Phanteks tar kassaskåpsliknande Enthoo Evolv till ATX och Mini ITX

Permalänk
Melding Plague

Phanteks tar kassaskåpsliknande Enthoo Evolv till ATX och Mini ITX

Efter framgångarna med den påkostade datorlådan Enthoo Evolv planerar Phanteks att även släppa modeller för ATX och Mini ITX, som båda hittar ut framåt vårkanten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att de snålat på Mini ITX varianten annars hade den kanske varit intressant.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Avstängd

Detta har man väntat på, Enthoo Evolv ATX
Blir en sådan till nybygget!

Permalänk
Medlem

Jahapp.. fick man ju nästan ångest att man gick och kostade på sig ett Enthoo Luxe... för den där Evolv ATX såg ju grymt snygg ut också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir nog att köpa en ATX version då, verkar ta vattenkylning ganska bra. Nog borde en 360mm och 120mm radiatorer få plats ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Har nyligen skaffat enthoo evolv till mitt mini-itx moderkort. Blev såld på det jonas sa om chassits premiumkänslan och tycker det stämmer.
Synd att de har sparat in på itx-modellen, hade kanske ångrat mitt köp i så fall

Permalänk

Åååhh!! =O Någon som vill köpa ett moddat Corsair 540air i maj?

Permalänk
Medlem

ATX såg riktigt trevlig ut.

Permalänk
Medlem

Snygg i sig var den, men jag gillar inte att det blir som ett tak över nätaggregatet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Snygg i sig var den, men jag gillar inte att det blir som ett tak över nätaggregatet.

Man blir ju nyfiken på vad du inte gillar med det?

lite matigare video
https://www.youtube.com/watch?v=gShKOco2kzE

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Oj vad jag har väntat på detta chassi, då vet jag direkt vilket nästa chassi köp blir!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Plast och stål på mITX-modellen, vilken besvikelse... Betalar gärna lite mer för bättre material och byggkvalitet, jag vet inte varför de antar att man bygger ITX för att pressa priset.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvickarn:

Detta har man väntat på, Enthoo Evolv ATX
Blir en sådan till nybygget!

Ja lätt. Hur var kylningen på ATX modellen? 3st 140mm fram? (har inget ljud på datorn för tillfället)

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många HDD man får in i ATX versionen?

Permalänk
Medlem

wow, de verkliken bara sprutar ut världsklasschassin från Phanteks... Amazing!!!

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd

Apropå kassaskåpsliknande, jag vill minnas att jag faktiskt brukade gömma pengar i mitt datorchassi förr.

Permalänk
Medlem

lite dumt är det att de har valt att låta moderkortet "stå" upp och grafikkortet ligga ner mot nätagget. hade varit bättre om de valt samma lösning som bitfenix prodigy och d250. känns som att luftflödet för graffekortet blir mycket sämre.

Permalänk
Medlem

Var redigt sugen på ett evolv & atx modellen är mer lockande, dock lite trist att man på ett sådant premium chassi inte valt att dämpa insidan/panelerna med något, går oftast att ordna själv som jag gjorde på mitt ARC men Evolv ATX lär hamna ikring 1500+ och då känns det som det borde ingå.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

Är det någon som vet hur kylning ser ut på ATX modellen? Är det en 200m fläkt fram eller 2-3st 140mm?

Permalänk

Sandblast metallic grey kan vara den snyggaste chassifärgen jag någonsin sett, och själva chassit är ju knappast illa det heller! Ångrar mitt köp av R5 lite grann nu :/

Skrivet av makn:

Är det någon som vet hur kylning ser ut på ATX modellen? Är det en 200m fläkt fram eller 2-3st 140mm?

Det är 200 mm, men det borde gå att byta till 2x140 istället.

edit - annan video som också visar den grå varianten https://www.youtube.com/watch?v=gShKOco2kzE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Googolplex:

Sandblast metallic grey kan vara den snyggaste chassifärgen jag någonsin sett, och själva chassit är ju knappast illa det heller! Ångrar mitt köp av R5 lite grann nu :/

Det är 200 mm, men det borde gå att byta till 2x140 istället.

edit - annan video som också visar den grå varianten https://www.youtube.com/watch?v=gShKOco2kzE

Blir nog att sälja min bjässe till chassi (enthoo primo) och köpa denna (eller cooltek w2)

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

01:20 Jacob!

Varför presenterar inte han nåra grejer? Jag misstänker att det e p.g.a hans dialekt -_-

Bra med fler kvalitetschassin utan 5.25 platser.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]