Steelseries börjar sälja ögonspåraren Sentry – i samarbete med svenska Tobii

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gtoxed:

Jag vill gärna att detta ska användas till något bra, typ reload knappen eller dylikt användes.... men att den används för STREAMING, världens mest onödiga bredbands slösare, känns så jäkla dumt. Streaming har blivit dagens Paris hilton, Helt onödig alltså. Orka sitta o kolla på andra folk spela spel när du kan spela själv!! seriöst folk, ge upp de här me streaming.. de e onödigt.

Bad troll is bad.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Skulle vara perfekt för Elite: Dangerous och andra rymd/flyg-simmar.
Varför inte börja lanseringen där?

Permalänk
Medlem

Eye tracking...

....används t.ex. i stridsflygplan, du tittar mot ett mål på HUD'n som visas på ditt visir och sedan markerar du med t.ex. tummen på joysticken att det skall skjutas en missil mot det målet utan att släppa något reglage, samtidigt som du följer att annat plan. Så definitivt i flygstridssimulatorer.

Kan också tänka mig att det skulle funka t.ex. i WoT med att markera mål genom att titta på dem och sedan utföra åtgärd, t.ex. signalera om artilleristöd samtidigt som kanonen är riktad mot annat mål.

Och säker massor andra om kreativa utvecklare får tillgång till API.

Permalänk
Skrivet av Agamemnon_71:

Skulle vara perfekt för Elite: Dangerous och andra rymd/flyg-simmar.
Varför inte börja lanseringen där?

I Star Citizen med Oculus så siktar med "synen" så man kan fokusera på att skjuta och flyga skeppet med sina händer istället, vad jag har sett och hört så ska det funka prima och vara det bästa sättet att sikta på, så jag kommer definitivt skaffa en Oculus framöver.

Permalänk
Medlem

Tycker detta är en värdefull teknik och oroar mig inte så mycket över foliehatteriet(där är vi körda ändå). Tänker dock primärt för läsning på skärm eller liknande som ett område där det skulle kunna förädla upplevelsen om man konfigurerar det på ett bra sätt, skrolla eller bläddra per automatik.

Vi har ju även kringutrustning som kan läsa dina "hjärnvågor" för att styra en dator eller liknande, tänka att koppla samman dessa två. Möjligheterna är oändliga vad det anbehagar teknik och framtiden. Däremot vilar en oro inom mig att vi som art kommer bli överflödiga i och med att datorer snart i stort sett kan ta över alla våra yrkesroller och vi bara ligger och glassar någonstans på ytan som herrefolk.

Skrivet av Gtoxed:

Jag vill gärna att detta ska användas till något bra, typ reload knappen eller dylikt användes.... men att den används för STREAMING, världens mest onödiga bredbands slösare, känns så jäkla dumt. Streaming har blivit dagens Paris hilton, Helt onödig alltså. Orka sitta o kolla på andra folk spela spel när du kan spela själv!! seriöst folk, ge upp de här me streaming.. de e onödigt.

Jag är enig dig i fallet streaming, men det finns de som uppskattar det. Så vill de göra det, får de la göra det. Det är som att säga åt en fotbollssupporter att sluta kolla på fotboll och spela själv istället. Människor behöver idoler/förebilder(något att leva ut och kanalisera sina drömmar igenom).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Länge sedan man hörde att Steelseries gjorde nåt nytt, och det här var väl inte direkt vad man räknade med. Släpp normal kringutrustning som är bra, och som folk faktiskt vill ha istället.

Men jag som tycker detta va riktigt häftigt och gärna skulle vilja ha en sådan där då? Kan kanske till och med ersätta musen tillslut, är ju bara kolla på vad man vill "peka" på istället. Och tänk då alla som är handikappade och inte kan använda armarna, då kan det faktiskt också använda en dator.

Jag ger steelseries tumme upp. Vill absolut testa

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Detta blir ju nästan ett måste att testa får invänta lite fler spel bara ^^
Bra jobbat steelseries.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Kan säga att Tobii Eyex som kan köpas direkt från Tobii är precis samma som Steelseries Sentry Eye.
http://www.tobii.com/sv/eye-experience/eyex/
http://www.tobii.com/en/eye-experience/buy/

Mjukvaran som går att ladda hem från Tobii används för att styra Windows, vilket är jävligt grymt och fungerar bra. Trodde inte det skulle vara så bra som det faktiskt var.

Men även den man köper från Tobii direkt fungerar med Steelseries Engine 3.

Kan nämna att USB 3.0 är ett krav, och vissa kretsar tycks den inte vilja fungera med. Exempelvis på datorn jag försökte på med Asus moderkort med USB 3.0 gick inte, men ett externt USB 3.0 pci-e från Sandberg så började allt fungera.