Asrock Z97 extreme9 är den brädan bra eller.

Permalänk

Asrock Z97 extreme9 är den brädan bra eller.

Hej som sagt så undrar jag om den brädan är bra och undrar om det är någon här som har och använder den.

https://www.komplett.se/asrock-z97-extreme9-socket-1150/82801...

Jag kommer kanske snart att få tag i ett till 290 kort ock tänkte testa att köra 3 way CF på det och byta upp mig till X99 har jag inte råd med. Så är det någon som har info om brädan o Asrock i övrigt på moderkorts sidan och så vore jag tacksam så man inte köper grisen i säcken.

Häls Rikard

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gunner357:

Hej som sagt så undrar jag om den brädan är bra och undrar om det är någon här som har och använder den.

https://www.komplett.se/asrock-z97-extreme9-socket-1150/82801...

Jag kommer kanske snart att få tag i ett till 290 kort ock tänkte testa att köra 3 way CF på det och byta upp mig till X99 har jag inte råd med. Så är det någon som har info om brädan o Asrock i övrigt på moderkorts sidan och så vore jag tacksam så man inte köper grisen i säcken.

Häls Rikard

Rent tekniskt ser den ut att klara upp till fyra kort så ja den är tillfyllest på det sättet iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Rent tekniskt ser den ut att klara upp till fyra kort så ja den är tillfyllest på det sättet iaf.

Jag har googlat på den vs Asus Z97 ws och Asus brädan tycker jag värkar ha mera problem och så vad jag kan få fram av det. Men jag har alltid använt Asus förut och har väl inte direkt lust och byta märke.

Sen så har inte Asus nå direkt fansy ljud på sin ws bräda heller. Så det vore bra om nån har info om hur Asrock är som moderkorts märke om det strular mycket å så.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gunner357:

Jag har googlat på den vs Asus Z97 ws och Asus brädan tycker jag värkar ha mera problem och så vad jag kan få fram av det. Men jag har alltid använt Asus förut och har väl inte direkt lust och byta märke.

Sen så har inte Asus nå direkt fansy ljud på sin ws bräda heller. Så det vore bra om nån har info om hur Asrock är som moderkorts märke om det strular mycket å så.

Det där med ljudet är inte en "kioskvältare" för mig då iss allt ljud som sitter i burken påverkas av datorn i övrigt. Det bästa ljudet får du om du har ett ljudkort utanför burken helt och hållet. Men skillnaden är väl annars garantitiden man får på dessa märken.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Är ingen vidare expert på det men jag har kört ett https://www.inet.se/produkt/1902419/asrock-z87-extreme4-atx i snart ett år och har ingenting att klaga på. Är inte så "haj" på överklockning heller så körde AsRock's auto tjofräs som skrämde upp min 4670k i 4.4Ghz. Har gått som en klocka sen dess.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gunner357:

Jag har googlat på den vs Asus Z97 ws och Asus brädan tycker jag värkar ha mera problem och så vad jag kan få fram av det. Men jag har alltid använt Asus förut och har väl inte direkt lust och byta märke.

Sen så har inte Asus nå direkt fansy ljud på sin ws bräda heller. Så det vore bra om nån har info om hur Asrock är som moderkorts märke om det strular mycket å så.

Har använt flera Asrock-moderkort och har varit nöjd. Idag kör jag ASUS.

Permalänk

Då tror jag att jag köper Asrock kortet det är ändå lite billigare än Asus kortet.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Förvirrad

Har det gått bra med kortet? Har hört att vissa amerikaner har haft problem med det efter ca 2-3 veckor men att det annars är ett bra kort.
Var på webhallen och snackade med deras trevliga personal men jag fick ett ganska dyrt moderkort, MSI Z97 XPOWER AC. Men nu tittade jag på ASRock Z97 EXTREME9 och som jag ser borden den väl klara i alla fall 3 grafikkort bra? Kanske till och med 4? Men vad är det som gör att MSI kortet kostar så mycket mer? Försäljaren sa att det var så mycket det kostade för 3-vägs SLI, men jag börjar undra... Någon som kan upplysa mig?

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Avstängd

"brädan" "fansy" "kioskvältare" "haj" "grisen i säcken"..språket känns som en pilsnerfilm från femtiotalet, inget negativt med det
Var bara tvungen, ursäkta mig

Permalänk
Skrivet av Herp Derp:

Har det gått bra med kortet? Har hört att vissa amerikaner har haft problem med det efter ca 2-3 veckor men att det annars är ett bra kort.
Var på webhallen och snackade med deras trevliga personal men jag fick ett ganska dyrt moderkort, MSI Z97 XPOWER AC. Men nu tittade jag på ASRock Z97 EXTREME9 och som jag ser borden den väl klara i alla fall 3 grafikkort bra? Kanske till och med 4? Men vad är det som gör att MSI kortet kostar så mycket mer? Försäljaren sa att det var så mycket det kostade för 3-vägs SLI, men jag börjar undra... Någon som kan upplysa mig?

Tja jag har inte fått kortet än sen ska jag ha tid att bygga om burken med. Jag vill helst köpa Asus z97 ws men vad jag kan få fram av att leta om info om det så verkar det moderkortet strula mycket. Och den har inte nå speciellt bra ljud chip heller och MSI Z97 XPOWER AC som du nämnde är lite väl dyr tycker jag. Gigabyte har också en liknande "bräda" men saknar m.2 slott på det så den går bort för mig för jag har en m.2 ssd plus att den också är dyr eller det är alla de här moderkorten.

Jag har bara tänkt köra 3 way cf så det borde funka iallafall med en 4790k 4 gpus så är det i nuläget X99 som gäller känns det som.

Å du Herp hur funkar msi kortet då och att köra 3way sli och så.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Har inte 9an , men kör med ASRock Z97 Extreme6 + 4790 @ 4.8ghz 24/7. Det fungerar jätte bra, jag är jätte nöjd, mitt första ASRock moderkort och troligtvis kommer det bli flera

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

ASRock är mycket riktigt billigare. Bryr man sig inte om komponentval, finish och layouten på kortet så är det nog lugnt. Jag köpte ett ASRock Z77 Extreme4 när jag behövde ett nytt 1155-kort.

Här är ett exempel på deras misslyckade layout:
http://i.imgur.com/weVF4td.jpg

Nedersta PCIe-platsen blir helt oanvändbar när man kopplar in de interna anslutningarna för USB 2.0, samt det enda uttaget för PWM-styrd chassifläkt. Hade man velat använda det interna ljudet så sitte även kontakten för HD-audio där också. Problemet är att ett expansionskort tar i kontakterna.

Därtill är moderkortets mjukvara i fläktkontroller väldigt klumpigt konstruerad.

Permalänk
Skrivet av Lastviking:

Har inte 9an , men kör med ASRock Z97 Extreme6 + 4790 @ 4.8ghz 24/7. Det fungerar jätte bra, jag är jätte nöjd, mitt första ASRock moderkort och troligtvis kommer det bli flera

Skrivet av Sveklockarn:

ASRock är mycket riktigt billigare. Bryr man sig inte om komponentval, finish och layouten på kortet så är det nog lugnt. Jag köpte ett ASRock Z77 Extreme4 när jag behövde ett nytt 1155-kort.

Här är ett exempel på deras misslyckade layout:
http://i.imgur.com/weVF4td.jpg

Nedersta PCIe-platsen blir helt oanvändbar när man kopplar in de interna anslutningarna för USB 2.0, samt det enda uttaget för PWM-styrd chassifläkt. Hade man velat använda det interna ljudet så sitte även kontakten för HD-audio där också. Problemet är att ett expansionskort tar i kontakterna.

Därtill är moderkortets mjukvara i fläktkontroller väldigt klumpigt konstruerad.

Skönt att höra så det är nog inte så tokigt val ändå. Och mer som gjorde att jag valde Asrock är färgen på den efter som jag har blå vätska i loopen + blåa sleevade kablar till nätagget å blåa ringar på mina fläktar. Det blir nog bra det här o tack för info alla som svarat.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Har själv Asrock kort ok för amd men har riggat intel lådor med tycker det är fina kort.
Början på 2000-talet arbeta jag på databutik och stötte på asrock för första gången.
Korten var enkla men stryktåliga och stabila + bra hemsida för nerladdningar ar bios, drivrutiner manual
ta och kika in på deras sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

För min del så står valet mellan ASRock och Msi, nästa gång det är dags för en ny bräda.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det missades, men värre budgetskräp än ASRock har jag inte sett på 2000-talet.

Var jag tydlig nog nu?

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Jag vet inte hur det missades, men värre budgetskräp än ASRock har jag inte sett på 2000-talet.

Var jag tydlig nog nu?

Ja ha då får jag hoppas på att jag får en trevligare upplevelse av Asrock än du har haft. Jag har fått hem brädan nu och tittar på den nu och i en första anblick så ser det bra ut inga böjda pins å de. Tillbehören som följde med är väl inte så fansy fick ju med ett antal sli bryggor och så 4 sata kablar några skruvar.

Därimot så tycker jag att komplett där jag köpte den hade packat den dåligt. För den kom i en stor låda med lite bubbelplast och skakade man på den så kände man att mobo lådan for runt där i.

Synd bara att man vet hur posten hanterar paket hua.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Tja jag har inte fått kortet än sen ska jag ha tid att bygga om burken med. Jag vill helst köpa Asus z97 ws men vad jag kan få fram av att leta om info om det så verkar det moderkortet strula mycket. Och den har inte nå speciellt bra ljud chip heller och MSI Z97 XPOWER AC som du nämnde är lite väl dyr tycker jag. Gigabyte har också en liknande "bräda" men saknar m.2 slott på det så den går bort för mig för jag har en m.2 ssd plus att den också är dyr eller det är alla de här moderkorten.

Jag har bara tänkt köra 3 way cf så det borde funka iallafall med en 4790k 4 gpus så är det i nuläget X99 som gäller känns det som.

Å du Herp hur funkar msi kortet då och att köra 3way sli och så.:)

Jag hade just satt på grafikkorten, cpu, kylare, kopplat in nätagget, ssd..... när jag ser att det inte går att koppla i wifi eftersom att något måste ha gått jäkligt galet på fabriken... Pinnsen på Mobon passar inte med dosan -.- Så jag ska in och byta den nu i helgen, riktigt surt.

Vet inte heller riktigt vad "funkar bra" riktigt är eftersom att det är mitt första bygge, varit macanvändare sedan jag va 7.

Själv vill jag inte köra x99 eftersom att jag då behöver köpa nya Ramstickor, och CPUn kostar som f*n, mycket dyrare helt enkelt. Ska bara spela och enligt det jag läst så är det inte effektivt att köra fler svaga typ 6st 3,3 kärnor för ett högre pris jämfört med 4st 4,7-9. Till vilken grad får framtiden berätta eller någon här som kanske vet.

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Skrivet av Herp Derp:

Jag hade just satt på grafikkorten, cpu, kylare, kopplat in nätagget, ssd..... när jag ser att det inte går att koppla i wifi eftersom att något måste ha gått jäkligt galet på fabriken... Pinnsen på Mobon passar inte med dosan -.- Så jag ska in och byta den nu i helgen, riktigt surt.

Vet inte heller riktigt vad "funkar bra" riktigt är eftersom att det är mitt första bygge, varit macanvändare sedan jag va 7.

Själv vill jag inte köra x99 eftersom att jag då behöver köpa nya Ramstickor, och CPUn kostar som f*n, mycket dyrare helt enkelt. Ska bara spela och enligt det jag läst så är det inte effektivt att köra fler svaga typ 6st 3,3 kärnor för ett högre pris jämfört med 4st 4,7-9. Till vilken grad får framtiden berätta eller någon här som kanske vet.

Aj fan vad synd.

Lite som du tänker som du skriver i slutet tänker jag med jag spelar ju bara och x99 system blir för dyrt då har man inte råd med grafikkort av klass.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

En till fundering

En liten fundering detta moderkort använder sig av 2st 8pins cpu power kontakter jag behöver väl inte koppla in bägge kontakter om jag inte ska överklocka med flytande kväve eller så. Utan jag kommer bara klocka som jag gör nu på min Asus z97 Hero bräda och den har bara 1st 8pin kontakt.

Eller vad tror ni

Och i manualen stod det inte mycket om det här vad jag kunde se.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

En liten fundering detta moderkort använder sig av 2st 8pins cpu power kontakter jag behöver väl inte koppla in bägge kontakter om jag inte ska överklocka med flytande kväve eller så. Utan jag kommer bara klocka som jag gör nu på min Asus z97 Hero bräda och den har bara 1st 8pin kontakt.

Eller vad tror ni

http://i.imgur.com/rk9Whr4.jpg

Och i manualen stod det inte mycket om det här vad jag kunde se.

Du kan lungt köra vidare på bara en 8pin cpu kontakt. MSI har också 2st 8pin på sina M power, men detta krävs bara vid extrem överklockning.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Du kan lungt köra vidare på bara en 8pin cpu kontakt. MSI har också 2st 8pin på sina M power, men detta krävs bara vid extrem överklockning.
/Lifooz

Skönt att höra att jag tänkte rätt ändå tackar så mycket.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det där med ljudet är inte en "kioskvältare" för mig då iss allt ljud som sitter i burken påverkas av datorn i övrigt. Det bästa ljudet får du om du har ett ljudkort utanför burken helt och hållet. Men skillnaden är väl annars garantitiden man får på dessa märken.

Sanning med modifikation :). Såg det var realtek på denna plattan och kanske realtek på kort över 2k är ngt att ha men i övrigt brukar realtek suga.
Iaf köpte en gigabyte sniper planka med creatives chip, inte pga av ljudet och jag är inte särskilt intresserad av ljud, men boy vilken skillnad det var mot alla realtek kort jag haft innan. Ljudet var sjukt mycket bättre, trodde inte det kunde vara sådan skillnad. Och micen funkar klockrent utan nån störningar eller strul med volymen som jag alltid haft på mina realtek mobos.
Så nuförtiden kollar jag extra på ljud när jag kollar mobos och helst då med creatives chip.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Jag är inte heller nån ljud tok men med tanke på att Asus Z97 WS som är dyrare och har inte ljust nå ljud chip alls. Så borde det ändå funka åt mig. Men tack för info:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Jag är inte heller nån ljud tok men med tanke på att Asus Z97 WS som är dyrare och har inte ljust nå ljud chip alls. Så borde det ändå funka åt mig. Men tack för info:)

Asus Z97 WS har samma ljudchip som de andra Asusbärdorna (Realtek ALC1150).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stimpen:

Sanning med modifikation :). Såg det var realtek på denna plattan och kanske realtek på kort över 2k är ngt att ha men i övrigt brukar realtek suga.
Iaf köpte en gigabyte sniper planka med creatives chip, inte pga av ljudet och jag är inte särskilt intresserad av ljud, men boy vilken skillnad det var mot alla realtek kort jag haft innan. Ljudet var sjukt mycket bättre, trodde inte det kunde vara sådan skillnad. Och micen funkar klockrent utan nån störningar eller strul med volymen som jag alltid haft på mina realtek mobos.
Så nuförtiden kollar jag extra på ljud när jag kollar mobos och helst då med creatives chip.

Dock kan ofta "bra" ljud vara att den boostar ljudet på ett eller annat sätt så det är inte alltid du hör "rätt" om du förstår vad jag menar. Så utanför lådan är alltid bäst med t ex USB/optisk kabel in till datorn.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Asus Z97 WS har samma ljudchip som de andra Asusbärdorna (Realtek ALC1150).

Nu tänkte jag mer på som jag har nu på Hero brädan en separat avdelning med ljud på, Så är det inte på z97 ws kortet och sedan så verkarar asus ws ha problem men minnes slottarna för jag läste om en som köpt Asus ws
Kortet lämnat in det på garanti fick ett lika dant nytt kort och det var samma fel på det. Lämnar återigen in kortet igen får ett nytt å tro på fn det var samma fel på det med.

Så jag är lite skeptisk till asus z97 asus. Nä nu har jag Asrock kortet hemma så jag ska bara få tid till att riva datorn å byta kort så får vi se hur det är.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Och i manualen stod det inte mycket om det här vad jag kunde se.

Usel manual är helt normalt för ASRock.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Usel manual är helt normalt för ASRock.

Ja ha ha

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Här ett fint socket 1150 kort attan vilken bios meny många inställningar Gigabyte GA-Z87X-OC Force har just fått igång mitt efter bios uppdatering så jag nu kör med  i7 4790k cpu .
Få se nu vilken dator som blir spel dator intel eller amd

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz