Hjälp med uppgradering av dator, ska spela CS:GO och WoW.

Permalänk

Hjälp med uppgradering av dator, ska spela CS:GO och WoW.

Intel Core i7 4790K +Asus Z97-A +Kingston 8GB HyperX Fury S-1150 +Nvidia GTX 750 Ti. Klarar ett 500 watt min setup? och skulle det behövas en bra kylare då jag själv har en väldigt dålig "tror jag" Tack på snabba svar

Rubrik förtydligad
Permalänk
Medlem

500w räcker, stock kylare räcker.

Permalänk
Medlem

har du ett 750ti sedan tidigare, eller väntar du på något annat grafik kort ska släppas?

ontopic: ja det räcker.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Däremot förstår jag inte riktigt varför du kör en 4790K tillsammans med ett 750Ti. Antar att grafikkortet kommer att bytas inom kort varsel?

Edit: Hurrai hann före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrooklynCrooks:

Intel Core i7 4790K +Asus Z97-A +Kingston 8GB HyperX Fury S-1150 +Nvidia GTX 750 Ti. Klarar ett 500 watt min setup? och skulle det behövas en bra kylare då jag själv har en väldigt dålig "tror jag" Tack på snabba svar

Tja, du ska ha poäng för att du åtminstone skriver några av dina komponenter, med det du skrev så klarar du dig galant med ett nätaggregat på 500w.
Sedan är frågan, om det är något noname-aggregat eller om det är något som faktiskt är bra.

Ang. kylare så kan vi omöjligt svarar på ett vettigt sätt då vi inte vet vad du har för kylare, vad du har för temperaturer och varför du tror att den är kass?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Tack för snabba svar. Vad ska jag ha för processor till mig gtx 750 ti? sitter nu på en, amd fx (tm) 6100 six core processor

Permalänk
Skrivet av CrooklynCrooks:

Tack för snabba svar. Vad ska jag ha för processor till mig gtx 750 ti? sitter nu på en, amd fx (tm) 6100 six core processor

https://www.dustinhome.se/product/5010753206/upgrade-package-... . skulle detta fungera bättre ?

Permalänk
Skrivet av CrooklynCrooks:

Tack för snabba svar. Vad ska jag ha för processor till mig gtx 750 ti? sitter nu på en, amd fx (tm) 6100 six core processor

Bättre du köper ett starkare grafikkort och överklocka din nuvarande cpu och sen sparar till en ny cpu
edit:
denna kanske: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

4790k är en bättre processor än 4670k så det är ett bättre val om man bara ser till prestanda mellan processorer men anledningen till att de ifrågasatte 4790k är att det är overkill till ett 750ti. Vad vill du göra med datorn?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av eppebansen:

Bättre du köper ett starkare grafikkort och överklocka din nuvarande cpu och sen sparar till en ny cpu
edit:
denna kanske: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Behöver ett nytt moderkort för en Intel processor. vill uppgradera min dator viktigast processor som jag uppfattat det?

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

4790k är en bättre processor än 4670k så det är ett bättre val om man bara ser till prestanda mellan processorer men anledningen till att de ifrågasatte 4790k är att det är overkill till ett 750ti. Vad vill du göra med datorn?

sitter o gejmar csgo snittar 140-160 fps. WoW kör på fair för att undvika laggs. datorn fryser sig i nån sec ibland tror de e pga processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrooklynCrooks:

Behöver ett nytt moderkort för en Intel processor. vill uppgradera min dator viktigast processor som jag uppfattat det?

inte för spelande, där är alltid ett så kraftfullt grafikkort som möjligt viktigast, men om du vill ha stabil FPS och lira på lägsta settings i lägre upplösning typ 1280x720 är en riktigt bra CPU något att satsa på

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

inte för spelande, där är alltid ett så kraftfullt grafikkort som möjligt viktigast, men om du vill ha stabil FPS och lira på lägsta settings i lägre upplösning typ 1280x720 är en riktigt bra CPU något att satsa på

så ett Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB skulle sitta finare än en ny cpu (amd fx (tm) 6100 six core) har jag nu.
En polare köpte 750 gtx ti och han lirar laggfritt..?

Permalänk
Skrivet av CrooklynCrooks:

En polare köpte 750 gtx ti och han lirar laggfritt..?

Det beror på vilket spel och vilka inställningar han kör på

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrooklynCrooks:

så ett Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB skulle sitta finare än en ny cpu (amd fx (tm) 6100 six core) har jag nu.
En polare köpte 750 gtx ti och han lirar laggfritt..?

Kan du inte lista hela datorn? fortfarande osäker på vad du har för komponenter än just processorn.

Om du spelar just nu bara cs:go och wow, så skulle jag plocka den billigaste 4kärniga i5an(vilket fortfarande är overkill)
lista
om du nu har ett 750ti, eller ska använda ett sådant så är den i jämförelse mot i5an riktigt svag, du skulle kunna lätt köra ett 970 utan att processorn flaskar.

i5+760 skulle nog vara ett bättre kombo än 4790k+750ti
om cs:go & wow ska spelas.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

i5 4690k för 2k är något du kan titta på. Du märker ingen skillnad mellan den och i7an du länkade(Du har för klent grafikkort för att märka någon skillnad). Bättre att spara 1k för ett nytt grafikkort i framtiden för övrigt klarar du dig med 500watt.

Permalänk
Medlem

Fyll i denna lista så underlättar det för oss att hjälpa dig
CPU: AMD FX-6100
CPU-kylare:
GPU: GTX750Ti (märke?)
Nätaggregat (EXAKT inte bara "500w"):
Moderkort:
RAM:
Chassi:

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Fyll i denna lista så underlättar det för oss att hjälpa dig
CPU: AMD FX-6100
CPU-kylare:
GPU: GTX750Ti (märke?)
Nätaggregat (EXAKT inte bara "500w"):
Moderkort:
RAM:
Chassi:

Kylare vet ej
MSI GTX750Ti
Nätagg FSP500-60APN
Moderkort Gigabyte GA-78LMT-S2P
RAM vet ej vengeance 8GB snart 3 år gammalt.
chassi vet inte heller
Sorry "/ Men allt i datorn e snart 3 år gammal förutom Grafikkortet som är köpt ca 4 månader sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrooklynCrooks:

Kylare vet ej
MSI GTX750Ti
Nätagg FSP500-60APN
Moderkort Gigabyte GA-78LMT-S2P
RAM vet ej vengeance 8GB snart 3 år gammalt.
chassi vet inte heller
Sorry "/ Men allt i datorn e snart 3 år gammal förutom Grafikkortet som är köpt ca 4 månader sen

skulle inte uppgraderat något i din burk förrän det är dags och köpa nytt grafikkort igen..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

okej okej tack för hjälpen!

En fråga till, skulle jag kunna koppla in en http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/180305-samsun... i min dator?

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad enligt §3.1*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar, det går bra att ändra denna i efterhand (om du är missnöjd med min).
Välkommen till Sweclockers
/moderator

On-topic:

Skrivet av CrooklynCrooks:

okej okej tack för hjälpen!

En fråga till, skulle jag kunna koppla in en http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/180305-samsun... i min dator?

Japp, men skulle nog rekommendera en annan SSD. Just 840 Evo har haft lite prestandaproblem (även om det påstås vara löst med den senaste FW-uppdateringen). Ta gärna en titt på denna tråden innan du bestämmer dig: http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1321571-samsung-84...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...