Permalänk
Medlem

Akut hjälp Asus Xonar DX

Hej alla har så otroligt sjukt äckligt störande problem önskade jag kollade noga innan jag köpte detta ljudkort o valde ett annat. Har ett Asus Xonar DX kort problemet är att när jag lirar StarCraft 2 med en polare han hör världens brus ljud från mig men när ja alt tabbar ur det försvinner helt då. Men när jag tex spelar csgo så hörs det inget alls hör ingen annan gnälla på brus/growling/moped ljud.
Och jag hade detta problem en gång förrut men löste det med nå Settings men har googlat satan alla svar leder tillbaka till varandra. Men glömde helt bort att jag löste detta när jag formaterade om datorn till win8.1 har testat med GX läget både av och på. Satt halva sc2 matchen igår med alt tab polarn tröttnade o tog av sig sitt headset för det var så pass kraftigt denna gång.

För en annan hjälpte mig också men funkade inte det han gjorde jag har avaktiverat alla andra ljud källor så som realtek HD audio Nvidia hdmi ljud sak i kontroll panelen. Om jag stänger av microphone boost så hör ingen mig får typ sätta micken i munnen o skrika för dem ska höra. Har googlat på detta i en vecka nu utan lösning och minns inte vad jag gjorde för Settings heller på ljudkontrollen eller i Asus egna ljudkontroll panel.
Kan bekräfta att det inte är mitt headset var både såhär på min Creative fatality med 3,5m kontakt att plugga in samt på min Asus cerberus.

Testade igen idag spela CSGO med en polare frågade han minst 10 gånger kanske 5-10min mellanrum han hörde inget han kommenterade inget om det. Och jag vet att det har inget med ljudkortet eller headsetet att göra eftersom som jag beskrev så hade jag problem med detta förrut och löste det med nå inställning. och kan inte ändra dB på mikrofonen i Asus ljudkontroll har den senaste update.

EDIT: Hände med ACU i skype också samt när man är tyst så hörs ett sus ljud ena polaren sa det lät som nån morrade en sa brus ljud.

Permalänk
Medlem

Har testat en custom config funkar inte.

§4
Permalänk
Medlem

Har ett likadant ljudkort och det hände mig med. Det jag gjorde var att koppla micen till moderkortet och problemet var löst

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag gjorde så förrut men problemet blir då att dem hör mig annorlunda helt enkelt. Kollade runt på UNI Xonar custom configs och bara kört med det har fortfarande growling sound i headsetet. Och tydligen försvinner detta problem när jag stänger av microphone boosten i ljudkontrollspanelen eller Asus egna men då hör dem inte mig ett skit från skype. Då man kan tydligen inte höja mickens dB med Asus ljudkortet.

Jag vet inte ens om jag kommer få pengar tillbaka för ljudkortet med tanke på jag är inte ensam om att ha detta problem. Och dessutom så märkte jag att micken tar upp alldeles för mycket ljud i min omgivning. Hoppas verkligen på mer hjälp från er sweclockare

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

Har ett likadant ljudkort och det hände mig med. Det jag gjorde var att koppla micen till moderkortet och problemet var löst

Det hjälper om ljudkortet som är inbyggt på moderkortet inte har dessa problem själv.

Jag sitter med ett Asus ROG Maximus VII HERO, och jag har ett tjut på min mic i alla spel och program, och om jag installerar drivrutinerna så höjer den och sänker ljudet till min mic hela tiden. Så den hörs inte alls ca 70% av det man säger. Och även med drivrutinerna installerad så finns tjutet där.

Jag är ute efter ett ljudkort så jag kan slippa problem med min mic. och jag har sett väldigt blandande åsikter om just detta ljudkort. Vissa verkar ha det här problemet, andra säger inget om det. (som verkar nästan vara till alla ljudkort just nu)

Jag ursäktar att jag tar upp plats i din tråd, jag är här och söker information om kortet själv.

EDIT: Det jag hittat om just det problemet du skriver om, så kan det vara ditt grafikkort som orsakar dem, och det ska lösa sig om du flyttar ljudkortet längre ifrån det. (med tanke på att du får dem i SC2 och ACU men inte CS. Vilket är 2st mer grafik-krävande spel) Du kan ju testa det.
*jag har ingen erfarenhet om detta stämmer eller så, då jag inte äger kortet själv.