Sid Meier's Starships följer i fotspåren av Civilization: Beyond Earth

Permalänk
Melding Plague

Sid Meier's Starships följer i fotspåren av Civilization: Beyond Earth

Efter Civilization: Beyond Earth manar ett nödanrop mänskligheten att åter bege sig ut i rymden i den nära sammankopplade speltiteln Sid Meier's Starships, som kommer till PC och Ipad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Perfekt

Visa signatur

Ursäktar för stavfel

Permalänk
Medlem

Halleluja!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Discokungen

Spel till både PC och iPad. Det bådar inte direkt gott... Firaxis kan ju faila som fan de också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Min plånbok är redo

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

iPad? Dags att hoppa på det härliga "samla 100st x för att låsa upp y, eller köp 100st x för endast 9,99$"? Kanske blir bra, men en iPad titel gör mig inte direkt hoppfull.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Låter inte rösten exakt som Tali i mass effect? Roligt oavsett med mer sci-fi.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk

Fixa spelet först, jag behöver expansioner. Hoppas nästa inte blir samma som Civ 5 och Beyond Earth, jag är riktigt besviken.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Även om det ser kul ut, känns det inte som ett Sid Meiers spel. Men det kanske bara är jag som har denna åsikt.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Grymt intressant och spännande trailer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Är det nån som vill testa Civilization: Beyond Earth så är det fritt att prova på steam i ca 2 timmar till.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

tänkte först HOMEWORLD!
men sen, HOMEWORLD 2!, fast med aliens, så de blir homeworld cataclysm istället.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Har bara tittat på skärmdumparna men får lite Star Wars: Empire at War vibbar. Det var ett kul spel. Men inte helt polerat. Ser från emot det här. Fast måste väl offra min fritid på beyond earth först...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

tänkte först HOMEWORLD!
men sen, HOMEWORLD 2!, fast med aliens, så de blir homeworld cataclysm istället.

Mer saker man längtar till! Gearbox arbetar ju med remakes på dessa

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett lite DLCs till BE då det inte är speciellt kul atm, har spelat totalt 8 timmar, vilket var en enda session på release-dagen

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

tänkte först HOMEWORLD!
men sen, HOMEWORLD 2!, fast med aliens, så de blir homeworld cataclysm istället.

Homeworld...det spel jag håller högst bland de jag spelat.
Får se vad som händer med Hardware: Shipbreakers...
Saknar känslan i de spelen...musiken var verkligen "rätt" (har soundtracken )

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Homeworld...det spel jag håller högst bland de jag spelat.
Får se vad som händer med Hardware: Shipbreakers...
Saknar känslan i de spelen...musiken var verkligen "rätt" (har soundtracken )

Nu heter det ju faktiskt Homeworld: Shipbreakers

http://blackbirdinteractive.com/games/

- The exciting return of original content in the Homeworld universe.
- Made by the original creators of Homeworld.
- The first new Homeworld game in 10 years.
- An engaging RTS experience.
- A prequel to the events of the original Homeworld game.

Permalänk
Medlem

Det märks att de tar efter Civilization - de kan ju inte positionera skeppen korrekt i slutet av trailern. Amatörer -.-

Ne. Det har blir inget spel för min del.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oetzi:

Låter inte rösten exakt som Tali i mass effect? Roligt oavsett med mer sci-fi.

Nja, tycker inte direkt det låter som Tali.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Nu heter det ju faktiskt Homeworld: Shipbreakers

http://blackbirdinteractive.com/games/

- The exciting return of original content in the Homeworld universe.
- Made by the original creators of Homeworld.
- The first new Homeworld game in 10 years.
- An engaging RTS experience.
- A prequel to the events of the original Homeworld game.

OK, missade helt att de byt namn - men förklarar varför informationen kring Hardware: Shipbreakers har varit så sparsam under förra året...

Permalänk
Medlem

Att det är till Ipad sätter igång hundratals varningsklockor. Deus Ex The Fall igen kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Nja, tycker inte direkt det låter som Tali.

Var ju ett tag sen jag spela mass effect så minns säkert fel.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Kan inte spelmakarna och förlagen sluta göra minuterlånga trailers helt utan bilder från spelet? Renderingarna har ju inget med spelet att göra. När det kommit så långt att spelet är klart eller det är ute i beta så kan de i.a.f. locka med något som hör till spelet.

Permalänk
Medlem

Känns som Civ 3 fast i rymden. Min gissning iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Kan inte spelmakarna och förlagen sluta göra minuterlånga trailers helt utan bilder från spelet? Renderingarna har ju inget med spelet att göra. När det kommit så långt att spelet är klart eller det är ute i beta så kan de i.a.f. locka med något som hör till spelet.

kan bara hålla med, denna trailer sa ingenting om spelet överhuvudtaget, eller mjo, det utspelar sig i rymden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

kan bara hålla med, denna trailer sa ingenting om spelet överhuvudtaget, eller mjo, det utspelar sig i rymden..

Kan förstå om de vill berätta något om fantasivärlden i spelen sk backstory, men hur ska något som detta fungera som teaser? Man blir mest lack och har sett mycket liknande trailers utan uppenbar koppling till själva spelet på senare tid. Det är ju inte som det är några cutscenes eller liknande från spelen heller, de har helt enkelt inget med innehållet att göra. Eftersom de döpt om spelet (eller valt att inte inkludera "civilization") är det inte solklart från trailer/namn att det handlar om ett vanligt RTS-spel i civ-stil, med samma rutmönster och allt. Innehåller det även andra element så framgår inte det heller. I tider när space battle-liren kommer tillbaka kan det lätt missuppfattas.

Permalänk
Medlem

Låter trevligt

Beyond earth råkade man ju tröttna på efter 50 timmar ungefär, vilket var rätt överraskande jämfört med tiden man lade ned på 5'an. Det behövs uppenbarligen, MER

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Spel till både PC och iPad. Det bådar inte direkt gott... Firaxis kan ju faila som fan de också.

Det är med 99,9% säkerhet två helt olika enheter som jobbar med pc kontra mobilt så var inte orolig. PC gonna PC och Mobiler gonna mobil. Blir deras mobila satsning flopp påverkar det inte deras PC-kvalité ett dugg.

Dock brukar mobilspel vara rena rama guldgruvan för spelutvecklare så Firafaxis hoppar väll på tåget att hämta hem lite enkla pengar som alla andra.

Permalänk
Medlem

Det är ingen bra väg CIV-serien har snöat in sig på. Ipad?! Vad i helvete.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av stn1337:

Det är med 99,9% säkerhet två helt olika enheter som jobbar med pc kontra mobilt så var inte orolig. PC gonna PC och Mobiler gonna mobil. Blir deras mobila satsning flopp påverkar det inte deras PC-kvalité ett dugg.

Dock brukar mobilspel vara rena rama guldgruvan för spelutvecklare så Firafaxis hoppar väll på tåget att hämta hem lite enkla pengar som alla andra.

Tror du på det själv eller? Hur ofta händer det till just tablets?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld