Permalänk
Medlem

Intel 2500k och 2600k integrerade GPUn

Hej på er.

Tänkte ställa min första fråga här på forumet så ni får inte skratta I Intel 2500k och 2600k påverkar den inbyggda GPUn processorns prestanda? Har en 2500k och kör nu med det inbyggda men vad jag förstått det så använder den en av kanalerna i CPUn vilket i alla fall borde generera värme och ta prestanda?

Som det är nu kör jag stockkylaren och tycker att den går lite väl varmt ca 32 grade Idle.

Ha en fortsatt bra dag och en trevlig helg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Hej på er.

Tänkte ställa min första fråga här på forumet så ni får inte skratta I Intel 2500k och 2600k påverkar den inbyggda GPUn processorns prestanda? Har en 2500k och kör nu med det inbyggda men vad jag förstått det så använder den en av kanalerna i CPUn vilket i alla fall borde generera värme och ta prestanda?

Som det är nu kör jag stockkylaren och tycker att den går lite väl varmt ca 32 grade Idle.

Ha en fortsatt bra dag och en trevlig helg.

Hej!

Tror faktiskt det kan påverka processorn en liten aning. Men vad jag kunde läsa mig till på google så var de inte märkbart. Tydligen så använder det dock en del RAM-minne.

Varför använder du inte ditt 570?

Tycker själv inte att 32 grader i idle är mycket, speciellt inte med referenskylaren. Kan dock hända att processorn blir några grader varmare när du kör med den som grafikenhet.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

nej den påverkar inte prestandan på CPU. kort och gott

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Hej!

Tror faktiskt det kan påverka processorn en liten aning. Men vad jag kunde läsa mig till på google så var de inte märkbart. Tydligen så använder det dock en del RAM-minne.

Varför använder du inte ditt 570?

Tycker själv inte att 32 grader i idle är mycket, speciellt inte med referenskylaren. Kan dock hända att processorn blir några grader varmare när du kör med den som grafikenhet.

Hej!

Det är ett chassi jag kapat ner för att den bara ska fokusera på platsbesparing och mitt 570 DCuII tar plats så det ligger i en låda. Minnet har jag inte tänkt på men det verkar stämma.

Skrivet av Oneone:

nej den påverkar inte prestandan på CPU. kort och gott

Det tackar vi för Trevlig helg och tack för snabbt svar.