Skadad Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kylare?

Permalänk

Skadad Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kylare?

Jag köpte nyligen in lite nya fläktar (Cooler Master JetFlo 120mm) och en Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kylare.

Något jag har lagt märke till på senaste tiden är att kopparrören ser lite missbildade ut. (Inslagna, åtdragna)

Temperaturen har inte förändrats men jag undrar om jag skall reklamera detta eller om jag kan låta det vara? (För mig så gör det inget att de är lite missformade)

Bild:
http://i.imgur.com/5Rfkaa3.jpg

Permalänk

Den funkar säkert som den ska men helt klart ett "måndags ex". Jag skulle skicka tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Hur ändarna ser ut är orelevant så länge det inte är hål i dom.

Permalänk
Medlem

Min TX3 ser tyvärr också ut sådär.. men har däremot inget problem temperaturerna.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Hur länge har du haft den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frolleswe:

Hur länge har du haft den?

Det ser även ut så på produktbilder så du behöver inte oroa dig.. Har väl haft min i 2 år.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Haha va? LOL nu märkte jag det. Trodde att det inte skulle vara så!

Permalänk
Medlem

Min 212 hyper evo kylare ser ungefär likadan ut i slutet av rören, haft den i snart tre år, inga problem alls.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk

dom måste ju fylla dom med vätskan som hjälper rören leda värme även bättre på något sätt...

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk

Ingen fara med detta; rörändarna (cu) kan se lite olika ut efter förslutningen av dom. Som sagt, inget som påverkar funktionen

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av frolleswe:

Jag köpte nyligen in lite nya fläktar (Cooler Master JetFlo 120mm) och en Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kylare.

Något jag har lagt märke till på senaste tiden är att kopparrören ser lite missbildade ut. (Inslagna, åtdragna)

Temperaturen har inte förändrats men jag undrar om jag skall reklamera detta eller om jag kan låta det vara? (För mig så gör det inget att de är lite missformade)

Bild:
http://i.imgur.com/5Rfkaa3.jpg

Heatpipes ser mer eller mindre alltid ut sådär. Man terminerar dem genom att kapa och löda ihop dem samtidigt. Då läcker inte kyl-mediumet ut.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Man kan ju tycka att alla ändarna ska se ut som den i mitten på bilden...