Permalänk
Medlem

Datorn fryser sig! hjälp!

Hej! nu är det så att jag har precis köpt en ny dator (Byggde den själv) aja iaf när jag inte spelar så ser fungerar min dator helt okej men sen när jag sitter och spelar kanske typ i 1-2 timmar så fryser min dator helt så jag måste stänga av den och sen sätta på den.... Har ingen aning vad problemet kan vara. Jag har kollat värmen på CPU och GPU, CPU Ligger på runt 25-30 när jag inte spelar och 30-40 när jag spelar, jag har dock en vatten kylare och den Liquid/vattnet ligger på 31 grader. jag anvönde din kylpastan som var redan på så jag antar att det är inte den eller att den kyler dåligt.. Min GPU ligger på 50-60 när jag spelar och inte spelar. men nu så när jag ska kyla ner min GPU så frös min dator så jag antar att de e inte nått med värmen att göra.. Måste va någonting annat :c

Permalänk
Medlem
Skrivet av mange15:

Hej! nu är det så att jag har precis köpt en ny dator (Byggde den själv) aja iaf när jag inte spelar så ser fungerar min dator helt okej men sen när jag sitter och spelar kanske typ i 1-2 timmar så fryser min dator helt så jag måste stänga av den och sen sätta på den.... Har ingen aning vad problemet kan vara. Jag har kollat värmen på CPU och GPU, CPU Ligger på runt 25-30 när jag inte spelar och 30-40 när jag spelar, jag har dock en vatten kylare och den Liquid/vattnet ligger på 31 grader. jag anvönde din kylpastan som var redan på så jag antar att det är inte den eller att den kyler dåligt.. Min GPU ligger på 50-60 när jag spelar och inte spelar. men nu så när jag ska kyla ner min GPU så frös min dator så jag antar att de e inte nått med värmen att göra.. Måste va någonting annat :c

Först och främst behöver vi veta alla delar din dator består av för att kunna hjälpa dig

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 750W
Processor: Intel Core i7 4790K 4,0GHz Socket 1150
RAM :Corsair Dominator Platinum DDR3 PC17000/2133MHz CL9
Kylare: NZXT Kraken X41
Mordkort: Asus Maximus VI Formula
Graffikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming HDMI DP 2xDVI 4GB

Permalänk
Medlem

Stabiletetstesta. Börja med att köra memtest några vändor..

Permalänk
Medlem

Kör Memtest, Intel Burn Test och FurMark.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.