Flasha GTX 970 Referens med G1/annat?

Permalänk
Medlem

Flasha GTX 970 Referens med G1/annat?

Mitt 970 Referens har 1050Stock, men det finns andra VBIOSes som (gigabyte g1) som sitter på 1178, skulle det gå att flasha bioset till G1 eller ryker garantin då och kan kortet möjligen faila?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Klart att garantin rycker...

Du kan försöka överklocka kortet så att det matchar G1.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är bara att skaffa nått program som tex. MSI Afterburner och dra upp frekvenserna, power limit och lite annat smått o gott för att matcha, precis som simon sa.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Den passar betydligt bättre under grafikkort, lycka till

Med vänlig hälsning
Micha

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Helllodar:

Mitt 970 Referens har 1050Stock, men det finns andra VBIOSes som (gigabyte g1) som sitter på 1178, skulle det gå att flasha bioset till G1 eller ryker garantin då och kan kortet möjligen faila?

Nej det kan du inte. Vad är det för tillverkare på ditt kort?
Skicka över ditt bios till mig så kan jag ändra klockfrekvenserna. Behövs inte ändras ngt annat.
Här hittar du bios: http://www.overclock.net/t/1517316/extract-and-flash-gtx-970-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Mitt 970 Referens har 1050Stock, men det finns andra VBIOSes som (gigabyte g1) som sitter på 1178, skulle det gå att flasha bioset till G1 eller ryker garantin då och kan kortet möjligen faila?

BIOS på G1 är byggd specifikt efter det kortet. Inte bara mhz som skiljer. Volt regulatorer, spännings skydd m.m.

Ska du bränna om en BIOS måste det vara till en BIOS som använder exact samma PCB(dvs bräde/lajout).
Gör som de andra säger. MSI Afterbruner och klocka ditt kort. Allt annat är meningslöst.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AkUs:

BIOS på G1 är byggd specifikt efter det kortet. Inte bara mhz som skiljer. Volt regulatorer, spännings skydd m.m.

Ska du bränna om en BIOS måste det vara till en BIOS som använder exact samma PCB(dvs bräde/lajout).
Gör som de andra säger. MSI Afterbruner och klocka ditt kort. Allt annat är meningslöst.

Nja, det han kan göra om han vill "bränna" in frekvenserna är att extrahera bios med gpu-z, öppna det i Maxwell bios editior, och ändra frekvenserna..(och lite annat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Nja, det han kan göra om han vill "bränna" in frekvenserna är att extrahera bios med gpu-z, öppna det i Maxwell bios editior, och ändra frekvenserna..(och lite annat)

Är det verkligen så enkelt?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skruvis:

Är det verkligen så enkelt?

Ja om man gör det med kunskap är det faktiskt inte så svårt, det finns trådar om det lite varstans t ex: http://www.overclock.net/t/1517316/extract-and-flash-gtx-970-...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har du gigabyte själv så är det lugnt, kolla bara så dina minnen är av samma tillverkare. Inte ens inom samma modell är det konsekvent och eftersom olika minnestillverkare har olika timings på minnet, precis som med RAM minnen så kan man inte bara flasha lite hur som helst utan säg till att ha ett bios med samsung minnen om du själv har samsung.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|