Permalänk
Medlem

3570K, för hög temp?

Tjena! Har haft detta bygge i två år ca. Kollade upp lite på vad den låg på för temperatur. Tyckte den var lite för hög så rengjorde men gick inte ner så mycket.
Kan detta påverka min Fps i spel som det ser ut nu? Och vad kan man mer göra och är det något att bry sig om?

http://imgur.com/Kf1TC4o

Som ni ser, maximum temp verkar ligga på 99C (Detta efter jag kört prime95 test)

Permalänk

1, vad har du för kylare
2, vad spelar du?

Permalänk
Medlem

Original kylare.

Spelar det mesta, många CPU krävande spel så det var därför jag undrade, sen håller på med streaming så allt går ju via CPU.
Dock så har jag aldrig sett att den klockat ner ännu när jag kollat.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

dags att byta kylpasta eller skaffa en annan kylare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Känns så. Vet att vid montering för två år sedan så togs CPUn av och om-monterades en gång utan att applicera ny kylpasta (än det som redan var på). Hörde i efterhand att det ska göras. Kan väll kanske ev vara en anledning.

Permalänk
Medlem

Ny kylpasta lär nog göra minimal skillnad med en så värdelös kylare...

Permalänk
Medlem

Bad min polare testa med samma setup nästan, original kylare. Han fick samma temp så antar det inte gör något.

Permalänk

Den överlever nog, brukar klocka ner sig själv för att sänka temp automatiskt (men då går ju datorn långsammare). Har du överklockat?

Byt kylare till en billig (Hyper Evo för 200kr?) och glöm inte ha fräsh pasta på. Finns guider i forumet hur man byter, steg för steg. Då får du en kallare processor och antagligen en mycket tystare dator.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S