970 fps drop med 2 skärmar

Permalänk

970 fps drop med 2 skärmar

Tjenare!

Har problem med att jag förlorar fps om jag använder 2 skärmar, dps spelar på den ena skärmer och kollar te.x twitch eller film på den andra. Vilket jag tror jag inte borde göra med den datorn jag har. Om jag använder 1 skärm så flyter allt på perfekt. Har 144 hz på min main skärm och 60 hz på min andra.
Har de senaste drivrutinerna för mitt grafikkort också, ingen anning vad problemet är :/ har sökt runt men inte hittat något..
Förlorar alltså när jag spelar på min 144hz
Specs:

Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz
RAM: 8G
Grafikkort: Geforce GTX 970
500W nättag

Main skärm: ASUS VG248
Andra: BenQ GW2450H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielllm:

Tjenare!

Har problem med att jag förlorar fps om jag använder 2 skärmar, dps spelar på den ena skärmer och kollar te.x twitch eller film på den andra. Vilket jag tror jag inte borde göra med den datorn jag har. Om jag använder 1 skärm så flyter allt på perfekt. Har 144 hz på min main skärm och 60 hz på min andra.
Har de senaste drivrutinerna för mitt grafikkort också, ingen anning vad problemet är :/ har sökt runt men inte hittat något..
Förlorar alltså när jag spelar på min 144hz
Specs:

Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz
RAM: 8G
Grafikkort: Geforce GTX 970
500W nättag

Main skärm: ASUS VG248
Andra: BenQ GW2450H

Vart är skärmarna inkopplade?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Skrivet av oolllee:

Vart är skärmarna inkopplade?

Båda sitter i grafikkortet, Asus sitter med DVI och Benq med HDMI.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Danielllm:

Båda sitter i grafikkortet, Asus sitter med DVI och Benq med HDMI.

Testat att byta DVI port för 144hz skärmen?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Är inte det normalt att man förlorar fps ifall man kollar på twitch eller någon film i bakgrunden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielllm:

Tjenare!

Har problem med att jag förlorar fps om jag använder 2 skärmar, dps spelar på den ena skärmer och kollar te.x twitch eller film på den andra. Vilket jag tror jag inte borde göra med den datorn jag har. Om jag använder 1 skärm så flyter allt på perfekt. Har 144 hz på min main skärm och 60 hz på min andra.
Har de senaste drivrutinerna för mitt grafikkort också, ingen anning vad problemet är :/ har sökt runt men inte hittat något..
Förlorar alltså när jag spelar på min 144hz
Specs:

Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz
RAM: 8G
Grafikkort: Geforce GTX 970
500W nättag

Main skärm: ASUS VG248
Andra: BenQ GW2450H

har du testat att spela utan att ha twitch igång?

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Testat att byta DVI port för 144hz skärmen?

Testade men märkte inte direkt någon stor skillnad :/

Om jag båda spelar och tittar på film på 144hz skärmen så laggar jag inget alls känns :S

Permalänk
Skrivet av Paontuus:

har du testat att spela utan att ha twitch igång?

Japp, om jag inte har igång twitch eller nån film så laggar jag ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Är inte det normalt att man förlorar fps ifall man kollar på twitch eller någon film i bakgrunden?

Skickades från m.sweclockers.com

ja, men om det är mer än typ 5% så är något fel.

det låter mer som en drivrutins problem som du har, kan även vara gammal flash/what ever du behöver för att twitch ska fungera, sen kanske du behöver gå tillbaka en drivrutin i Nvidia för att det ska funka för dig.

har haft problem med Nvidia drivrutiner där typ main skärmen blir svart och secondary har bara funkat, ganska cp.

jag hade problem med battlefield 4 när man kör kartan på andra skärmen, det funkade bra i början, men sedan kom en patch och mitt fps sjönk med typ 50%

ontopic:
så har jag sett riktigt många trådar om just problem med 900 serien nvidia och just cs:go
har ett 970 själv som åker tillbaka till affären, anledning? jo den funkar inte på min nya burk, men det gör det på min gamla.
ganska skumt, hittade flertalet folk med samma problem.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Jag och en polare har haft samma problem och för oss visade det sig vara windows tema aero som spökade, har windows 7 och kör med basic (dvs utan aero).

Det roliga är att man kan köra spelet i fullscreen på skärm 1 och kolla på twitch på skärm 2 utan problem men om man skulle spela i windowed eller borderless så blir det lag.

Permalänk
Skrivet av kinkyboo:

Jag och en polare har haft samma problem och för oss visade det sig vara windows tema aero som spökade, har windows 7 och kör med basic (dvs utan aero).

Det roliga är att man kan köra spelet i fullscreen på skärm 1 och kolla på twitch på skärm 2 utan problem men om man skulle spela i windowed eller borderless så blir det lag.

Ska testa det! Aa det är skumt, men det spelet jag kör kan man typ bara köra i windowed, och det är inte ens ett krävande spel, max är 60 fps tom lol