikationer har särskilda portar som de behöver använda.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Skriv samma port på alla fyra. Det är standardproceduren. Ska du ha ett spann kör du samma spann på båda paren.

Skrivet av Shirayukiie:

Vilken port du ska skriva in beror på vad det är du port forwardar till.

Är det till exempelvis en Minecraft server brukar man behöva portforwarda 25565 elr något liknande.
Olika applikationer har särskilda portar som de behöver använda.

men hur vet jag vilken port min spel använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

men hur vet jag vilken port min spel använder?

Vad är det för spel?

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Öppna 27015, om det är halflife.

Permalänk
Medlem

Här finns en lista med de flesta applikationer och deras portar:
http://portforward.com/cports.htm

CTRL + F och skriv in namnet på ditt spel

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shirayukiie:

Vad är det för spel?

Earth special forces som är en mod till half life 1

Permalänk
Avstängd

jag skapade en server men när min vän skulle joina så skrev han att det stod: reliable channel overflowed

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

jag skapade en server men när min vän skulle joina så skrev han att det stod: reliable channel overflowed

Se: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5057-FVCM...

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja