Zotac GTX 970 4gb eller Gigabyte gtx 970 mini i ett MINI ITX moderkort

Permalänk
Medlem

Zotac GTX 970 4gb eller Gigabyte gtx 970 mini i ett MINI ITX moderkort

Går det? Jag funderar på att bygga ett mini itx dator med en mini itx moderkort men jag vill veta ifall dessa två GPU får plats i MINI itx.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mulz:

Går det? Jag funderar på att bygga ett mini itx dator med en mini itx moderkort men jag vill veta ifall dessa två GPU får plats i MINI itx.

Ja de är ju byggda just för det, så varför inte?

https://www.google.se/search?q=mini+itx+gaming&biw=1680&bih=9...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vilket 970 som helst får plats på et mini-ITX moderkort. Frågan är bara om det har rum i chassit.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ok, en annan fråga: Har ITX chassin plasts för en DVD spelare?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mulz:

Ok, en annan fråga: Har ITX chassin plasts för en DVD spelare?

Oftast inte men du kan väl kolla upp ett så kan vi se hur det ser ut?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ok, men på webhallen så står det att gigabyte mini itx gtx 970 bara är kompatibel med ATX moderkort, är detta invalid information? Vill bara vara 100% säker.'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulz:

Ok, men på webhallen så står det att gigabyte mini itx gtx 970 bara är kompatibel med ATX moderkort, är detta invalid information? Vill bara vara 100% säker.'

Då måste du har missuppfattat något. Det har inget med storleken på moderkortet att göra utan kontakten. PCI-e 16x.

Permalänk
Medlem

Som jag redan skrev vilket 970 som helst passar på ett mITX moderkort. Frågan är bara om det har rum i chassit och det beror på vilket chassi du skall ha.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ok, tack för hjälpen!