Rösta fram Årets Datorbutik 2014

Permalänk
Medlem

jag måste säga komplett, extremt smidiga, fri frakt, och väldigt snabb leverans. kan inte uttala mig om retur ärenden då jag inte behövt returnera något, men all övrig service som att ändra ordrar osv har funkat utmärkt, sen vill jag ge ett minus till webhallen för hur de hanterade min retur av mitt första 280x då det hade så sinnesjukt hög coilwhine, och eftersom jag lider av social fobi vid sådana här saker, normalt sätt har jag inget problem att stå på mig, Men tillslut vart en av mina bästa polare så över att de knappt ville ta en titt på kortet så han följde med mig dit en gång till och vips fick jag med ett nytt kort hem på en gång:) angående priser måste jag säga att netonnet har dem absolut bästa:)

måste ge en eloge till posten när jag köpte min nya tv och det ringer på dörren och en ung tjej har släpat upp en otymplig 20 kg tung tv med kartong;) och detta utan att jag äns bad om det:P

Permalänk

Netonnet, pga extremt bra kundservice när jag skulle byta in mitt nätagg inte en men två gånger. Deras kundtjänst var mycket snabbare än tex inets

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Menlöst. Inet har med sina pingvinstavar köpt många av Sweclockers användare. Dock inte mig. Inte för att de är dåliga utan för att de helt enkelt inte är bättre än många andra och inte har samma priser.

Det är väl bara för dom andra att skicka 2 pingvinstänger om dom vill vinna

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Efter alla dessa år kan jag inte rösta på Inet mer. Dåligt utbud och väldig sällan bäst priser. Komplett har gratis frakt och bättre priser!

Permalänk

Inet utan tvekan, bra leverans, bra priser, bra utbud och grym webbdesign

Komplett är väl den butik som är ungefär lika bra men deras webbdesign är värdelös..

Skrivet av l4nky:

Efter alla dessa år kan jag inte rösta på Inet mer. Dåligt utbud och väldig sällan bäst priser. Komplett har gratis frakt och bättre priser!

Skulle jag verkligen inte säga, det händer ibland att komplett har bättre priser men oftast har det samma eller högre av min erfarenhet, håller faktiskt på att välja delar till min dator och inet har lägre pris på majoriteten av delarna, så iaf när det kommer till att köpa dator delar så är det inet som gäller.

"Komplett har gratis frakt" inet har också gratis frakt?

Permalänk
Medlem

Komplett har imponerat på mig i år.

Dustin måste få eloge för sin returhantering. Den har varit lika stabil i alla år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Det är väl bara för dom andra att skicka 2 pingvinstänger om dom vill vinna

Hehe ja kanske är det ett vinnande koncept Ja skall dock inte skriva så mycket mer om ämnet. En fanboy i tråden blev så ledsen förut pga man bland annat inte förstår ironi så jag vill inte göra folk så förbannade för en skit sak.

Permalänk
Medlem

Känns som att Inet tar hem denna varje år, och det med goda skäl Enda contendern är Webhallen av enda anledningen att de har en lokal butik. I alla andra aspekter är Inet felfria. Så överdrivet bra returhantering att jag ibland haft dåligt samvete över att slippa betala diverse avgifter.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

Hade inte skadat om butikerna kom i bokstavsordning i formuläret, mindre letande då, och mindre risk att missa någon.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur bra och billiga andra shoppar är.
Alla vet hur det slutar med det här.

Permalänk
Medlem

Lätt Inet!!

Permalänk
Medlem

Jag handlar inte så mycket, men i år har DustinHome skött sig bra. Trygghet och service går före "värsta prispress". Ska tilläggas att jag inte är någon datorbyggare utan handlar mestadels tillbehör såsom skrivare, tangentbord, datormus, och ibland en och annan SSD. Webhallen är också en bra kandidat, och som håller vad de lovar.

I alla fall så går min röst i år på DustinHome.

Permalänk
Medlem

Inet för bäst hemsida, leveranstider och service.
Netonnet/Webhallen för bäst erbjudanden.
Cdon för lägst priser (med rabattkoder), dock tveksam support.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

SÅ många sweclockers fanboys som gillar inet och inte ser nåt annat . Tex komplett. Röstar på komplett älskar Inets support men priserna är alldeles för höga .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk

Tycker det är svårt att välja. Dom är alla så duktiga idag. Gjort flera beställningar under året hos olika butiker och inte haft något problem alls. Vad ska man gå på liksom?

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisskross:

Tycker det är svårt att välja. Dom är alla så duktiga idag. Gjort flera beställningar under året hos olika butiker och inte haft något problem alls. Vad ska man gå på liksom?

de jättebra butikerna skiljer sig från de bra när du får problem med din produkt. att man köper något och att paketet sedan dyker upp någon dag senare säger inte så mycket om butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

. oj felpost. kan forum moderator ta bort. ;/

Inte alltid moderatorer läser alla inlägg så det kan du göra själv. Klicka på Redigera och sedan Radera inlägg.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Dustin ftw..!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Netonnet pga deras generösa öppet köp policy i samband med deras låga priser och för det mesta bra utbud.

Inet måste skärpa sig när det gäller pris och öppet köp om de ska vara bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Varför är inte MaxFPS med? Man får ju banana skids av dom

För att deras support är hemskt dålig och inte kan de packa rätt saker heller..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av Sirme:

snip..

måste ge en eloge till posten när jag köpte min nya tv och det ringer på dörren och en ung tjej har släpat upp en otymplig 20 kg tung tv med kartong;) och detta utan att jag äns bad om det:P

Hade det varit bättre med en äldre man? Deras jobb förövrigt.

Permalänk

Förstår inte hypen kring inet. Dom är varken billigare eller snabbare än andra butiker och har dessutom inte fraktfritt (ja jo, om du är swec medlem får man la kanske det, men komplett har fraktfritt till folket). Pingvinstång? Bah! När jag beställde på maxfps.se så fick jag faktiskt tre banana skids med i paketet, inte illa! (synd att maxfps inte var med i listan, dom har ett riktigt bra utbud av varor och faktiskt ganska bra priser när de drar till med en rea)

Nej, komplett får lätt min röst. Visst deras konstanta SUPER DUPER MEGA ULTRA WEEKEND reor fyllda med varor de annars inte kan få sålt är lite tröttsamma. Men fri frakt, stort utbud, snabba leveranser och en kundtjänst som går above & beyond varje gång jag haft med dem att göra gör komplett.se till årets datorbutik 2014.

Permalänk
Skrivet av Blofeld:

Netonnet pga deras generösa öppet köp policy i samband med deras låga priser och för det mesta bra utbud.

Inet måste skärpa sig när det gäller pris och öppet köp om de ska vara bäst.

Håller med. Varit storkund till Inet tidigare men gått över till NetonNet. Returnerat där utan några bekymmer! Visst kunskapen på NetonNet är långt ifrån Inets. Men vet du vad du vill ha och det billigt..... Ledsen inet

Permalänk
Medlem

Undrar om Pixmania är nominerade då någon känt att de ville ha lite lajjbans. Är ju som att nominera Kim Jong-Un till Nobels fredspris.

Permalänk
Skrivet av Fluf:

(ärligt) Röstat (på det butiker jag faktiskt köpt i) och klart.

Notera att det görs stickprov av rösterna, krav på att kunna uppvisa kvitto daterat 2014 i respektive butik.
Eller kanske inte

Men borde göras!
Kanske något för redaktionen att titta på inför kommande års omröstningar?
för övrigt går min röst till Alina i år, har aldrig haft några problem med dem, de har t.o.m.
fått hem de saker jag beställt en dag tidigare än vad de ursprungligen meddelat vid ett antal tillfällen.

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Gillar att handla över disk, och där är Inet (åtminstone i sisjön) väldigt bra och trevliga. Priserna ligger ibland bland de lägsta (aldrig faktiskt lägst vad jag sett), och ibland högre.

Allt detta har webhallen dock också (trevlig personal, låga priser, smidigt att handla). Dessutom butik i Centrum!

Det som får min röst att falla på webhallen är dock servicen. Har faktiskt haft ett garantiärende både på inet och webhallen under 2014. På webhallen var det bara att gå in i butiken och få en ny produkt - utan snack. På inet tog det över en vecka att få svar över mail, och svaret blev att kontakta tillverkaren själv. Visserligen handlade det om en lite dyrare produkt, till deras försvar, men jag är inte överdrivet imponerad.

Permalänk
Medlem

Tror vi alla väljer netonnet, inet, webhallen, komplett eller cdon.com före de flesta andra butiker när det gäller datorpinaler.
För mig tar Netonnet priset då de har butik här i örebro med riktigt bra service.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Ny dator för mycket bra pris.

Hejsan svejsan alla Sweklockare....^^

Jo som sagt Jag hade en Packard bell en riktig värsting "För 6 år sen"
Så min sambo lovade mig en ny data i 41 års present...^^, så jag hoppade in på Webhallen och kollade runt.
Och där såg jag den, kärlek vid första ögonkastet.
En Asus rog 30, http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/200421-asus_g30ab-nr032s_i7-4770k-16gb-1tb__128gb_ssd-gtx780-fyndvara_klass_3
Och det var sista exemplaret.
Så fick den för 13000 tusen nästan exakt med sån där webhallen care pack, och nu i går såg jag att samma dator säljs igen för 15400 kr exakt samma spec.
Och min köpte jag i Augusti, så alltså har jag tjänat 2400 kr ^^.
Så min röst går starkt till Webhallen ^^ tummen upp.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, I7 9700K, 16GB RAM, SSD 128GB, SSD 256GBx2, HDD 2 TB, NVIDIA GeForce GTX 1080, Logitec MX518, Tangentbord LIDL "Mekaniska is for sissys", WIN 10 Ultimate 64Bit.

Permalänk
Medlem

Kan bara ta och gratulera till Inet, vi alla vet hur detta kommer att sluta ändå.

Permalänk
Medlem

jag handlar bara på 2 ställen än så länge dvs inet samt webhallen , inet bara för att webhallen inte har det jag är ute efter . webhallen har jag alltid handlat hos hela tiden nästan , cdon har jag testat att handla på då dom hade ett specielt erbjudande och jag fick en söndrig dator , listade ut att det var moderkortet , fick en ny efter lämnat in den söndriga , då var nätaggregatet sönder och dom ville inte ta tillbaka den för det är jag som är gnällig... , så efter det ingen mer cdon.

komplett har jag inte handlat på under 2014.

webhallen har jag handlat mycket på och service har funkat jättebra , aldrig krånglat och goa att prata med men duktiga inom hårdvaru är dom inte specielt varken inet eller webhallen ,

därav gick min röst till webbhallen

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz