GeForce Experience Problem med Installation.

Permalänk
Medlem

GeForce Experience Problem med Installation.

Tjenare!

Har nyligen börjat använda shadowplay då jag vill börja lite smått med youtube. Har funkat skit bra fram tills nu.
Det började med att GeForce Experience inte ville starta, så jag testade att starta om datorn, Då funkade de igen.
Sen började de hända mer & mer, vilket ledde till att jag fick nog å avinstallerade programmet för att ominstallera det. ( det var ingen bra idé )
efter det började de krångla.
Min installation vill inte slutföras & jag får fel meddelande som lyder såhär

NVIDIAs installationsprogram misslyckades

Komponent Version Status
NVIDIA GeForce Experience 2.1.5 Inte Installerad
NVIDIA Update Core 16.18.9 Misslyckades <- misstänker att felet är det här, haha. men kommer inte fram till något

google har inte riktigt varit min vän så jag vänder mig till er för hjälp

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du gjort någon ändring på dator i övrigt? Hårdvara? Mjukvara?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Har du gjort någon ändring på dator i övrigt? Hårdvara? Mjukvara?

Nej, inte sen ja installerade shadowplay! Har bytt grafikkort bara, Å de va efter ja bytt grafikkortet ja installerade.
Å har dragit bort alla gamla drivers med driver sweeper.

Permalänk

Geforce Experience är ett skitprogram, det vet alla. Bra idé men dåligt förverkligat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

Geforce Experience är ett skitprogram, det vet alla. Bra idé men dåligt förverkligat.

Kan nog inte mer & hålla med, men vet inte riktigt vad jag annars ska använda, Shadowplay är så jävla simpelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kändis:

Kan nog inte mer än att* hålla med, men vet inte riktigt vad jag annars ska använda, Shadowplay är så jävla simpelt

hur fan skriver jag.

Permalänk
Medlem

Här är en bild efter en ren installation, kommer fortfarande inte fram till problemet, det är säkert något jätte simpelt & sjukt dumt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kändis:

Tjenare!

Har nyligen börjat använda shadowplay då jag vill börja lite smått med youtube. Har funkat skit bra fram tills nu.
Det började med att GeForce Experience inte ville starta, så jag testade att starta om datorn, Då funkade de igen.
Sen började de hända mer & mer, vilket ledde till att jag fick nog å avinstallerade programmet för att ominstallera det. ( det var ingen bra idé )
efter det började de krångla.
Min installation vill inte slutföras & jag får fel meddelande som lyder såhär

NVIDIAs installationsprogram misslyckades

Komponent Version Status
NVIDIA GeForce Experience 2.1.5 Inte Installerad
NVIDIA Update Core 16.18.9 Misslyckades <- misstänker att felet är det här, haha. men kommer inte fram till något

google har inte riktigt varit min vän så jag vänder mig till er för hjälp

Tack på förhand!

Kanske denna tråd kan hjälpa?

https://forums.geforce.com/default/topic/796248/geforce-exper...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Dessvärre inte, Såg en som hade samma problem där men han hade inte fått något rakt svar? Hur många filer har ni i eran update core? för jag har 4. Min polare hade 6. vi testade å skicka över hans till mig men de hjälpte inte alls. Väldigt frustrerande när jag vet vart felet ligger men kan inte göra något åt det känns det som.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kändis:

Dessvärre inte, Såg en som hade samma problem där men han hade inte fått något rakt svar? Hur många filer har ni i eran update core? för jag har 4. Min polare hade 6. vi testade å skicka över hans till mig men de hjälpte inte alls. Väldigt frustrerande när jag vet vart felet ligger men kan inte göra något åt det känns det som.

Vart ser du antalet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vart ser du antalet?

Vad menar du med det? Ursäkta om det är en dum fråga
menar du antalet filer?
isf

c:/program files/NVIDIA Corporation/update core
Är väldigt okunning inom sånt här, men man måste ju lära sig någon gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kändis:

Vad menar du med det? Ursäkta om det är en dum fråga
menar du antalet filer?
isf

c:/program files/NVIDIA Corporation/update core
Är väldigt okunning inom sånt här, men man måste ju lära sig någon gång

Kan se at du er ny her på Sweclockers, velkommen!

Det ville blitt flott, dersom du kunne bruke redigerings knappen i stedet for skape flere poster/innlegg etter hverandre. Det er samme sted du finner for eksempel "citera flera" og andre knapper og de befinner seg nede til høyre for der du skriver inn teksten når du starter eller besvarer et innlegg.

Siden vet vi fortsatt ikke noe om hverken hvilken hardvare du sitter på (kanskje i det her spørmålet mindre viktig info) eller hvilken versjon av operativ system (meget viktig for det her spørsmålet)? Du kan finne frem denne informasjonen via å bruke kommandoen winver direkte i Windows Start eller kommando skalet (cmd.exe) for Windows og der i fra skrive winver.exe.

Noe annet som kan være av betydning er dersom du har fulle administrative bruker rettigheter (fra ditt konto) på ditt system. Spesielt mappene til program files og program files x86 kan ha restriksjoner når det gjelder forandringer i Windows som kan slå ut litt forskjellig avhengig av de rettigheter Windows vil kreve fra programmet til å gjøre forandringer i disse steder om du gjør dette fra admin konto eller bruker konto.

Har du

Permalänk
Medlem

Jaha! Ursäkta & tack!

Har "Windows 7 Ultimate" 64. Version 6.1 (Build7600)
Ska ha ha det så långt som jag vet.