Toshiba visar hybriddatorn Portégé Z20t med passivkyld Intel Core M

Permalänk
Melding Plague

Toshiba visar hybriddatorn Portégé Z20t med passivkyld Intel Core M

Intels femte generation Core står till grund för en ny hybriddator från Toshiba, som ska locka professionella användare med fullspäckad skärm, kompakta yttermått och lång batteritid.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Märkligt, vet inte Toshiba att hybrider är helt ute och en döende variant på datorer, idiotiskt påfund för övrigt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Surface 3 Pro utmanare! Verkar vara riktigt trevlig. Känns som att windows tablets börjar bli riktigt intressanta nu med hyffsad prestanda, fläktlösa och klart godkänd batteritid.

Permalänk
Avstängd

Om jag inte hade en laptop redan, och pekplatta, så hade jag köpt en Surface Pro 3 utan att blinka.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Märkligt, vet inte Toshiba att hybrider är helt ute och en döende variant på datorer, idiotiskt påfund för övrigt.

Jag tycker det är genialiskt. Dock så är dom sjukt stora som det är idag (finns undantag). För 10 tusen så skulle jag vilja ha något tunnare. Gränsen för mig är nog macbook air tjocklek för hela hybriddatorn. Trots allt så ska en bärbar hybrid dator vara portabel.

Edit: Surface 3 verkar vara den bästa hybriden idag. Portabel och okej prestanda, samt riktigt OS. Men det är synd att det inte finns så många alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Jag tycker det är genialiskt. Dock så är dom sjukt stora som det är idag (finns undantag). För 10 tusen så skulle jag vilja ha något tunnare. Gränsen för mig är nog macbook air tjocklek för hela hybriddatorn. Trots allt så ska en bärbar hybrid dator vara portabel.

Edit: Surface 3 verkar vara den bästa hybriden idag. Portabel och okej prestanda, samt riktigt OS. Men det är synd att det inte finns så många alternativ.

Surface 3 är rätt OK, men den är mer en surfplatta, med möjlighet att koppla på tangentbord.

Den här Toshiban är mest som en vanlig laptop, detta i hybridkombination är mest klumpigt, och en vanlig lätt liten laptop blir mer användbart och totalt en smidigare lösning.

Toshiban ser också ganska klumpig och tjock ut på bilderna, och troligen är den inte speciellt lätt.
Det är detta som gör påfundet idiotiskt och helt onödig som produktgrupp

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Märkligt, vet inte Toshiba att hybrider är helt ute och en döende variant på datorer, idiotiskt påfund för övrigt.

Idiotiskt vet jag inte. Jag hade gärna köpt en hybrid om jag hade behov av en ny bärbar enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Märkligt, vet inte Toshiba att hybrider är helt ute och en döende variant på datorer, idiotiskt påfund för övrigt.

Konstigt att folk inte kan se bortom sina egna krav. Jag är i behov av en hybrid då varken surfplatta eller vanlig laptop täcker de krav jag har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Märkligt, vet inte Toshiba att hybrider är helt ute och en döende variant på datorer, idiotiskt påfund för övrigt.

Jag tror Asus tycker annorlunda, t100 är en av deras mest sålda enheter nånsin. SP3 är också populär. Dags att lära sig se bortom subjektiviteten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser ju bara klumpig ut....

Permalänk
Medlem

Jag älskar min SP3, och alla som testat den hittills av mina vänner med. Faktiskt så mycket att min flickvän och en av mina bästa vänner köpte en också. Att säga att SP3 är en surfplatta är på gränsen till tramsigt. Det är ju just det som är hela poängen att den verkligen är en riktig dator men i ett smidigt format.

Permalänk
Medlem

SP2an är underbar så jag kan tänka mig att SP3an är helt grym. Synd bara att det inte är Wacomteknik...

Det jag saknar mest med SP2an är dock Kensingtonlåsfäste vilket jag förståt att SP3an har så jag funderar på att uppgradera främst pga av det faktiskt. Hur konstigt det än låter.

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta med denna är väl att den har touchskärm OCH anti-glare?

Visa signatur

Utvecklare med f-skatt. http://www.andreasbergstrom.com

Permalänk

Gräver upp en gammal tråd här, men men...

Finns det några planer på ett test av denna enhet? Hittar bara en modell med 4GB minne i svenska butiker för tillfället. Är främst intresserad av någon av modellerna med 8GB, men har ingen aning om de kommer till Sverige.

@Jacob