G3258 och MSI z87i, Skärmen är svart efter omstart.

Permalänk
Medlem

G3258 och MSI z87i, Skärmen är svart efter omstart.

Tjenare, Jag fick hem min G3258 Igår så idag byggde jag ihop en dator men hittade ganska fort ett problem.. När jag startar om datorn så slocknar skärmen och den gula lampan lyser istället för den gröna. Jag har testat att uppdatera bios och installerat alla drivrutiner till kortet. Är det någon som vet varför den gör så?

Permalänk
Medlem

Har du testat att stänga av integrerade grafiken om du kör med PCI-E grafikkort? Vet inte om det är det som spökar men du kan ju testa

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bredband:

Har du testat att stänga av integrerade grafiken om du kör med PCI-E grafikkort? Vet inte om det är det som spökar men du kan ju testa

Glömde säga det men jag kör utan grafikkort. Jag stoppade i en sån där stor phanteks-kylare som jag inte kommer ihåg vad den heter i mitt Node 304. Det blev ganska trångt så kylaren sticker ut 1cm över pci-e slotten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej, då vete fasiken vad felet kan vara. Slocknar skärmen varje gång du sätter igång eller startar om datorn? Kör du DVI eller HDMI på skärmen?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bredband:

Okej, då vete fasiken vad felet kan vara. Slocknar skärmen varje gång du sätter igång eller startar om datorn? Kör du DVI eller HDMI på skärmen?

Jag kör dvi till vga converter till skärmen. Det funkar när jag startar den men startar jag om så dör skärmen och jag får gå och hålla in knappen så den dör och starta den igen. Men det verkar lite som att datorn inte startar klokt när man startat om den, fast det vet jag ju inte. Jag får testa med andra kablar när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm, låter skumt. Då vet jag inte vad som är felet. Hoppas det löser sig

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Testat att göra Factory reset på skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Testat att göra Factory reset på skärmen?

Det har jag tyvärr ingen aning hur man gör. Den skärmen jag har kopplad till den datorn atm är en EIZO FlexScan F931 och det är en väldigt gammal tjockskärm man jag ska ta o leta i settingsen och se.

Edit: Jag hittade en reset funktion på skärmen men det gav inget resultat.

Permalänk
Medlem

Har du testat att köra en reset på biosen för att nollställa den? det kan hjälpa ibland.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Har du testat att köra en reset på biosen för att nollställa den? det kan hjälpa ibland.

Jag uppdaterade till den nyaste versionen av BIOS, räcker det eller blir det inte resettat när man uppdaterar? Kan testa en reset vilket fall som.

Edit: Jag har testat med HDMI nu och det funkar inte heller.. MSI Z87I har väl ändå klokt stöd för en G3258 eller?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu lyckades jag laga det, Det var så att när jag flashade bios valde jag bara bios. Men jag testade att köra bios+ME så fungerade allt Tackar för all hjälp