Permalänk

Uppgradera RAM

Tjenare!

Jag har just nu 16GB av G.Skill ARES 1600MHz minne, och jag har av en slump hittat att det finns ytterligare 8GB av Corsair Vengeance minne hemma hos mig. Jag undrar då om det skulle kunna vara en bra idé att stoppa in dem i min maskin och försöka mig på en lite mindre RAMdisk, då dem annars ligger och skräpar.

Bonus: finns det något RAMdiskprogram ni rekommenderar?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaiser Allan:

Tjenare!

Jag har just nu 16GB av G.Skill ARES 1600MHz minne, och jag har av en slump kommit på att det finns ytterligare 8GB av Corsair Vengeance minne. Jag undrar då om det skulle kunna vara en bra idé att stoppa in dem i min maskin och försöka mig på en lite mindre RAMdisk, då dem annars ligger och skräpar.

Bonus: finns det något RAMdiskprogram ni rekommenderar?

Kommer du verkligen ha nytta för allt ram? Dumt att slänga pengar i sjön för något du inte kommer att använda.

Visa signatur

Node 804 Black | Core i5-4670K | GA-B85M-D3H | GeForce GTX770 2GB OC | 840 EVO Basic 250GB | Corsair AX 750W PSU | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | Cooler Master Hyper TX3

Permalänk
Skrivet av Niner0:

Kommer du verkligen ha nytta för allt ram? Dumt att slänga pengar i sjön för något du inte kommer att använda.

Ah, jag menar att jag hittade 8GB minne legandes hemma, så jag kommer inte köpa något :P.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz