Corsairs kraftpaket HX1200i med Link och 80 Plus Platinum

Permalänk
Melding Plague

Corsairs kraftpaket HX1200i med Link och 80 Plus Platinum

Med en uppsjö påkostade finesser i rockärmen tillkommer ett nytt flaggskepp i Corsairs påkostade nätaggregatsserie HXI, som nu kliver upp till 1 200 W.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nästan 3 pappa för ett nätagg, ojoj.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

nästan 3 pappa för ett nätagg, ojoj.

Mitt corsair AX1500i gick på ca 3700SEK.
Det e vad man får betala när man vill ha high end grejerna

Permalänk
Medlem

Inget för mig (priset) men bra att det kommer extrema high-end grejor, då letar de för eller senare de funktionerna till min prisklass

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Mitt corsair AX1500i gick på ca 3700SEK.
Det e vad man får betala när man vill ha high end grejerna

Evga G2 1600watt går på 2700kr ca och det är high end med.

Får hoppas corsair kommer göra något åt sin budgetserie. Är ju rätt pinsamt dålig. Förstör datordelar eller sluta fungera som det är nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kan någon ge mig clarity, denna mot AX1200i?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Inget för mig (priset) men bra att det kommer extrema high-end grejor, då letar de för eller senare de funktionerna till min prisklass

Tyvärr inte tyvärr. Nätaggregat har legat still i flera år.

Det som har kommit igen är budget agg med sämre delar igen, som CX serien som är en katastrof.

XFX 550 är det mest prisvärda idag. Dom verkar ha problem med produktionen dock (tar slut i lager i Sverige i alla fall då och då).

Annars finns evga G2 som är top of the line typ I alla fall riktigt prisvärt agg. Men kostar dubbelt så mycket som XFX agget ungefär.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Kan någon ge mig clarity, denna mot AX1200i?

Tja kolla själv http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story5... Vad jag vet ska HX vara mer premium än AX, men i praktiken är skillnaderna inte stora annars finns ju EVGA G2, som är brutalt bra agg för priset

Just annan tillverkare av agget med Flextronics i stället för CWT.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Löjligt dyrt.

Sen kan Corsair lika gärna lägga ner Link om dom inte ska öppna upp det för tredjepart och göra det till en öppen standard.

Permalänk
Medlem

Corsair fortsätter med överprisade nätagg...
EVGA SuperNOVA G2 1300W

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Corsair fortsätter med överprisade nätagg...
EVGA SuperNOVA G2 1300W

Dock är det "bara" guld.

Men ja Platinum känns omotiverat om man ser till priset man betalar. Även http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2729619 känns mer prisvärt än Corsair´s som är bra mycket dyrare

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Corsair fortsätter med överprisade nätagg...
EVGA SuperNOVA G2 1300W

Har sett väldigt många rapporter om högt/illalåtande fläktljud från det där agget. Största anledningen till att jag valde ax1200i.

Kommentarer på internet behöver givetvis inte betyda något, men det var lite för många för att inte börja ana oråd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Riktigt bra serie. Johnyguru hade testet både 1000w- och 750w-aggen ur denna serien. Han satte 10 på build quality och performance. Fläkten är FDB också. Superaggregat. Tyst och starkt. Fläkten startar inte heller förrens 1000 wattaren är mer än 400w, så man får tystare dator när man idlar. Riktigt nice.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Broken-arrow:

Får hoppas corsair kommer göra något åt sin budgetserie. Är ju rätt pinsamt dålig. Förstör datordelar eller sluta fungera som det är nu.

Det är väldigt liten chans att våran budget-serie skulle förstöra andra datorkomponenter, och om de nu mot all förmodan hända så ersätter vi det ifall de visar sig att nätaggregatet skadade andra komponenter.

Skrivet av Casper:

Kan någon ge mig clarity, denna mot AX1200i?

Detta är vårat tystaste nätaggregat hitills, både AX1200i och HX1200i är 80+ platinum, fullt modulärt men HXi serien har en bättre fläkt, så jag skulle säga HX1200i.

Skrivet av The-Architect:

Har sett väldigt många rapporter om högt/illalåtande fläktljud från det där agget. Största anledningen till att jag valde ax1200i.

Kommentarer på internet behöver givetvis inte betyda något, men det var lite för många för att inte börja ana oråd

Skickades från m.sweclockers.com

HXi-serien är våran tystaste serie hitills så det är nog enstaka fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

HXi-serien är våran tystaste serie hitills så det är nog enstaka fall.

Jag tror du missuppfattade mitt citat, jag menade att EVGA SuperNova 1300W hade många klagomål på högt ljud (specifikt 1300wattaren, ej andra agg i den serien).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Det är väldigt liten chans att våran budget-serie skulle förstöra andra datorkomponenter, och om de nu mot all förmodan hända så ersätter vi det ifall de visar sig att nätaggregatet skadade andra komponenter.

Detta är vårat tystaste nätaggregat hitills, både AX1200i och HX1200i är 80+ platinum, fullt modulärt men HXi serien har en bättre fläkt, så jag skulle säga HX1200i.

HXi-serien är våran tystaste serie hitills så det är nog enstaka fall.

Verkar inte vara sant med eran CX serie i alla fall. Kan länka till 4/6 fall med just CX är boven (som jag sett i alla fall), dels datorn bootar inte efter en månad och HDD som går sönder även grafikkort verkar drabbade. Bara in i felsökningstråden, där finns eran CXM representerande i större grad än andra serier agg:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av The-Architect:

Jag tror du missuppfattade mitt citat, jag menade att EVGA SuperNova 1300W hade många klagomål på högt ljud (specifikt 1300wattaren, ej andra agg i den serien).

Ursäktar mig, trodde du syftade på HXi-serien. Hur som haver så är den väldigt tyst med den nya fläkten vi använder oss av.

Skrivet av Broken-arrow:

Verkar inte vara sant med eran CX serie i alla fall. Kan länka till 4/6 fall med just CX är boven (som jag sett i alla fall), dels datorn bootar inte efter en månad och HDD som går sönder även grafikkort verkar drabbade. Bara in i felsökningstråden, där finns eran CXM representerande i större grad än andra serier agg:)

Såklart så finns de nätaggregat i CX-serien som går sönder, men det är en väldigt, väldigt liten del av alla CX-agg som säljs. Det hörs alltid mer när något inte fungerar än när de fungerar. Hur som helst, om det skulle gå sönder eller skada andra komponenter så ersätter vi det.