För- och nackdelar med internet via antennutaget?

Permalänk
Medlem

För- och nackdelar med internet via antennutaget?

Har sett att det går att ha internet via antennen och som titeln säger så är jag fundersam över hur bra det är.
Jag har hört att pingen kan bli hög men vet inte riktigt om det ligger någon sanning i det.
Någon med erfarenhet av detta som kan ge råd?

har för tillfället adsl

Permalänk
Sötast

Tror att du helt enkelt får vara något mer detaljerad i din fråga samt berätta vad vi ska jämföra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zobtzler:

Har sett att det går att ha internet via antennen och som titeln säger så är jag fundersam över hur bra det är.
Jag har hört att pingen kan bli hög men vet inte riktigt om det ligger någon sanning i det.
Någon med erfarenhet av detta som kan ge råd?

har för tillfället adsl

Menar du tre hål i väggen? Isf menar du koaxial, vilket essentiellt är samma sak som antenn.. men om du menar vanlig TV-Antenn så vet jag inte vad du syftar på.

Permalänk
Medlem

Med antennuttaget är det troligen Comhem. Det är nog lättare att få input om Comhem som internetleverantör än 'antenn-internet'.

Kan ju vara tal om internet via parabol, och dom skriver själva att det är olämpligt för multiplayerspel pga svarstiderna.
"OBS! Ska du spela multiplayerspel så kanske det inte kommer att fungera tillfredsställande då svarstiderna blir höga p.g.a. distansen mellan parabol och satellit. Övriga it-tjänster fungerar alldeles utmärkt så som voip och stream"

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ok ser att jag kunde varit tydligare. Men jag fick iaf den info jag behövde så tack till alla er som svarade iaf