Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-Z97x GAMING 7 Drivrutiner

Hej, jag har köpt ett nytt moderkort från Gigabyte och med de får man någon E220 Killer Ethernet sak. Den har segat ner mitt internet som in i helvete. Jag brukade få 250mbps på Speedtest och nu så får jag 96mbps med en upload speed på 0.54!!!!! Om jag raderar skiten så tar jag ju bort min LAN driver också och då får man ingen internet. YouTube har också segat ner sig, jag kan inte ens kolla på en video i 144p.

Screenshots:

(Speedtest) http://gyazo.com/66c3cc43e4cad0f2a16005afabc55526

(Killer Ethernet Manager) http://gyazo.com/50cee146b43d570da83fa7df051b0bc0

EDIT: Min upload speed har gått upp till 3mbps men t.ex YouTube är väldigt segt. Jag brukar ha runt 25mbps på upload speed.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Hej, jag har köpt ett nytt moderkort från Gigabyte och med de får man någon E220 Killer Ethernet sak. Den har segat ner mitt internet som in i helvete. Jag brukade få 250mbps på Speedtest och nu så får jag 96mbps med en upload speed på 0.54!!!!! Om jag raderar skiten så tar jag ju bort min LAN driver också och då får man ingen internet. YouTube har också segat ner sig, jag kan inte ens kolla på en video i 144p.

Screenshots:

(Speedtest) http://gyazo.com/66c3cc43e4cad0f2a16005afabc55526

(Killer Ethnernet Manager) http://gyazo.com/50cee146b43d570da83fa7df051b0bc0

Är det själv manager appen som segar ner det eller är det själva Killer drivaren?

Manager appen kan du ta bort från autostart om det är den som bråkar.

Permalänk
Medlem

SÅHÄR FIXAR DU FELET!!! KOLLA HÄR TS!!! LÄS DETTA OCH GÖR STEG FÖR STEG! får hålla dem i hand genom hela proceduren nu för tiden.

1. Du går in på nätverk i killer ethernet manager.
2. Sen är där så kan du automatiskt testa och ställa in din internethastighet.
3. Funkar ej den inbyggda testen så stäng av bandbreddskontroll och tillämpa inställningarna.
4. Kör ett bredbandstest typ speedtest.
5. Fyll i värdena från speedtest i killer ethernet manager och aktivera bandbreddskontrollen igen och tillämpa inställningarna.

6. Vill du inte ha killer ethernetfunktionerna så stäng av bandbreddskoll i nätverk men det är bandbreddskontrollen som är saken med alltihopa...

Vilket du än gör bör du få tillbaka din internethastighet, om det nu inte är fel på det på ngt annat sätt än felinställt.

7. En annan sak du med skall göra när du kör killer är att inaktivera windows egna "bredbandskontroll" eller loggning då denna har tendens att krocka med killer ethernets kontrollern på ngt sätt, iaf så kan det arta sig i en minnesläcka som fyller ramminnet. Du inaktiverar det såhär:
Run > Regedit > HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Ndu > Ändra på "Start" > Byta värdet till "4" (Disable)

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Är det själv manager appen som segar ner det eller är det själva Killer drivaren?

Manager appen kan du ta bort från autostart om det är den som bråkar.

Antar att de är själva drivrutinen

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

Jag har Gaming 5 moderkortet med killer LAN kortet oxå.
Jag har bara stängt ner Killer manager programmet från autostart. Mitt nät funkar hur bra som helst.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Jag har Gaming 5 moderkortet med killer LAN kortet oxå.
Jag har bara stängt ner Killer manager programmet från autostart. Mitt nät funkar hur bra som helst.

Hur är de man gör så? Förstår inte det.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Antar att de är sjävla drivrutinen

Har kollat lite i manager appen och tror problemet är mer som stimpen säger.
Vill du tvunget använda manager appen så gör som stimpen beskriver, annars avaktivera bara bredbandskontrollen och ta bort manager appen från autostart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Hur är de man gör så? Förstår inte det.

Har du testat göra det jag skrev tidigare om hur du fixar problemet? Fokuser inte så mycket på att avaktivera det, bättre ställa in det som det skall vara så det fungerar och du får funktionen med lägre ping etc som det skall medföra.

Skrivet av MacAllan:

Har kollat lite i manager appen och tror problemet är mer som stimpen säger.
Vill du tvunget använda manager appen så gör som stimpen beskriver, annars avaktivera bara bredbandskontrollen och ta bort manager appen från autostart.

Ja har TS gjort det jag skrev eller? Verkar helt gått förbi honom.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Hur är de man gör så? Förstår inte det.

Om du har win 7 så i listan alla program finns en mapp som heter autostart, deleta manager appen där så startar den inte när du startar datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

SÅHÄR FIXAR DU FELET!!! KOLLA HÄR TS!!! LÄS DETTA OCH GÖR STEG FÖR STEG! får hålla dem i hand genom hela proceduren nu för tiden.

Du går in på nätverk i killer ethernet manager. Sen är där så du kan testa och ställa in din internethastighet.
Funkar ej den inbyggda testen så stäng av bandbreddskontroll och tillämpa inställningarna. Kör ett bredbandstest typ speedtest, fyll i värdena från speedtest i killer ethernet manager och aktivera bandbreddskontrollen igen och tillämpa inställningarna.

Vill du inte ha killer ethernetfunktionerna så stäng av bandbreddskoll i nätverk men det är bandbreddskontrollen som är saken med alltihopa...

Vilket du än gör bör du få tillbaka din internethastighet, om det nu inte är fel på det på ngt annat sätt än felinställt.

En annan sak du med skall göra när du kör killer är att inaktivera windows egna "bredbandskontroll" eller loggning då denna har tendens att krocka med killer ethernets kontrollern på ngt sätt, iaf så kan det arta sig i en minnesläcka som fyller ramminnet. Du inaktiverar det såhär:
Run > Regedit > HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Ndu > Ändra på "Start" > Byta värdet till "4" (Disable)

Allt funkade tills Ndu grejen, hittade aldrig den:/

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Allt funkade tills Ndu grejen, hittade aldrig den:/

Gick du in exakt så som det står? Skall kolla det igen.

Men funkar ditt internet iaf som det skall nu? Får du full hastighet? Ndu grejjen har ej med hastigheten att göra.

Kollade regedit igen och sökvägen är korrekt. Vilket win kör du? Jag kör 8.1 vet ej om det är ngn skillnad då? Problemet kanske inte finns i win 7?

NDU grejjen är en bugg och det är inte säkert det kommer orsaka ngra problem men bra att stänga av för säkerhets skull.

Testa om du kan ta höger musknapp på den här datorn - hantera - dubbelklicka på tjänster och program - tjänster - se om du hittar ndu eller ngt i listan här, om inte kanske det ej körs alls om du har win 7 kanske är en win 8 funktion.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Gick du in exakt så som det står? Skall kolla det igen.

Men funkar ditt internet iaf som det skall nu? Får du full hastighet? Ndu grejjen har ej med hastigheten att göra.

De enda är upload speeden, 3mbps. Men just nu så håller jag på och fixar de. Tack för hjälpen!

Yes, jag har Win7 antagligen därför.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Hej, jag har köpt ett nytt moderkort från Gigabyte och med de får man någon E220 Killer Ethernet sak. Den har segat ner mitt internet som in i helvete. Jag brukade få 250mbps på Speedtest och nu så får jag 96mbps med en upload speed på 0.54!!!!! Om jag raderar skiten så tar jag ju bort min LAN driver också och då får man ingen internet. YouTube har också segat ner sig, jag kan inte ens kolla på en video i 144p.

Screenshots:

(Speedtest) http://gyazo.com/66c3cc43e4cad0f2a16005afabc55526

(Killer Ethnernet Manager) http://gyazo.com/50cee146b43d570da83fa7df051b0bc0

EDIT: Min upload speed har gått upp till 3mbps men t.ex YouTube är väldigt segt. Jag brukar ha runt 25mbps på upload speed.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

SÅHÄR FIXAR DU FELET!!! KOLLA HÄR TS!!! LÄS DETTA OCH GÖR STEG FÖR STEG! får hålla dem i hand genom hela proceduren nu för tiden.

1. Du går in på nätverk i killer ethernet manager.
2. Sen är där så kan du automatiskt testa och ställa in din internethastighet.
3. Funkar ej den inbyggda testen så stäng av bandbreddskontroll och tillämpa inställningarna.
4. Kör ett bredbandstest typ speedtest.
5. Fyll i värdena från speedtest i killer ethernet manager och aktivera bandbreddskontrollen igen och tillämpa inställningarna.

6. Vill du inte ha killer ethernetfunktionerna så stäng av bandbreddskoll i nätverk men det är bandbreddskontrollen som är saken med alltihopa...

Vilket du än gör bör du få tillbaka din internethastighet, om det nu inte är fel på det på ngt annat sätt än felinställt.

7. En annan sak du med skall göra när du kör killer är att inaktivera windows egna "bredbandskontroll" eller loggning då denna har tendens att krocka med killer ethernets kontrollern på ngt sätt, iaf så kan det arta sig i en minnesläcka som fyller ramminnet. Du inaktiverar det såhär:
Run > Regedit > HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Ndu > Ändra på "Start" > Byta värdet till "4" (Disable)

"6. Vill du inte ha killer ethernetfunktionerna så stäng av bandbreddskoll i nätverk men det är bandbreddskontrollen som är saken med alltihopa..." Hur gör man de? Förlåt om jag är jobbig men är så frustrerad.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

http://gyazo.com/5ce04252e245aa0b8e7128f81f77b8c4

Nu tänker jag på om jag ska lämna tillbaks den och gå och hämta upp en Asus istället.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

"6. Vill du inte ha killer ethernetfunktionerna så stäng av bandbreddskoll i nätverk men det är bandbreddskontrollen som är saken med alltihopa..." Hur gör man de? Förlåt om jag är jobbig men är så frustrerad.

Hej, ta en screenshot på "nätverk" sidan i killer ethernet manager (stora gröna knappen i killer manager) vill se hur det är inställt där.

Det är även där du kan klicka ur bandbreddskontrollen och tillämpa inställningarna och då är inte killer ethernet aktiverat och det är synd då det är hela meningen med det. Men då skall du ha internet som du brukar.

Men släng upp en screenshot när du är på "nätverk" sidan i killer manager så jag får se hur där ser ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Hej, ta en screenshot på "nätverk" sidan i killer ethernet manager vill se hur det är inställt där.

Det är även där du kan klicka ur bandbreddskontrollen och tillämpa inställningarna och då är inte killer ethernet aktiverat och det är synd då det är hela meningen med det. Men då skall du ha internet som du brukar.

Men släng upp en screenshot när du är på "nätverk" sidan i killer manager så jag får se hur där ser ut.

http://gyazo.com/7df04d980478052004e9512e48f26663

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

"6. Vill du inte ha killer ethernetfunktionerna så stäng av bandbreddskoll i nätverk men det är bandbreddskontrollen som är saken med alltihopa..." Hur gör man de? Förlåt om jag är jobbig men är så frustrerad.

På en av sidorna i managern finns 2 rader där upload resp download hastighet är angiven, under dessas finns en ruta att bock i eller ur för att stänga av denna funktionen. Se till att stänga av funktionen där och starta om datorn.

Gör nu ett nytt test och se om det är någon skillnad.

edit:
Såg nu att du redan stängt av den funktionen.
Om du inte bryr dig alls om denna managern så ta bort den från autostart och starta om datorn, se om det hjälper.
Kolla även så du har senaste drivaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Hej, jag har köpt ett nytt moderkort från Gigabyte och med de får man någon E220 Killer Ethernet sak. Den har segat ner mitt internet som in i helvete. Jag brukade få 250mbps på Speedtest och nu så får jag 96mbps med en upload speed på 0.54!!!!! Om jag raderar skiten så tar jag ju bort min LAN driver också och då får man ingen internet. YouTube har också segat ner sig, jag kan inte ens kolla på en video i 144p.

Screenshots:

(Speedtest) http://gyazo.com/66c3cc43e4cad0f2a16005afabc55526

(Killer Ethernet Manager) http://gyazo.com/50cee146b43d570da83fa7df051b0bc0

EDIT: Min upload speed har gått upp till 3mbps men t.ex YouTube är väldigt segt. Jag brukar ha runt 25mbps på upload speed.

Du kan ju testa detta, verkar lite jobbigt men kanske går.
Turn your Killer E2200 NIC into Qualcomm Athero AR8161
http://www.techpowerup.com/forums/threads/guide-turn-your-kil...

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Ok du har bredbandskontrollen helt avstängd på din screenshot så då skall inte managern påverka ditt internet och ser ut som du fyllt i det rätt också. Får du fortfarande kass hastighet fast du nu har bredbandskontrollen avaktiverad?

Men jag såg en sak till, du kör rätt gammal version 1.0.30.1259 men jag tror senaste versionen är 1.1.48.1376.

Tanka senaste versionen av drivrutinerna och testa om det funkar. OBS i de senaste drivrutinerna skall du inte fylla i några hastigheter utan låt dem stå på 1000mbit upload och download vilket är default och bara aktivera eller avaktivera bredbandskontrollen om du vill ha den på eller av.

Du kan ju testa fylla i dina värden istället för 1000mbit men vet där e ngn bug som gör att det kan sätta ner hastigheten till 0,1 då men det lär du se. Bara att sätta på 1000mbit igen då om du vill ha bandbreddskontrolen aktiverad eller avaktivera bandbreddskontrollen och då spelar det ingen roll vad där står i upload eller download.

Såhär ser mitt ut nu i senaste versionen, bara att avaktivera bredbandskontrollen och managern skall inte påverka ditt internet:

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

På en av sidorna i managern finns 2 rader där upload resp download hastighet är angiven, under dessas finns en ruta att bock i eller ur för att stänga av denna funktionen. Se till att stänga av funktionen där och starta om datorn.

Gör nu ett nytt test och se om det är någon skillnad.

edit:
Såg nu att du redan stängt av den funktionen.
Om du inte bryr dig alls om denna managern så ta bort den från autostart och starta om datorn, se om det hjälper.
Kolla även så du har senaste drivaren.

Skrivet av stimpen:

Ok du har bredbandskontrollen helt avstängd på din screenshot så då skall inte managern påverka ditt internet och ser ut som du fyllt i det rätt också. Får du fortfarande kass hastighet fast du nu har bredbandskontrollen avaktiverad?

Men jag såg en sak till, du kör rätt gammal version 1.0.30.1259 men jag tror senaste versionen är 1.1.48.1376.

Tanka senaste versionen av drivrutinerna och testa om det funkar. OBS i de senaste drivrutinerna skall du inte fylla i några hastigheter utan låt dem stå på 1000mbit upload och download vilket är default och bara aktivera eller avaktivera bredbandskontrollen om du vill ha den på eller av.

Du kan ju testa fylla i dina värden istället för 1000mbit men vet där e ngn bug som gör att det kan sätta ner hastigheten till 0,1 då men det lär du se. Bara att sätta på 1000mbit igen då om du vill ha bandbreddskontrolen aktiverad eller avaktivera bandbreddskontrollen och då spelar det ingen roll vad där står i upload eller download.

Såhär ser mitt ut nu i senaste versionen, bara att avaktivera bredbandskontrollen och managern skall inte påverka ditt internet:

Har uppdaterat nu och lagt allt på 1000mbps och som sagt, allt är normalt utom den där jävla upload speeden. Den ligger ju fan på 1.49!!! Har också uppdaterat.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bredband:

Du kan ju testa detta, verkar lite jobbigt men kanske går.
Turn your Killer E2200 NIC into Qualcomm Athero AR8161
http://www.techpowerup.com/forums/threads/guide-turn-your-kil...

Testade de, den bytte namn till Qualcomms egna driver (inte E220) och min upload speed är fortfarande skit. 2.33mbps och kan knappast kolla på YouTube videos på 360p. Fast resten är ju väl nice.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Har uppdaterat nu och lagt allt på 1000mbps och som sagt, allt är normalt utom den där jävla upload speeden. Den ligger ju fan på 1.49!!! Har också uppdaterat.

Upload e kass vare sig bandbredd är aktiverat eller ej? Isåfall vet jag inte mer saker att testa tyvärr.
Verkar ju skumt att download funkar men att upload skulle begränsas nu.

Du har testat bredbandskollen med så det inte är nån av speedtest servrar som e slö i upload just nu?

Skrivet av xPubHD:

Testade de, den bytte namn till Qualcomms egna driver (inte E220) och min upload speed är fortfarande skit. 2.33mbps och kan knappast kolla på YouTube videos på 360p. Fast resten är ju väl nice.

verkar konstigt att du ej kan se youtube? Den kräver knappt ngn upload och du har ju bra download vad jag förstått det som?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Testade de, den bytte namn till Qualcomms egna driver (inte E220) och min upload speed är fortfarande skit. 2.33mbps och kan knappast kolla på YouTube videos på 360p. Fast resten är ju väl nice.

Vad har du för Bredbandsleverantör? Och du har ändrat till 1.0Gbps Full Duplex manuellt?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Upload e kass vare sig bandbredd är aktiverat eller ej? Isåfall vet jag inte mer saker att testa tyvärr.
Verkar ju skumt att download funkar men att upload skulle begränsas nu.

Du har testat bredbandskollen med så det inte är nån av speedtest servrar som e slö i upload just nu?

verkar konstigt att du ej kan se youtube? Den kräver knappt ngn upload och du har ju bra download vad jag förstått det som?

Testade på www.bredbandskollen.se och samma resultat. De är nog inte de :/

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bredband:

Vad har du för Bredbandsleverantör? Och du har ändrat till 1.0Gbps Full Duplex manuellt?

ComHem, de var så när jag först starta datorn

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

ComHem, de var så när jag först starta datorn

Provat starta om modemet? men vet aldrig med Comhem. Har dom själv, ibland är det bra skumt.
Hade själv ett Gigabyte kort förut ett Gigabyte Z97X-Gaming 3 med E220 Killer Ethernet, men hade aldrig det där problemet. Mitt bredband funkade precis som det ska.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Testade på www.bredbandskollen.se och samma resultat. De är nog inte de :/

Har du ngn annan dator lr laptop du kan testa bandbredden med så det 100a är din dator som e problemet?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Har du ngn annan dator lr laptop du kan testa bandbredden med så det 100a är din dator som e problemet?

Yes, har gjort det på 2 andra datorer och det är 150mbps på download speed och 25mbps på upload speed.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

Tack alla för hjälpen! Fixade det genom att göra detta Du kan ju testa detta, verkar lite jobbigt men kanske går.
Turn your Killer E2200 NIC into Qualcomm Athero AR8161
http://www.techpowerup.com/forums/th...ar8161.198899/! Tack så mycket Bredband, stimpen och McAllan! Allt är fixat nu och allt är bra. Ni kan inte förstå hur mycket ni har hjälpt mig! Tackar!!

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi