Permalänk
Medlem

Konstigt ljud från datorn/kylaren.

Tjena! Kom nyss hem efter en veckas semester i härjedalen och när jag startar datorn så börjar den låta konstigt från kylaren/fläktarna. Den fungerade innan vi åkte och har stått i + Grader. Här är en video där man hör. Tänkte för på om pumpen fryst? Eller vattnet. Har en corsair h55.

Fick den art sluta låta. Men vid första uppstart står det "Failed to overclock bla bla bla " Har ingen overclock på dock :S

Permalänk
Rekordmedlem

Dåligt batteri på moderkortet så att nån inställning ändrats när det varit avstängt länge ?
Har du provat att resetta bios och ställa in "rätt" och se om det fungerar normalt efter det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Någon video där man hör ser jag inte?
Gissar på luftbubblor i pumpen kanske för de stått still.
Står det failed too overclock varje uppstart eller vad det bara den allra första ?
Kan bara vara så det varit något litet strömavbrott eller något och att det bara blev så men har de bara hänt en gång så skulle jag inte oroa mig för sånt kommit upp för mig på flera datorer förr lite random om dom förlorat ström eller så, kan också vara att du kanske har dåligt batteri på moderkortet som sparar bios inställningar.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|