Evolve begåvas med officiella systemkrav

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Allright. För min del är det nytt. Jag är taggad ;).

Vilka titlar är det som fångat ditt intresse senaste året ?
Dragon age?
BF4?
MMOs kanske?

Har spelat nästan alla tittlar som haft något värt att testa, just nu så väntar jag på Tree of Life, Lost Ark, EQ Next etc. Inte precis något nytt koncept där heller från vad jag har sett (Förutom att man kan gräva up "Dungeons" i EQ Next, dock är ju dungeons inget nytt), men verkar som om dem har utvecklat några av iderna man redan sett, plus att det ser roligt ut, specielt Lost Ark's gameplay preview, kan nog bli ett roligt ARPG spel.

Har spelat alla Dragon Age, senaste installationen (Inquisition) var/är ett bra spel, men jag orkade inte med den uppenbara konsol tactical battle viewn när man skulle göra taktiska val (pausa och ge orders) irriterade mig något enormt, slutade spela efter 18 timmar.

Tycker att BF1942 var det bästa, dem som kom efter var bara samma spel med nya vapen och lite bättre grafik med andra game modes inkluderat och fler gadgets att pilla med, nya BF spelen har ju såklart saker som gör det spelvärdigt och roligt, men för mycket av samma i varje "nytt" BF som dem släppt (dock så tycker jag generellt sett att dem flesta FPS spelen i nuläget lider av samma sak, dem är för lika). Ett FPS spel som ser ganska roligt ut som jag vill testa är Destiny, dock så har dem inte sagt när dem planerar en PC lansering, så får nog vänta ett bra tag på det skulle jag tro (har inte kollat dem nyheterna på länge, kanske dem har ett lanserings datum för pc nu?)

Med det sagt dock, jag fastnar för vissa spel, spelade WoW från beta till Pandaria (Slutade eftersom allt som dem gjorde kändes som rehash av redan seda och gjorda encounters, blir nog så om man spelar samma spel i 10 år x_x), och spelar fortfarande FF5-7 på min dator med emulators och Zelda på SNES ^^

För mig är det samma sak med TV serier, ta tex Defiance och Falling Skies, dem båda visar aldeles för mycket familje drama i serien så det blir tråkigt att kolla på, jämför man med serier så som Stargate SG1 och Star Trek så förstår man vad jag menar med det, även om dem har inslag av lite "familje drama" så är det inte halva episoder med en massa tråkigt "min syster sprang bort och nu vet vi inte vart hon är buhuhu, oo nästa episod räddar vi henne men då har brodern råkat ut för en skada då han letade efter sin syster och behöver medicin som bara finns i en alien avskärmad del nu...oo spänningen tätnar, men vänta! mamman dyker up i nästnästa avsnitt och är kontrolerad av aliens, så dem tvingas döda henne, innan hon dör avslöjar hon att hon vet vart medicinen är så broden överlever, yay! och tillsammans ett sista hjärtskärande adjö innan modern tuppar av (close-up av allas ansikten oooooch "continues next week", snyfft!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det är väl left 4 dead, fast med ett jättemonster istället för flera special infected. Och så jagar människorna istället för att fly.
Asymmetrisk fps multiplayer.
Jag tycker det ser väldigt trevligt ut.

Enda smolket i bägaren är väl det finns belöningar att hämta i form av unlocks av flera karaktärer om man förköpet spelet. Undrar lite varför de lagt in unlocks alls i spelet.
Är grinden något som spelarna vill ha så kan det ju inte vara en belöning att slippa grinda. Och om det nu är en belöning att slippa grinden, då har de gjort spelet sämre medvetet vilket leder tillbaka till frågan: Varför har de lagt in unlocks alls då?
Men så är det väl alltid nu för tiden.

Belöningarna som du pratar om är kosmetiska grejjer. Inga game changers. Den enda unlocken du får om du pre-order är ett annat skin till orginal monstret. Den blir lite röd på vissa ställen. Unlocksen får du upplåsta ju mer du spelar. Och under alphan unlockade jag några stycken. Alltså på bara några timmar. Det är inget svårt. Jag anser inte att detta är farligt alls, går inte att jämföra med BF eller CoD alls. Du kommer inte behöva grinda för att unlocka det mesta.

Sen ser jag unlocksen mer som att man levlar upp i spelet än att man behöver grinda för att unlocka saker. De olika monstren måste man unlocka för att kunna spela dem. Men om du spelar som monster vill du spela några gånger för att lära dig konceptet, och vid tiden du vant dig och börjar gilla det så har du unlockat nästa monster.

Så nästa gång du ska kritisera något så får du gärna ha lite mer kunskap om det först. Annars får du gärna spekulera, och inte kasta spelet åt sidan baserat på felaktig information.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skonky:

Belöningarna som du pratar om är kosmetiska grejjer. Inga game changers. Den enda unlocken du får om du pre-order är ett annat skin till orginal monstret. Den blir lite röd på vissa ställen. Unlocksen får du upplåsta ju mer du spelar. Och under alphan unlockade jag några stycken. Alltså på bara några timmar. Det är inget svårt. Jag anser inte att detta är farligt alls, går inte att jämföra med BF eller CoD alls. Du kommer inte behöva grinda för att unlocka det mesta.

Sen ser jag unlocksen mer som att man levlar upp i spelet än att man behöver grinda för att unlocka saker. De olika monstren måste man unlocka för att kunna spela dem. Men om du spelar som monster vill du spela några gånger för att lära dig konceptet, och vid tiden du vant dig och börjar gilla det så har du unlockat nästa monster.

Så nästa gång du ska kritisera något så får du gärna ha lite mer kunskap om det först. Annars får du gärna spekulera, och inte kasta spelet åt sidan baserat på felaktig information.

Näe. Det är mer som blir upplåst verkar det som
http://evolvegame.com/news/xbox-one-open-beta-play-as-wraith-...
Alla hunter-karaktärer och ett monster vad jag förstår.

Jag håller inte med dig om att jag saknar kunskap för att ha åsikter om det här. Varför säger du så? Och jag "kastar inte spelet åt sidan" heller. Kommer antagligen skaffa det här spelet för det ser jädra nice ut. Men jag får väl ha invändningar på något jag ogillar?

Hade det handlat om att man fått ett unikt skin vid förhandsköp så hade jag inte gått in på det närmre. De sakerna kan man väl ha åsikter om men det har inget med min poäng att göra. Men unlocks i multiplayerspel som detta tycker jag helt enkelt inte om. Och det gäller inte bara Evolve utan det är min generella åsikt. Jag var rätt missnöjd med unlocksen i BF3 också kan jag säga.
Här är en artikel som tar upp det jag tänkt på länge:
http://arstechnica.com/gaming/2014/11/breaking-the-lock-why-a...

Du har en jättebra poäng i att det är trevligt om spelet hjälper en att komma in i spelet. Unlocks kan vara ett sätt av många, men i min mening passar det konceptet bättre i singleplayerspel i så fall. Eller kanske "soft unlocks". Rekommenderade startkaraktärer men inte hellåsta alternativ.

Men varför inte ge möjligheten direkt?
Ja ett argument kan då vara att det ger mervärde för spelare att låsa innehåll tills man nött spelet ett tag. Men i så fall tar man ju bort det "mervärdet" om man erbjuder instant unlocks. Då gör man spelet sämre för de som förköper. Eller så ger det åtminstone en svårare introduktion till spelet om man ska gå på argumentet att det är lättare att komma in i spelet om man har nedlåst material i början för rookiens skull. Men så har de givetvis inte tänkt.

Det dom vill erbjuda är ju istället att man ska slippa att nöta i början och få större utbud direkt om man förköper. Det jag tänkte då är att utvecklarna i så fall skulle kunna skita i att lägga in unlocks helt i spelet om det bara är nackdel för spelaren. I alla spel av den här typen alltså. Om det är betalspel iaf.

Men förstå mig rätt här. Det finns massa tillfällen när unlocks är kanoners i spel. Jag är inte kategoriskt emot alla typer av unlocks alltid. Men det finns tillfällen när unlocks användas på ett trist sätt och det kan jag tycka är fallet med både BF2, BF3 och BF4 samt Evolve.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Winner of more than 60 awards....... de kanske skall släppa spelet först. Jag vet där är beta test etc men ändå, känns som tyngden bakom awards har försvunnit då de stoltserar med 60st! innan spelet ens gått final.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync