Permalänk

Är mitt 970 orsaken?

Hej jag har nyss köpt ett ny grafikkort för jag tyckte det va dack att göra det nu
Men problemet är att av någon anledning så stängs bara datorn av ibland och jag har inte aning varför den gör detta:(
Jag hade innan ett geforce 650 some funkade perfekt bara de att jag va trött på att det lagga någon gång och alltid va tvungen att spela på lägsta.

Det jag har gjort för att fixa problemet är att fixa nya drives till datorn samt kollat så ALLT sitter som det ska.

SH på det som är i datorn http://gyazo.com/d1549cf1d0cf61afd0e2642c8e8b12b5

Skulle uppskatta minsta som skulle hjälpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampusSunn:

Hej jag har nyss köpt ett ny grafikkort för jag tyckte det va dack att göra det nu
Men problemet är att av någon anledning så stängs bara datorn av ibland och jag har inte aning varför den gör detta:(
Jag hade innan ett geforce 650 some funkade perfekt bara de att jag va trött på att det lagga någon gång och alltid va tvungen att spela på lägsta.

Det jag har gjort för att fixa problemet är att fixa nya drives till datorn samt kollat så ALLT sitter som det ska.

SH på det som är i datorn http://gyazo.com/d1549cf1d0cf61afd0e2642c8e8b12b5

Skulle uppskatta minsta som skulle hjälpa

Hur bra nätagg har du? ifall du har för klent sådant

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampusSunn:

Hej jag har nyss köpt ett ny grafikkort för jag tyckte det va dack att göra det nu
Men problemet är att av någon anledning så stängs bara datorn av ibland och jag har inte aning varför den gör detta:(
Jag hade innan ett geforce 650 some funkade perfekt bara de att jag va trött på att det lagga någon gång och alltid va tvungen att spela på lägsta.

Det jag har gjort för att fixa problemet är att fixa nya drives till datorn samt kollat så ALLT sitter som det ska.

SH på det som är i datorn http://gyazo.com/d1549cf1d0cf61afd0e2642c8e8b12b5

Skulle uppskatta minsta som skulle hjälpa

Hva er det for nettaggregat der sitter i boksen (altså modell betegnelse)?

Er dette noe ferdig kjøpt bygge (med OEM chassi) eller noe du har satt sammen selv?

Hvilke spill er dette skjer i (for å se dersom det noe mønster) og under hvilke innstillinger?

Har du renset alle drivrutiner fra ditt gamle GTX 650 innen du satte inn ditt nye kort og har du sjekket slik at BIOS/UEFI er det nyeste for ditt moderkort? Hvilken versjon av drivrutiner er det du bruker (åpne Geforce Experience og se på Drivers)?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HampusSunn:

Hej jag har nyss köpt ett ny grafikkort för jag tyckte det va dack att göra det nu
Men problemet är att av någon anledning så stängs bara datorn av ibland och jag har inte aning varför den gör detta:(
Jag hade innan ett geforce 650 some funkade perfekt bara de att jag va trött på att det lagga någon gång och alltid va tvungen att spela på lägsta.

Det jag har gjort för att fixa problemet är att fixa nya drives till datorn samt kollat så ALLT sitter som det ska.

SH på det som är i datorn http://gyazo.com/d1549cf1d0cf61afd0e2642c8e8b12b5

Skulle uppskatta minsta som skulle hjälpa

Låter som ditt nätagg inte orkar.

Permalänk

AMD-FX och makn
Den varnade när jag startade datorn med det nya så jag uppdaterade till ett 500 watt så tror inte det ska va problemet :/

Gigantrix

Det är en färdig dator som jag sedan har uppdaterat :/
Och det med att rensa gamla har jag inte gjort... visste inte och vet inte hur man gör så kan inte göra de:(
Samt spelet de har hänt på är när jag kör cs go(ibland medium graf) och arma 2 oa(dayz mod normal high blandat)

Och en sak till... det är inte över hättning så jag vet att det är något annat

Permalänk
Skrivet av HampusSunn:

AMD-FX och makn
Den varnade när jag startade datorn med det nya så jag uppdaterade till ett 500 watt så tror inte det ska va problemet :/

Gigantrix

Det är en färdig dator som jag sedan har uppdaterat :/
Och det med att rensa gamla har jag inte gjort... visste inte och vet inte hur man gör så kan inte göra de:(
Samt spelet de har hänt på är när jag kör cs go(ibland medium graf) och arma 2 oa(dayz mod normal high blandat)

Och en sak till... det är inte över hättning så jag vet att det är något annat

Du har stoppat i båda 6 pinnarna i kortet? Strömförsörjning.

Permalänk
Skrivet av spicy_mama:

Du har stoppat i båda 6 pinnarna i kortet? Strömförsörjning.

ska inte båda in i kortet ?(kan inte sånt sry )

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampusSunn:

ska inte båda in i kortet ?(kan inte sånt sry )

24 +8 (Ibland 4) Till moderkortet, 1 eller 2 pci express kablar till grafikkortet sen en till HDD/SSD o.s.v.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampusSunn:

AMD-FX och makn
Den varnade när jag startade datorn med det nya så jag uppdaterade till ett 500 watt så tror inte det ska va problemet :/

Gigantrix

Det är en färdig dator som jag sedan har uppdaterat :/
Och det med att rensa gamla har jag inte gjort... visste inte och vet inte hur man gör så kan inte göra de:(
Samt spelet de har hänt på är när jag kör cs go(ibland medium graf) och arma 2 oa(dayz mod normal high blandat)

Och en sak till... det är inte över hättning så jag vet att det är något annat

Vilket nätagg bytte du till? 500W säger ingenting det finns så klart 500W nätagg som inte ger mer än knappt 400W

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Vilket nätagg bytte du till? 500W säger ingenting det finns så klart 500W nätagg som inte ger mer än knappt 400W

axp-500p12p hetter det, tog det från en av pappas gamla datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampusSunn:

ska inte båda in i kortet ?(kan inte sånt sry )

OBS!

Se til å dra ut kontakten fra veggen og slå på og av nett aggregatet for å gjøre ditt system så utladet som mulig innen du vil gå inn i kabinettet! Bruk et ESD armband for å redusere risken for å skade elektronikken.

Antallet pinner for PCI express kabel (billede) der skal å gi den strøm utover de 75 W PCI express i seg selv kan levere (altså den port/slot der du satte ned selve grafikk kortet i moderkortet) kan variere alt etter hvilken av GTX 970 kortene du sitter med. Mitt kort må ha et 6+8 pin, andre grafikk kort i GTX 970 serien vil kun kreve 6+6 pin. Se til at disse virkelig er på plass. Mitt 8 pin del på PCI express kabelen var ganske vanskelig å få helt ned tilsammen med resten av de 6 pinnene (de 2 der sitter løst ved siden av 6 pin, dersom du vil se på billedet så skjønner du hva jeg mener)

Du må også se til at grafikk kortet virkelig sitter slik det skal i PCI express porten. Du kan trenge å bruke en del kraftfor å få den helt ned i bunn og det pleie være et lås der er tenkt å sneppe seg på plass når kortet er helt nede på plass i porten.

Permalänk

Det är nättagget. Köp ett nytt!

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem

Tog nätaggregat från en av pappas gamla märkesdatorer? Hoppas det bara är nätagget och inte fler saker som rykt med!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

AXP är knappast nåt av det bästa som finns. Skaffa ett av de mer kända märkena

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av HampusSunn:

axp-500p12p hetter det, tog det från en av pappas gamla datorer

Där har du problmet.

Sen köp inget skit agg. Dessa är erkänt bra http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2637172&view=m alla är inlagda efter pris och kvalité inget annat. Kan utan problem lägga in riktiga tester som källa på vilket agg du än väljer

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampusSunn:

axp-500p12p hetter det, tog det från en av pappas gamla datorer

Får väl lägga ytterligare lök på laxen och säga att din snålhet bedrog visheten... Med lite tur har inte fler komponenter tagit stryk av det skitagget, håll tummarna.

Permalänk
Medlem

Dock fick nätagget hyfsad bedömning av SC år 2010, men det är ju ett tag sedan http://www.sweclockers.com/recension/12226-nataggregat-i-budg...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Dock fick nätagget hyfsad bedömning av SC år 2010, men det är ju ett tag sedan http://www.sweclockers.com/recension/12226-nataggregat-i-budg...

Tyvärr är dom inte så seriösa. Det kör med Capxon caps, som t.ex CX kör och där funkar det inte bra. Dom capsen mår inte bra efter något år oftast ibland fortare än så.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tyvärr är dom inte så seriösa. Det kör med Capxon caps, som t.ex CX kör och där funkar det inte bra. Dom capsen mår inte bra efter något år oftast ibland fortare än så.

Crapxon caps känner jag till. Det satt det i min Samsung skärm som gick sönder efter ett par år trots att den kostade 3995:-. Fick byta mot panasonic caps och den har funkat sen dess ^^

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80-... Skulle hellre valt detta, då det är samma pris.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Xfx agget är bra men Evga är bättre
Men bägge kommer funka bra.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk

Stäng av datorn och släng ut ditt nätagg,
starta inte innan du köpt vettigt nätagg.
Inte för att du behöver men du tittade på ett för 1090:-
mitt tips är detta då http://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80-...

Om du köper EVGA Supernova G2 750W så glöm inte regga det, du får då 10 års garanti.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Xfx agget är bra men Evga är bättre
Men bägge kommer funka bra.

Kvalitén är dom rätt lika, vist skiljer lite åt fördel för Evga. Det som däremot man kan säga att det är dumt att ta XFX agget för det priset, när det finns guld agg för liknande pris, dessutom full modulärt som inte XFX agget är

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

XFX agget är lite högljuddare t.o.m. jämfört med EVGAs helfläktsläge. (Har XFX agget själv) EVGAs G2 750W har mycket problem om man kollar på YouTube, men de som får ett bra ex verkar mycket, mycket nöjda i likhet med t.ex. JonnyGurus skribent. Hade förmodligen själv antingen gått på EVGA-agget eller också lagt på någon enstaka hundralapp och tagit Silverstone Strider Gold, som i princip är knäpptyst även utan Eco Mode/Fanless Mode o.s.v. Jag är iofs ganska extrem med ljudnivån jämfört med många, så kanske något som inte stör andra så mycket. Vad jag sett och hört av fungerande EVGA G2-agg så har fläkten ett svakt knastrande/knäppande eller hur man ska förklara det som jag inte är mycket för. Men du kan ju alltid kolla själv.

Men för den som inte har sådan hörsel som jag har så är EVGA definitivt tystgående, plus att det ju har sitt Eco Mode, där fläkten står still under låg belastning. Något som även jag attraheras av, helt klart, men vad jag sett av Silverstone-agget jag nämnde, är det ungefär samma ljudnivå. Dom har lyckats riktigt jädra bra med den fläkten, alltså. Råder de som är intresserade av tysta komponenter att kika på YouTube. Kan ju t.o.m. med bidra med en länk. Ljudexemplet kommer vid 6 minuters-märket. Silverstones agg är också relativt litet, vilket kan ge bättre utrymme ifall man har en fläkt i botten nära agget. Det är det agget jag har ögonen på i dagsläget. Verkar helt okej enligt JonnyGurus test också.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube