Permalänk

Datorn kraschar!!!

Jag köpte nyligen ett nytt grafikkort som heter "Gigabyte GeForce GTX 760 OC WF 2X 2GB" det fungerar inte alls som det ska!
Innan jag startar datorn måste jag dra ut skärmsladden annars startar den inte upp. Sedan har jag ett annat problem som är värre.
Datorn rebootar, och detta kan hände när som helst. Skärmen blir typ gul, röd och massa andra färger och ibland blir det massa sträck på skärmen och datorn hänger upp sig och startar om och ibland måste jag starta om datorn själv! Och nu på senare tider står det "grafikdrivrutinen svarade inte, nu har det återställts" eller något sånt där.
Jag tror inte grafikkortet blir överhettat för jag har haft chassi sidan öppen med en stor fläkt som har blåst in massa kall luft och temperaturen ligger runt 30 idle och 40-50 när jag spelar.
Jag har laddat ner alla drivrutiner till grafikkortet och till och med skaffat större RAM-minnen.
Jag har oxå skaffat nytt nätagg på 600w och det ska klara detta, då g-kortet endast behöver 500w. Har dock väldigt dåligt moderkort och processor, det kanske kan ställa till detta?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vi behöver veta exakt vad det är för 600W. Det finns budget och värdelösa nätagg med rena fantasisiffror på klisterlappen. Skriv också om du använder strömadaptrar eller om nätagget har strömkablarna som grafikkortet behöver.

Har gamla nätagget nånsin används med nya grafikkortet?