Mionix demonstrerar Naos Quantified Gaming

Permalänk
Medlem

Kommer inte funka som dom tänkt, inte alla som sitter med handen över hela musen.
Utöver det tycker jag det verkar som en plojgrej, något som är "häftigt" en stund men sedan hamnar på hyllan. (läs, inte nyttjas)

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Skrivet av Nirnaeth:

Hade den här musen funnits när jag första gången spelade Alien versus Predator så hade förmodligen mjukvaran själv tillkallat en ambulans...

Gud ja, Marine kampanjen i både 1&2 kunde jävlas ordentligt med en. =3

Permalänk
Skrivet av Tilax:

Det känns konstigt att ett stort företag använder sig av Kickstart. Vilken utmärkt reklamkampanj.

Mionix är inte ett stort företag.

Detta är en idé om hur möss och andra tillbehör skulle kunna utvecklas och det är väl bara intressant att någon vågar prova nya idéer. Jag tror inte att någon tror att alla kommer att gå och köpa just den här musen. Däremot kan Mionix sälja idén och teknologin till andra utvecklare som kan ta det hela vidare.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk

Fullständigt onödig gimmick. Värre än trådlös laddning på mobiltelefoner.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Motherofgod:

Kanske bara är jag, men det skulle vara extremt intressant för medicinska undersökningar om exempelvis stressnivåer hos gamers och hur det påverkar vardagen i framtiden. Ett väldigt billigt sätt för en studie att samla in enorma kvantiteter data ifall det här blir någonting utav. Jag hoppas på det i alla fall.

Kan se aftonbladet rubriken redan: "SPEL GÖR DIG INTE BARA TILL MÖRDARE, DU BLIR ETT NERVVRAK OCKSÅ!"

Hade jag vatt proffsspelare så hade jag inte gillat detta. Kommer lagledaren o snackar om att jag måste bli mindre stressad o grejer o man bara: "Ja....? Hur fan då??"

Sen alla tomtar som kan se ens värden....gillar inte det....då gillar jag inte heller det där tillägget i WoW där nån jäkel lägger ut vad alla gör i DPS lr vad det var.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Intressant grej, men känns mest som en extra plottrig och dyr feature som kanske är *sådär* ball i slutändan. Nä, om tillbehörstillverkarna skulle satsa på att göra en gedigen grundprodukt innan de svävar ut i externaliteter. Har exempelvis en Func MS-2 mus nu, och har haft i snart ett år. Fruktansvärt dålig firmware och kontrollpanel, lägger av ibland, mushjulsknappen har lagt av, och innan denna hade jag föregående version, som jag fick byta två gånger för att den slutade funka på grund av glapp.

Orimligt att det inte finns en mus som alltid presterar och aldrig strular.. Såvida inte någon har ett tips?

Visa signatur

i5 2500K @ 4.2Ghz | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Asus R9 290X DirectCU II 4GB @ 1060/5500