Permalänk
Medlem

Nya datorkomponenter

Tänkte köpa nya komponenter och tänkte kolla om Webhallen varukorg dom här komponenterna fungerar tillsammans ? Behöver man köpa till någon speciell CPU kylare ?

Permalänk
Skrivet av keyzone:

Tänkte köpa nya komponenter och tänkte kolla om Webhallen varukorg dom här komponenterna fungerar tillsammans ? Behöver man köpa till någon speciell CPU kylare ?

Så du ska ha ett värsting system vad för övriga delar har du tänkt skaffa/har du hemma?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

köp ett Z97 system istället. X99 är för dyrt och har inte bättre prestanda än ett Z97. Så köp en Haswell i7/i5 som är billigare tillsammans med billigare moderkort och minnen. Du får samma/bättre prestanda. Nu förmodar jag att du ska spela med ditt system.

Men ja, de komponenterna fungerar tillsammans.

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar :)!, jag ska köra ett geforce 980 till detta system. Bör man ha någon speciell luft kylare till CPU,n ?

Permalänk
Skrivet av keyzone:

Tack för snabba svar :)!, jag ska köra ett geforce 980 till detta system. Bör man ha någon speciell luft kylare till CPU,n ?

Bara ett grafikkort på sådant dyrt system, vad för agg har du tänkt?

Sen vad har du tänkt göra med datorn?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Du bör köpa en kylare till denna processor för att det inte kommer med en kylare, tror jag.

Permalänk
Medlem

Kör ett 750w nätagg till det :), jag spelar enbart cs go faktiskt, lite dota2 ibland.

När man väljer CPU kylare, hur vet man vilken som passar till modekortet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyzone:

Kör ett 750w nätagg till det :), jag spelar enbart cs go faktiskt, lite dota2 ibland.

När man väljer CPU kylare, hur vet man vilken som passar till modekortet ?

1. vilken socket den passar
2. om den slår i RAM-minnen
3. får den plats i chassit?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Då får jag leta upp en som passar, kör socket 2011-3.

Permalänk
Skrivet av keyzone:

Kör ett 750w nätagg till det :), jag spelar enbart cs go faktiskt, lite dota2 ibland.

När man väljer CPU kylare, hur vet man vilken som passar till modekortet ?

Då är den plattformen rätt meningslös för dig, du får mer pengar över och marginellt sämre prestanda/ ingen prestandaförlusta alls i dom spelen du nämner. Vad för 750 watts agg? finns ju både bättre och sämre ju.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Menar du att dom komponenterna jag valt är dåliga eller typ att det är onödigt bra saker ? Mitt nätagg är aerocool integrator 750w

Som luftkylning till CPU,n tänkte jag denna: https://www.komplett.se/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kylar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyzone:

Menar du att dom komponenterna jag valt är dåliga eller typ att det är onödigt bra saker ? Mitt nätagg är aerocool integrator 750w

Som luftkylning till CPU,n tänkte jag denna: https://www.komplett.se/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kylar...

om du bara spelar cs:go och dota 2 och vill maxa det räcker det med ett gtx 770.

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Skrivet av keyzone:

Menar du att dom komponenterna jag valt är dåliga eller typ att det är onödigt bra saker ? Mitt nätagg är aerocool integrator 750w

Som luftkylning till CPU,n tänkte jag denna: https://www.komplett.se/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kylar...

Nej inte dåligt, bara bortslösade pengar på det du tänkt göra:) aerocool integrator finns upp till 700 watt vad jag ser, verkar dock vad jag ser ett budget bygget, inget jag skulle byggt ihop med den plattformen du tänkt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Okej då är jag med, det jag tänkte var att jag ville ha bra komponenter då det kanske kommer stunder då jag kommer spela mer krävande spel :). Då får jag köpa ett nytt nätagg också, något märke du kan rekommendera ?

Permalänk
Skrivet av keyzone:

Okej då är jag med, det jag tänkte var att jag ville ha bra komponenter då det kanske kommer stunder då jag kommer spela mer krävande spel :). Då får jag köpa ett nytt nätagg också, något märke du kan rekommendera ?

Jag skulle säga någon av dessa http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2637172&view=m Dock vissa ljudkänsliga tycker XFx 550 och 650 låter fläkten speciell 650 wattaren (mitt 550 låter inget och jag är känslig vid ljud, stör mig enormt på hårdiskknatter). Även vissa tycker evega G2 tycker fläkten låter lite när den får varav upp (men är som sagt helt personligt vad som är tyst eller inte), den går att köra semi passiv (går igång vid runt 400/500watt ca så den kan börja snurra när du kör datorn på full rulle) eller fläkten alltid igång.

Jojo, men i spel är det inte enorm skillnad på den lite billigare plattformen.

Titta t.ex här, om man kör lägre upplösning finns det en liten vinst med starkare cpu, men i 1080P eller högre är det oftare gpu:n som begränsar.

Dold text

Källa http://www.sweclockers.com/recension/19191-intel-core-i7-5960...

I alla fall detta paket är mer prisvärt http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2746484&view=m eller med denna cpu http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2671514 så har du en dator som du kan ha långt fram och kan få lätt plats med ett bra nätaggregat i budgeten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyzone:

Tänkte köpa nya komponenter och tänkte kolla om Webhallen varukorg dom här komponenterna fungerar tillsammans ? Behöver man köpa till någon speciell CPU kylare ?

Vad har du för budget och vad är din ambition angående detta bygge?
Jag stödjer till fullo i7. Dock, ska du gå x99 så finns det bara ett sätt att få ett bra bygge; gå all out!
3000+Mhz Minnen och 59xx CPU. 5820 är ett sätt att få folk att köpa x99 för att driva DDR4 försäljningen.

Men, det spelar stor roll angående vad du ska göra med datorn. Spela CS:GO?! i7 och X99 + DDR4 är inte värt det. Vill du spela spel, köp en speldator. i5, GTX970 och bra mängd DDR3 i bra hastighet och en G-Sync-skärm.

Spel kommer inte de närmaste åren kräva varken 12 trådar eller 6 kärnor. Vi har haft quad i 8 år och först för ca 3 år sedan började spel nyttja det rätt.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreyWilk:

Vad har du för budget och vad är din ambition angående detta bygge?
Jag stödjer till fullo i7. Dock, ska du gå x99 så finns det bara ett sätt att få ett bra bygge; gå all out!
3000+Mhz Minnen och 59xx CPU. 5820 är ett sätt att få folk att köpa x99 för att driva DDR4 försäljningen.

Men, det spelar stor roll angående vad du ska göra med datorn. Spela CS:GO?! i7 och X99 + DDR4 är inte värt det. Vill du spela spel, köp en speldator. i5, GTX970 och bra mängd DDR3 i bra hastighet och en G-Sync-skärm.

Spel kommer inte de närmaste åren kräva varken 12 trådar eller 6 kärnor. Vi har haft quad i 8 år och först för ca 3 år sedan började spel nyttja det rätt.

Jag har spelat på två stycken olika speldatorer detta år, men jag känner att jag inte får upp det perfekta flytet i spel som cs:go och dota2. Det laggar inte eller så, men det är små saker som att fpsen inte är ultimat och att tex det tar 6 sekunder att starta spelet. Jag vill ha ultimat hårdvara vad gäller processor, modekort,minnen och grafikkort. Jag vill liksom att allt man gör på dator ska flyta till 100 procent utan det minsta väntetider eller lagg.

Jag är relativt ny i just kunskapen om datorkomponenter, men vill verkligen lära mig. Om jag skulle gå all out som du säger, har du lust att länka ett sådant paket ?

Min budget är 11 tusen

Jag valde lite andra produkter nu och tänkte kolla vad som tycks om detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7595271/2015-01-13

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyzone:

Jag har spelat på två stycken olika speldatorer detta år, men jag känner att jag inte får upp det perfekta flytet i spel som cs:go och dota2. Det laggar inte eller så, men det är små saker som att fpsen inte är ultimat och att tex det tar 6 sekunder att starta spelet. Jag vill ha ultimat hårdvara vad gäller processor, modekort,minnen och grafikkort. Jag vill liksom att allt man gör på dator ska flyta till 100 procent utan det minsta väntetider eller lagg.

Jag är relativt ny i just kunskapen om datorkomponenter, men vill verkligen lära mig. Om jag skulle gå all out som du säger, har du lust att länka ett sådant paket ?

Min budget är 11 tusen

Jag valde lite andra produkter nu och tänkte kolla vad som tycks om detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7595271/2015-01-13http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/kundvagn/bild/7595271/2015-01-13

Tycker det där + ett grafikkort ser betydligt bättre ut.
För att vara lite burdus så skulle jag säga att om man inte vet exakt varför man köper en 2011-3 plattform så ska man inte göra det :-).
i74790K räcker gott och väl!
Själv skulle jag satsa på: i7 + moderkort + RAM
Sen ett nätagg runt 550W, en SSD på 250GB, och ett grafikkort (GTX 970/GTX 980).
EDIT: Plus en av Noctuas mindre processorkylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Tycker det där + ett grafikkort ser betydligt bättre ut.
För att vara lite burdus så skulle jag säga att om man inte vet exakt varför man köper en 2011-3 plattform så ska man inte göra det :-).
i74790K räcker gott och väl!
Själv skulle jag satsa på: i7 + moderkort + RAM
Sen ett nätagg runt 550W, en SSD på 250GB, och ett grafikkort (GTX 970/GTX 980).
EDIT: Plus en av Noctuas mindre processorkylare.

Jag rekommenderar dig också att köpa det paket som nesvop länkar till. Sedan skulle jag komplettera med ett nätaggregat (tex det du länkade) och en processorkylare (Budget: http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev... Premium: http://www.inet.se/produkt/6308825/noctua-nh-u14s) och till slut ett GTX 970.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för era svar verkligen ! Jag tar och gör en beställning idag faktiskt. En fråga till bara, kommer allt flyta på till hundra procent ? Tex som cs:go, dota2 ? Vill ju liksom att allt runt omkring ska flyta på till hundra procent också liksom :).

Permalänk
Skrivet av GreyWilk:

Vad har du för budget och vad är din ambition angående detta bygge?
Jag stödjer till fullo i7. Dock, ska du gå x99 så finns det bara ett sätt att få ett bra bygge; gå all out!
3000+Mhz Minnen och 59xx CPU. 5820 är ett sätt att få folk att köpa x99 för att driva DDR4 försäljningen.

Men, det spelar stor roll angående vad du ska göra med datorn. Spela CS:GO?! i7 och X99 + DDR4 är inte värt det. Vill du spela spel, köp en speldator. i5, GTX970 och bra mängd DDR3 i bra hastighet och en G-Sync-skärm.

Spel kommer inte de närmaste åren kräva varken 12 trådar eller 6 kärnor. Vi har haft quad i 8 år och först för ca 3 år sedan började spel nyttja det rätt.

Bättre med en som har Adaptive-Sync, är mer framtidssäker och du kan ha skärmen bra länge När det kommer ut på allvar kommer mer eller mindre G-synk glömmas bort.

Skrivet av keyzone:

Tack så mycket för era svar verkligen ! Jag tar och gör en beställning idag faktiskt. En fråga till bara, kommer allt flyta på till hundra procent ? Tex som cs:go, dota2 ? Vill ju liksom att allt runt omkring ska flyta på till hundra procent också liksom :).

SSD gör en hel del för flytet överlag, men undvik ssdnow v300.

Paketet högre upp ser helt okej ut, ett bra agg också nackdelen är att det är en del kablar att brottas med. Dock skulle jag kostat på mig vettig kylare som denna http://www.inet.se/produkt/5321388/noctua-nh-u12p-se2 för det är riktigt fin monteringsanordning på dessa kylare från Noctua och dessutom skickar dom oftast ut ny monterings ram gratis om du köper ett nytt moderkort och kylaren inte passar (alltså om det kommer ny sockel senare som har annan infästning för kylare).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Bättre med en som har Adaptive-Sync, är mer framtidssäker och du kan ha skärmen bra länge När det kommer ut på allvar kommer mer eller mindre G-synk glömmas bort.

SSD gör en hel del för flytet överlag, men undvik ssdnow v300.

Paketet högre upp ser helt okej ut, ett bra agg också nackdelen är att det är en del kablar att brottas med. Dock skulle jag kostat på mig vettig kylare som denna http://www.inet.se/produkt/5321388/noctua-nh-u12p-se2 för det är riktigt fin monteringsanordning på dessa kylare från Noctua och dessutom skickar dom oftast ut ny monterings ram gratis om du köper ett nytt moderkort och kylaren inte passar (alltså om det kommer ny sockel senare som har annan infästning för kylare).

" Paketet högre upp ser helt okej ut " Betyder det att det endast duger eller ? Har en helt ny SSD 250 gb och så har jag beställt ett 980 grafikkort :). Har även beställt en Noctua CPU kylare och ett nytt nätagg.

Permalänk
Skrivet av keyzone:

" Paketet högre upp ser helt okej ut " Betyder det att det endast duger eller ? Har en helt ny SSD 250 gb och så har jag beställt ett 980 grafikkort :). Har även beställt en Noctua CPU kylare och ett nytt nätagg.

Det duger utmärkt, men la till vad som du kunde förbättra om du hade råd och lust, därför skrev jag som jag gjorde Inget fel på den kundvagnen du hade fått fungerande dator och mina tips skulle mest underlätta monteringen och du får med två tysta fläktar på köpet (enligt mig tysta):)

Gött får hoppas du kommer gilla prestandan sen, jag skulle ha gått på 970 i stället för 980 (men är ju en personlig åsikt).

Blev det agget du hade i kundvagnen?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vad har du för chassi samt skärm? Till ett 980 bör man ju ha en ganska schysst skärm också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyzone:

Jag har spelat på två stycken olika speldatorer detta år, men jag känner att jag inte får upp det perfekta flytet i spel som cs:go och dota2. Det laggar inte eller så, men det är små saker som att fpsen inte är ultimat och att tex det tar 6 sekunder att starta spelet. Jag vill ha ultimat hårdvara vad gäller processor, modekort,minnen och grafikkort. Jag vill liksom att allt man gör på dator ska flyta till 100 procent utan det minsta väntetider eller lagg.

Jag är relativt ny i just kunskapen om datorkomponenter, men vill verkligen lära mig. Om jag skulle gå all out som du säger, har du lust att länka ett sådant paket ?

Min budget är 11 tusen

Jag valde lite andra produkter nu och tänkte kolla vad som tycks om detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7595271/2015-01-13http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/kundvagn/bild/7595271/2015-01-13

All out är dyrt som tusan. Det är det stora problemet.
Länk till exempel (det är bara ett axplock, har inte kollat om det är optimalt)

Jag skulle även rekommendera att lägga lite mer på nätagget. Få lite mer W och kanske lite högre certifiering. Annars ser det du länkade bra ut!

Skrivet av Broken-arrow:

Bättre med en som har Adaptive-Sync, är mer framtidssäker och du kan ha skärmen bra länge När det kommer ut på allvar kommer mer eller mindre G-synk glömmas bort.

...

Ah, har missat Adaptive-Sync helt. Ty för info

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk

Tycker du ska köra x99 varför gårdagens system? 2011 kylare passar 2011-3 Så vanliga typ H100i osv osv osv passar. med ett 980 är du bra framtidssäker lång tid framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyzone:

Tänkte köpa nya komponenter och tänkte kolla om Webhallen varukorg dom här komponenterna fungerar tillsammans ? Behöver man köpa till någon speciell CPU kylare ?

Skrivet av keyzone:

Kör ett 750w nätagg till det :), jag spelar enbart cs go faktiskt, lite dota2 ibland.

När man väljer CPU kylare, hur vet man vilken som passar till modekortet ?

Skrivet av keyzone:

Tack för snabba svar :)!, jag ska köra ett geforce 980 till detta system. Bör man ha någon speciell luft kylare till CPU,n ?

Skrivet av keyzone:

" Paketet högre upp ser helt okej ut " Betyder det att det endast duger eller ? Har en helt ny SSD 250 gb och så har jag beställt ett 980 grafikkort :). Har även beställt en Noctua CPU kylare och ett nytt nätagg.

Men snälla ngn stoppa denna killen och alla galningar i tråden haha, asso för de spelen du lirar mest som cs go och dota 2 och även för nyare krävande spel behöver du absolut inte köpa så dyra saker som det tipsas om i tråden. i7or, 980kort, 16gb minne, mobos för 1300kr!(kan vara värt när det gäller gigabyte sniper mobos endast pga av att man slipper realteks skit ljudship då) wow detta är ju jättedyra saker helt i onödan. Du betalar skitmycket extra för att bara få marginella prestandaskillnader i de flesta spel.
Folk brukar få svindyra 4690k prollar kastade på sig i tid och otid här på forumet men denna tråden var ngt av det värsta jag sett hittills.

Snälla jag har inte tid nu att rätta alla felen här men kan ngn med sina sinnes fulla bruk rekommendera denna killen en vettig spelburk utan att skinna han på allt han har? För guds skull han lirar mest cs go och dota 2. Han renderar inte avancerad 3d film i realtid på flera 4k skärmar samtidigt!!! För priset av ett 980 kort kan du i princip köpa en dator som om du hade gjort blindtest hade du ej kunnat säga om det var datorn för 6000kr eller datorn för flera gånger det priset med bla ett 980kort i du spelade på när du kör cs go eller dota 2.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Tycker du ska köra x99 varför gårdagens system? 2011 kylare passar 2011-3 Så vanliga typ H100i osv osv osv passar. med ett 980 är du bra framtidssäker lång tid framöver

Det är ämnat för olika användare. LGA 1150 för allting från spelare till kontorsarbetare medans X99 för beräkningstunga arbeten så som rendering eller som tung arbets station. Vi har även xeon för industriell skala eller multi-cpu lösningar. 2011-3 är inte LGA 1150's ersättare utan snarare ett alternativ.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Men snälla ngn stoppa denna killen och alla galningar i tråden haha, asso för de spelen du lirar mest som cs go och dota 2 och även för nyare krävande spel behöver du absolut inte köpa så dyra saker som det tipsas om i tråden. i7or, 980kort, 16gb minne, mobos för 1300kr!(kan vara värt när det gäller gigabyte sniper mobos endast pga av att man slipper realteks skit ljudship då) wow detta är ju jättedyra saker helt i onödan. Du betalar skitmycket extra för att bara få marginella prestandaskillnader i de flesta spel.
Folk brukar få svindyra 4690k prollar kastade på sig i tid och otid här på forumet men denna tråden var ngt av det värsta jag sett hittills.

Snälla jag har inte tid nu att rätta alla felen här men kan ngn med sina sinnes fulla bruk rekommendera denna killen en vettig spelburk utan att skinna han på allt han har? För guds skull han lirar mest cs go och dota 2. Han renderar inte avancerad 3d film i realtid på flera 4k skärmar samtidigt!!! För priset av ett 980 kort kan du i princip köpa en dator som om du hade gjort blindtest hade du ej kunnat säga om det var datorn för 6000kr eller datorn för flera gånger det priset med bla ett 980kort i du spelade på när du kör cs go eller dota 2.

Har redan hjälp TS på rätt spår (hoppas ja ).

Så tror allt är lugnt nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Men snälla ngn stoppa denna killen och alla galningar i tråden haha, asso för de spelen du lirar mest som cs go och dota 2 och även för nyare krävande spel behöver du absolut inte köpa så dyra saker som det tipsas om i tråden. i7or, 980kort, 16gb minne, mobos för 1300kr!(kan vara värt när det gäller gigabyte sniper mobos endast pga av att man slipper realteks skit ljudship då) wow detta är ju jättedyra saker helt i onödan. Du betalar skitmycket extra för att bara få marginella prestandaskillnader i de flesta spel.
Folk brukar få svindyra 4690k prollar kastade på sig i tid och otid här på forumet men denna tråden var ngt av det värsta jag sett hittills.

Snälla jag har inte tid nu att rätta alla felen här men kan ngn med sina sinnes fulla bruk rekommendera denna killen en vettig spelburk utan att skinna han på allt han har? För guds skull han lirar mest cs go och dota 2. Han renderar inte avancerad 3d film i realtid på flera 4k skärmar samtidigt!!! För priset av ett 980 kort kan du i princip köpa en dator som om du hade gjort blindtest hade du ej kunnat säga om det var datorn för 6000kr eller datorn för flera gånger det priset med bla ett 980kort i du spelade på när du kör cs go eller dota 2.

Jag vill inte ha en dator som enbart är relativt bra, pga att jag provat olika speldatorer och visst det har inte laggat osv, men jag får tex inte den fpsen jag vill ha osv, spelet tar 6 sekunder att starta vilket är för lång tid att vänta för mig. Jag vill att allt jag gör på dator ska ta en sekund och att jag vill veta att jag även kan ha möjlighet att lira spel som kräver extremt mycket.

Skrivet av Broken-arrow:

Har redan hjälp TS på rätt spår (hoppas ja ).

Tack så jätte mycket för din hjälp, det blev dubbla 980 kort och en vattenkylning ifrån NZXT och sedan körde jag ett par 16gb minnen extra så att jag får 32gb ram istället för 16gb :).
Så tror allt är lugnt nu.