Evga 970 Ftw coil whine (Retur till Inet, erfarenheter?)

Permalänk
Avstängd

Evga 970 Ftw coil whine (Retur till Inet, erfarenheter?)

Tja.

En polare fick ett kort med coil whine, och har fått OK från inet att skicka tillbaka det.
Problemet är att han köpt en backplate och att byta kortet mot ett annat gör bakplåten useless..går väl iofs att sälja.
Men det tar emot då han verkligen gillar EVGA. Dessutom är kortet riktigt snabbt.
Har en undran från er som har erfarenhet

1.) Hur lång tid brukar det ta att handlägga en retur? Står upp till 14 dagar på inet.se
2.) Hur stor är chansen att få ytterliggare ett kort med coil whine om man byter?
Lär väl vara ganska stor då de sannolikt kommer från samma batch, eller?

Permalänk
Medlem

1. 2-3 dagar att konstatera felet när den kommer till inet, resten är upp till din kompis / posten hur snabbt det går därifrån
2. Lika stor chans som alla andra GTX 970 från alla andra tillverkare eftersom GTX 970 verkar vara ett kort som gillar att coilwhina, det är inviduella kort som whinar och inte hela batchar och de lämnar fabriken eftersom coilwhine inte påverkar kortets prestanda eller kylförmåga

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

1. 2-3 dagar att konstatera felet när den kommer till inet, resten är upp till din kompis / posten hur snabbt det går därifrån
2. Lika stor chans som alla andra GTX 970 från alla andra tillverkare eftersom GTX 970 verkar vara ett kort som gillar att coilwhina, det är inviduella kort som whinar och inte hela batchar och de lämnar fabriken eftersom coilwhine inte påverkar kortets prestanda eller kylförmåga

Ok lät ju bättre än 14 dagar. Grabben klarar knappt ett dygn utan sin dator höhö.
Bara hoppas nästa är bättre då..

Fasen, det måste bli dyrt för korttillverkarna när så många är drabbade av coil whine. Lär ju vara dem som får betala

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Ok lät ju bättre än 14 dagar. Grabben klarar knappt ett dygn utan sin dator höhö.
Bara hoppas nästa är bättre då..

Fasen, det måste bli dyrt för korttillverkarna när så många är drabbade av coil whine. Lär ju vara dem som får betala

tog 2 veckor för min del att skicka tillbaka ett coilwhinande gigabyte GTX 780 till inet men tog dem 2 dagar att fatta beslut efter de mottagit det iaf, resten var postens fel och 2 helger som fucka upp allt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

tog 2 veckor för min del att skicka tillbaka ett coilwhinande gigabyte GTX 780 till inet men tog dem 2 dagar att fatta beslut efter de mottagit det iaf, resten var postens fel och 2 helger som fucka upp allt

Dessa satans helger !!

Permalänk
Medlem

Fick hem två GTX 970 FTW edition igår, men dem verkar helt OK när det gäller coil whine. Tror inte att det är batchar av grafikkort som får coil whine, utan bara vissa enskilda spolar som sätts på grafikkortet. Har aldrig returnerat hos Inet förut, men med komplett tar det 2 arbetsdagar tills paketet kommer fram till dem, och en till arbetsdag för dem att kolla igenom allt och annulera fakturan. Inet är generellt sett lika snabba som Komplett, så jag skulle förvänta mig något liknande

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

om kortet inte gnäller hela tiden utan bara när du har säg 200-300fps kan tipsa om att låsa fpsen till strax under punkten där de börjar gnälla å ha sig.

vad jag förstått så är det oftast i spelmenyer och väldigt lättdrivna spel 900 serien gnäller värst dvs ställen där vi hamnar på några hundra fps.

måste haft väldig tur med mina 2 gigabyte 970 inte hört nått gnällande från dem öht.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Samma med mitt 970 ftw kort i spelet csgo när ja kör över 400 fps tjuter det en hel del men har låst till 300 då låter det knappt alls. Skulle inte chansa på ett nytt då detta går att överklocka grymt mycket. Kör stabilt 110-120 fps far cry 4 på ultra 1920-1080.
Men även där i menyer å sånt när fps'n drar iväg bortåt 5-600 då tjuter det rejält.