Permalänk
Medlem

Behöver ny platta.

Tjena!

Behöver en ny platta, min gamla är en Ipad 2. Känner att denna inte uppfyller mina krav då jag reser mycket inom jobbet.
Pris spelar ingen roll.

Mina krav är:

Kunna ladda ner filmer via torrents direkt till plattan.

Stort minne

Kunna spela på.

Kollat lite på Nvidia SHIELD.... några andra förslag och argument?

Permalänk
Medlem

Hade tagit en shield om man anser att den är tillräckligt stor. Annars nexus 10.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

lite svårt att få tag på en Nexus 10, sedan så verkar det ju inte finnas möjlighet att ha större minne.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

sålänge det finns en app som kan hantera torrents är det valfri surfplatta som gäller.
Nexus är ju trevligt. Vill du ha platta med minneskort är det väl istortsett Samsung och några få till.

Permalänk
Medlem

det kommer inte att bli en nexus med tanke på att det inte finns mer än 32gb lagring. Någon som har förslag på något annat märke, finns det något nytt på G under de närmaste månaden?

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga en platta med Windows 8.1, första plattan jag haft som inte känts som en begränsad barnleksak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kermit4:

Tjena!

Behöver en ny platta, min gamla är en Ipad 2. Känner att denna inte uppfyller mina krav då jag reser mycket inom jobbet.
Pris spelar ingen roll.

Mina krav är:

Kunna ladda ner filmer via torrents direkt till plattan.

Stort minne

Kunna spela på.

Kollat lite på Nvidia SHIELD.... några andra förslag och argument?

Utan tvekan Microsoft Surface Pro 3. Alla andra surfplattor är leksaker i jämförelse mot denna. Den klarar allt.

Permalänk
Medlem

Hur är det med appar till windows?

Just nu så lutar det mot en tab S, där vet jag ju att det finns bra med appar.

Permalänk
Skrivet av kermit4:

Hur är det med appar till windows?

Just nu så lutar det mot en tab S, där vet jag ju att det finns bra med appar.

Appar finns, men fördelen med en platta med Windows är ju att du kan köra alla vanliga program precis som en laptop eller stationär.

Permalänk
Medlem

Köpte själv Microsoft surface pro 2 nyligen 128gb på Netonnet för under 5000 kr ett klipp för dessa pengar. Funkar med allt då det är vanliga win 8,1 finns appar med till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermit4:

Hur är det med appar till windows?

Just nu så lutar det mot en tab S, där vet jag ju att det finns bra med appar.

Appar finns men självklart inte lika mycket bra som till iPad och Android. Fördelen är ju som sagt att du inte måste använda appar som nödlösning till sådant du normalt gör på datorn. Du kan använda din normala torrentklient, du har den vanliga utforskaren där du kommer åt nätverksdiskar osv. Internet Explorer i Metro läget är för övrigt den bästa webbläsare jag använt till en platta, de andra kommer inte ens i närheten.

Vill jag spela så drar jag igång Heroes of Might and Magic eller Age of Empires, du kan t.om. spela något casual shooter om du har mus + docka/tangentbord med dig. Jag kör på en Asus T100 istället för Surface Pro för jag tycker den senare är för tung för att användas som en platta. Atom klarar riktigt mycket idag (testat t.ex. CS:GO som funkade bra) och bättre blir det om några månader då Cherry Trail plattor lär hittat ut till butikerna, då kommer Diablo 3 med mera fungera (funkar nästan på nuvarande generation).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kermit4:

Hur är det med appar till windows?
Just nu så lutar det mot en tab S, där vet jag ju att det finns bra med appar.

Om det är någon app du saknar till windows så kör BlueStacks (android emulator)
https://www.youtube.com/watch?v=woofEPicIq4

(Jag håller förövrigt med de som säger att ipad och android-plattor är 99% leksaker.)

Permalänk

Själv har jag en Z3 tablet + 128gb SD kort och är hur nöjd som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En Surface Pro alla dagar om du ska ladda torrents och spela på. 2:an är en för bra pris just nu, men som en tidigare sa så är den tyngre än andra Windows 8.1 plattor. Surface Pro 3 däremot är en utmärkt platta, även riktigt lätt!

Permalänk
Medlem

Var själv i valet av surfplatta för någon dag sedan. Webhallen har/hade surface 2 32gb för 1990kr. Blev en sådan för min del. Riktigt bra pris!

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::