Permalänk
Medlem

970 på 400W

Tjenare!

Tänkte uppgradera till ett 970 (MSI) inför GTA V som kommer strax. Frågan är dock om jag också behöver uppgradera mitt nätaggregat som för närvarande bara ger 400W och enligt Geforce, deras hemsida, kräver 970 500W minimum. Går det att driva med nuvarande nätagg? Skulle vara najs att ha kvar det gamla så man slipper lägga ut mer pengar än nödvändigt på detta.

Tack på förhand!

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB

Permalänk
Medlem

kan gå det beror på din övriga saker i datorn drar i ström
jag skulle inte chansa utan bytt ut agget.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Du lär behöva 8gb ram för att kunna spela gta v, såg att du bara hade 4. Angående nätagget så skulle jag byta ut det mot ett på ca: 650w för att ha lite rum att spela med (vet att nätagget jag har är overkill)

Permalänk
Medlem
Skrivet av l0G0tYP3:

Tjenare!

Tänkte uppgradera till ett 970 (MSI) inför GTA V som kommer strax. Frågan är dock om jag också behöver uppgradera mitt nätaggregat som för närvarande bara ger 400W och enligt Geforce, deras hemsida, kräver 970 500W minimum. Går det att driva med nuvarande nätagg? Skulle vara najs att ha kvar det gamla så man slipper lägga ut mer pengar än nödvändigt på detta.

Tack på förhand!

du klarar dig på 400w, men skulle ändå rekommendera ett kraftfullare agg. har inte sett något 400w nätagg som inte varit ett budget agg (i ATX-klassen då)

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av l0G0tYP3:

Tjenare!

Tänkte uppgradera till ett 970 (MSI) inför GTA V som kommer strax. Frågan är dock om jag också behöver uppgradera mitt nätaggregat som för närvarande bara ger 400W och enligt Geforce, deras hemsida, kräver 970 500W minimum. Går det att driva med nuvarande nätagg? Skulle vara najs att ha kvar det gamla så man slipper lägga ut mer pengar än nödvändigt på detta.

Tack på förhand!

Det räcker. Sweclocklers testbänk med en törstigare CPU drog 330W! Att köpa över 550W känns klart overkill om du inte tänkt köra SLI eller liknande!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av l0G0tYP3:

Tjenare!

Tänkte uppgradera till ett 970 (MSI) inför GTA V som kommer strax. Frågan är dock om jag också behöver uppgradera mitt nätaggregat som för närvarande bara ger 400W och enligt Geforce, deras hemsida, kräver 970 500W minimum. Går det att driva med nuvarande nätagg? Skulle vara najs att ha kvar det gamla så man slipper lägga ut mer pengar än nödvändigt på detta.

Tack på förhand!

Trollar du med oss? Gigabyte GA-MA770T-UD3 som du har i sin sign. är ett AM3+ moderkort!

Edit: Cooler Master Silent Pro 400W, är du säker på att det är ett sådant? Modellbeteckning?

Edit2: Ett HD5770 har en tdp på 108w & ett GTX970 på 148w.. så jag tror att det går under förutsättning att man har ett modernt agg med lite kvalité!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av l0G0tYP3:

Tjenare!

Tänkte uppgradera till ett 970 (MSI) inför GTA V som kommer strax. Frågan är dock om jag också behöver uppgradera mitt nätaggregat som för närvarande bara ger 400W och enligt Geforce, deras hemsida, kräver 970 500W minimum. Går det att driva med nuvarande nätagg? Skulle vara najs att ha kvar det gamla så man slipper lägga ut mer pengar än nödvändigt på detta.

Tack på förhand!

Kan gå ja. Men vilket agg Silent Pro M finns inte i 400 watt vad jag hittar (om det är det i sign).

Skrivet av burto:

Du lär behöva 8gb ram för att kunna spela gta v, såg att du bara hade 4. Angående nätagget så skulle jag byta ut det mot ett på ca: 650w för att ha lite rum att spela med (vet att nätagget jag har är overkill)

650 watt är overkill, bättre Ts kör med ett med kvalité framför massa watt.

Skrivet av JonatanR:

du klarar dig på 400w, men skulle ändå rekommendera ett kraftfullare agg. har inte sett något 400w nätagg som inte varit ett budget agg (i ATX-klassen då)

Finns agg eller funnits bra agg för 360 watt för inte många månader sen

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Trollar du med oss? Gigabyte GA-MA770T-UD3 som du har i sin sign. är ett AM3+ moderkort!

Edit: Cooler Master Silent Pro 400W, är du säker på att det är ett sådant? Modellbeteckning?

Edit2: Ett HD5770 har en tdp på 108w & ett GTX970 på 148w.. så jag tror att det går under förutsättning att man har ett modernt agg med lite kvalité!

Oj, det var inte mycket som blev rätt här; Gigabyte GA-MA770T-UD3 är nu ett ASRock Z97M Anniversary och Agget ligger på 500W och är ca 5år gammalt minst.

Tackar för alla snabba svar och har nog bestämt mig för att chansa med agget (speciellt när jag tog fel på 500W och 400W) då jag uppfattar det som att det finns en chans att få det att funka. Nu blev ju GTA V försenat också så 970 lär nog bli lite billigare tills dess vilket ger lite budget till ett ev. nytt agg i framtiden. Men som sagt, tack som fan!

Visa signatur

Antec Three Hundred | ASRock Z97M Anniversary | Intel i7 4970K | XFX Radeon HD5770 | Cooler Master Silent Pro 500W | Kingston DDR3 4GB 1333Mhz | Western Digital Caviar Black 640GB | Samsung EVO 840 120GB

Permalänk
Skrivet av l0G0tYP3:

Oj, det var inte mycket som blev rätt här; Gigabyte GA-MA770T-UD3 är nu ett ASRock Z97M Anniversary och Agget ligger på 500W och är ca 5år gammalt minst.

Tackar för alla snabba svar och har nog bestämt mig för att chansa med agget (speciellt när jag tog fel på 500W och 400W) då jag uppfattar det som att det finns en chans att få det att funka. Nu blev ju GTA V försenat också så 970 lär nog bli lite billigare tills dess vilket ger lite budget till ett ev. nytt agg i framtiden. Men som sagt, tack som fan!

970 har bara blivit dyrare sedan lanseringen, särskilt mycket senaste veckan inför lansering av 960.

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiChrist:

970 har bara blivit dyrare sedan lanseringen, särskilt mycket senaste veckan inför lansering av 960.

Märkte också det, tur att man köpte det innan dom började höja. Antar att det är för att man vill kunna sälja 960 för 2000-2500kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonatanR:

har inte sett något 400w nätagg som inte varit ett budget agg (i ATX-klassen då)

Visserligen 460W, och inte 400, men ändå:

http://www.inet.se/produkt/6910088/seasonic-platinum-fanless-460w-80-platinum

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Eller ett 450w kanske.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2160332

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Det är inte den äkta V serien Är något sämre än seasonic agget Men ja det finns agg runt 400 watt som är okej i alla fall, kan vara svaret på frågan

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det är inte den äkta V serien Är något sämre än seasonic agget Men ja det finns agg runt 400 watt som är okej i alla fall, kan vara svaret på frågan

Men det är inte dåligt, köpte ett sådant till tantens rigg när komplett sålde ut dom för 445:-.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Men det är inte dåligt, köpte ett sådant till tantens rigg när komplett sålde ut dom för 445:-.

men men är ju inte seasonic Bra pris i alla fall och tror det duger till de ska användas till (jag är bara allergisk mot budget agg det är allt ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

men men är ju inte seasonic Bra pris i alla fall och tror det duger till de ska användas till (jag är bara allergisk mot budget agg det är allt ).

måste fråga då, vad tycker du om EVGA supernova g2 serien? eller mer eller mindre 750/850w varianten ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Skrivet av JonatanR:

måste fråga då, vad tycker du om EVGA supernova g2 serien? eller mer eller mindre 750/850w varianten ^^

Den är riktigt bra. Men inte haft tag i en själv, men enligt vissa låter fläkten för mycket när den snurrar igång vid 400watt eller jag när du kör ett spel så kan den börja varva upp.

Även det agget i sign vx, så säger många att fläkten låter för jävligt (men hör den inte, just för den inte går över 50% last ens i load).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Han har Cooler Master Silent Pro 500W vilket skall vara bra nog.

Permalänk
Medlem

Jag körde mitt system på ett Be Quiet Pure Power 430W nu i veckan när jag väntade på att få mitt vanliga nätagg utbytt. Det funkade alldeles utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av DaydreamerVlad:

Han har Cooler Master Silent Pro 500W vilket skall vara bra nog.

Ja det är väl okej.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

du klarar dig på 400w, men skulle ändå rekommendera ett kraftfullare agg. har inte sett något 400w nätagg som inte varit ett budget agg (i ATX-klassen då)

Seasonic Platinum 400 Fanless är ATX och direkta motsatsen till budget.
http://www.seasonicusa.com/Platinum_Series_FL2.htm

Han kanske har ett sånt

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

måste fråga då, vad tycker du om EVGA supernova g2 serien? eller mer eller mindre 750/850w varianten ^^

Jag köpte ett EVGA Supernova G2 850W. När man startade nätagget med dess 1/0 switch så hörde man ett svagt, ljust pip, ungefär som spoltjut. När datorn sedan var igång hördes inget sådant pip. Agget blir väldigt varmt eftersom fläkten står stilla, vilket i sin tur gör hela ditt system varmare. Och fläkten låter lite för mycket när den väl går igång, som sagt. Men kablarna är snygga och det ska ju ha bra elektriska egenskaper. Dessutom är kablarna perfekta, lättjobbade och sleevade i svart.

Jag bytte agget och körde på ett Cooler Master V700 700W agg, finns för typ samma pris. Det har en större, tystare fläkt som går hela tiden och 100% japanska kondensatorer. Seasonic tillverkar insidan på agget. JonnyGURU gav det mycket bra betyg, inga negativa punkter och så nådde det trots sin 80+ Gold certifiering till och med platinum-nivån när man körde agget i en varm miljö! Inget tjut och fläkten går tyst. Tyvärr är kablarna inte lika snygga, men allt fungerar toppenbra vilket är det viktigaste.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Jag köpte ett EVGA Supernova G2 850W. När man startade nätagget med dess 1/0 switch så hörde man ett svagt, ljust pip, ungefär som spoltjut. När datorn sedan var igång hördes inget sådant pip. Agget blir väldigt varmt eftersom fläkten står stilla, vilket i sin tur gör hela ditt system varmare. Och fläkten låter lite för mycket när den väl går igång, som sagt. Men kablarna är snygga och det ska ju ha bra elektriska egenskaper. Dessutom är kablarna perfekta, lättjobbade och sleevade i svart.

Jag bytte agget och körde på ett Cooler Master V700 700W agg, finns för typ samma pris. Det har en större, tystare fläkt som går hela tiden och 100% japanska kondensatorer. Seasonic tillverkar insidan på agget. JonnyGURU gav det mycket bra betyg, inga negativa punkter och så nådde det trots sin 80+ Gold certifiering till och med platinum-nivån när man körde agget i en varm miljö! Inget tjut och fläkten går tyst. Tyvärr är kablarna inte lika snygga, men allt fungerar toppenbra vilket är det viktigaste.

hmm, kanske ska ta CM agget då.

men tänkte, tror du inte bara att det var just ditt agg som tjöt? alltså att du fått ett måndags exemplar

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

hmm, kanske ska ta CM agget då.

men tänkte, tror du inte bara att det var just ditt agg som tjöt? alltså att du fått ett måndags exemplar

Det finns en risk att man får CW i alla fall. Såklart har inte alla agg det. Med Cooler Master V700 tror jag risken är lägre då de har lagt på ordentligt med spackel eller lim på komponenterna för att förhindra CW. Se här.

Anandtech skriver om EVGA G2 850:
"The assembly quality of the Supernova 850 G2 is very good, but not really perfect. There is enough glue to improve the mechanical cohesion of the unit but not really a lot of it on the large inductors, which can make this model prone to high frequency vibrations (coil whine noise)."

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Det finns en risk att man får CW i alla fall. Såklart har inte alla agg det. Med Cooler Master V700 tror jag risken är lägre då de har lagt på ordentligt med spackel eller lim på komponenterna för att förhindra CW. Se här.

Anandtech skriver om EVGA G2 850:
"The assembly quality of the Supernova 850 G2 is very good, but not really perfect. There is enough glue to improve the mechanical cohesion of the unit but not really a lot of it on the large inductors, which can make this model prone to high frequency vibrations (coil whine noise)."

får ta och bli CM agget
hur mycket låter det egentligen? stör mig otroligt mycket på ljud och skulle helt vilja ha 100% passivt kyld dator, men det kommer tyvärr inte hända så man får gå mest på semipassiva/ohörbara grejor :/

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

får ta och bli CM agget
hur mycket låter det egentligen? stör mig otroligt mycket på ljud och skulle helt vilja ha 100% passivt kyld dator, men det kommer tyvärr inte hända så man får gå mest på semipassiva/ohörbara grejor :/

kan säga att jag är fruktansvärt nöjd med mitt hx750i. köpte det då jag är kräsen med ljudnivå och det levererar helt klart. inget spoltjut på mitt heller, vad jag kommer ihåg så säger corsair att det har isolerats mot spoltjut för att minska ljudet (säkert mest marknadsföringsprat dock ). lite dyrare är det dock. v-serien är inte semi-passiv så den går bort direkt, v700 ligger dock stabilt runt 750-800 rpm om du nöjer dig med det.

g2 750:

hx750i:

ett annat alternativ är ett seasonic platinum-520 fanless då det är helt passivt. valde personligen hx750i ändå för att få plats med framtida multi-gpu-konfigurationer om jag vill det och för att inte behöva oroa mig för att agget skulle överhetta (då börjar ju bara fläkten snurra).

vad gäller prestanda så är det jättefina agg allihop, så klart, så det skulle jag inte tänka på så mycket.

edit: sitter du dock med de där två hårddiskarna snurrande så lär du inte märka någon vidare skillnad, hårddiskar låter som in i helvete. rekommenderar att du sätter dem på sleep mode när de inte används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

edit: sitter du dock med de där två hårddiskarna snurrande så lär du inte märka någon vidare skillnad, hårddiskar låter som in i helvete. rekommenderar att du sätter dem på sleep mode när de inte används.

de stängs av när de inte används såklart
Men annars så låter de knappt ändå, eller ja seageten låter mest men bara när den skriver. när den läser eller bara snurrar så är båda diskarna helt tysta :3 (konstigt nog)

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

de stängs av när de inte används såklart
Men annars så låter de knappt ändå, eller ja seageten låter mest men bara när den skriver. när den läser eller bara snurrar så är båda diskarna helt tysta :3 (konstigt nog)

har också en 2tb seagate och kan inte alls hålla med, låter skitmycket. du kanske inte är lika kräsen som jag, sitter längre bort, har högre ljudnivå i rummet eller en mer högljudd dator. oavsett anledning så innebär det att du lär bli nöjd även om du inte väljer hx750i eller platinum-520 fanless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

har också en 2tb seagate och kan inte alls hålla med, låter skitmycket. du kanske inte är lika kräsen som jag, sitter längre bort, har högre ljudnivå i rummet eller en mer högljudd dator. oavsett anledning så innebär det att du lär bli nöjd även om du inte väljer hx750i eller platinum-520 fanless.

kanske ett måndagsex eller annan disk. min dator är så tyst att flickvännen tror att den är avstängd (men den är egentligen på) så hon trycker på knappen så stängs den av >:(

Men rekommenderar du inte CM agget från början?

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

kanske ett måndagsex eller annan disk. min dator är så tyst att flickvännen tror att den är avstängd (men den är egentligen på) så hon trycker på knappen så stängs den av >:(

Men rekommenderar du inte CM agget från början?

klart jag rekommenderar v700, det är ett utmärkt nätaggregat. jag rekommenderar det dock inte för de som är allra mest kräsna med ljudnivå då det inte är semi-passivt och ligger så högt som 750 rpm när man inte belastar det alls.