vad är vanlig temperatur i skrivbordet med 4K

Permalänk
Avstängd

vad är vanlig temperatur i skrivbordet med 4K

Hej undra bara vad som är vanlig temperatur i 4k i skrivbordet. Vet inte om jag har ganska hög temperatur för jag ligger runt 50 grader hela tiden. Har 2 titan Z. Bara undar om det är normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snillet99:

Hej undra bara vad som är vanlig temperatur i 4k i skrivbordet. Vet inte om jag har ganska hög temperatur för jag ligger runt 50 grader hela tiden. Har 2 titan Z. Bara undar om det är normalt.

ja du belastar ju kortet konstant med ett högre krav än vad de gamla 1080p standarden ligger på.
tycker du ska bry dig mer om vad du har för maxtemperatur vid hård belastning istället för idle som knappt spelar någon roll om det är 3c eller 70c och om den trots 70c idle inte blir varmare än 75c.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

50 Grader är väl inte så illa med tanke på att det är 4k och du har två dual-gpu's, fast du borde inte bry dig om temperaturen i idle.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt, temperaturen i idle är inte något att egentligen tänka på.