Permalänk
Medlem

GTX970 Strix hänger(?)

Hej!
Nu har jag bytt ut min gamla XFX HD7950 mot ett Asus GTX970 Strix, tycker att det hänger lite, antar att kylaren är lite för tung.
Hur löser man snyggast detta? Har ett NZXT H440 med ruta, så vill helst undvika massa kablar... Får hem en ny sleevad 8-pins antagligen idag, tänkte att jag drar den ovanifrån och försöker spänna upp kortet på detta vis? Hade nog vart enklare som det var förr - med 2st 6 pins jämfört med en 8-pins...

Tror ni det kan funka? Hur ska man annars göra? Är la knappast något problem, men blir ju lite snyggare i chassit om det inte hänger..

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Buntband mellan kortet och cpu-kylaren, eller mellan kortet och chassits baksida?

Trådtiteln är väldig missvisande, 99% av folk som tittar in här kommer nog tro du menar något helt annat med "hänger". Du kan kanske ändra den?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Har samma "problem", när jag "satte upp" det så det blev rakt med en fiskelina så gick fläkten i 100% vid minsta lilla belastning, försökte flera gånger men gav upp, det får luta lite istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Har samma "problem", när jag "satte upp" det så det blev rakt med en fiskelina så gick fläkten i 100% vid minsta lilla belastning, försökte flera gånger men gav upp, det får luta lite istället

Jag tvivlar starkt på att kortet varvade upp för att det hängde rakt....

Permalänk
Medlem

Mitt kort hänger också, funderar på att skaffa nån typ av svart akryl rör och sätta under då jag inte har så långt till någon typ av botten i mitt phanteks evolv, och tycker det borde bli lite snyggare än en stål tråd

Permalänk
Medlem

Kollat så att kortet verkligen sitter ordentligt? Jag bytte skruvar till min och nu sitter den betydligt mer stabilt än innan. Kör asus directcu2-kylaren.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Kollat så att kortet verkligen sitter ordentligt? Jag bytte skruvar till min och nu sitter den betydligt mer stabilt än innan. Kör asus directcu2-kylaren.

Ja, det sitter som det ska. VAd menar du med att du bytte skruvar? I den änden sitter den stenhårt. Men problemet ligger ju i inte vid portarna utan ja, andra sidan av kortet änden så att säga!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Samma sak med MSi 970, fläktarna är tunga med klarar utan problem sin egen vikt såvida du inte lyfter och släpper datorn i golvet

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd

Är rätt vanligt att det förekommer. Folk brukar stötta upp dem underifrån eller sätta buntband/tråd till toppen av chassit från kylaren.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag tvivlar starkt på att kortet varvade upp för att det hängde rakt....

Ptja, det var den enda varierande faktorn, kortet gick normalt igen så fort jag slutade hänga upp det
så, jo det var därför, varför är dock märkligt