Samlingstråd för Internet - Uppkoppling - Nätverk. Läs innan ni skapar en tråd!

Permalänk
Hedersmedlem

Samlingstråd för Internet - Uppkoppling - Nätverk. Läs innan ni skapar en tråd!

När man har löst problemet i sin tråd så vill jag att ni lägger till i första inlägget eller skriver ett nytt inlägg med lösningen på problemet i er tråd. På så vis kan andra som söker efter samma problem få hjälp.

FAQ
FAQ - Allmänt

FAQ: D-link 604 Router

Guider
Bygg din egen router med pfSense av Endosavian

Kom igång med IRC-chattande av cort2

Gör din egna felsökning! (Nätverk) Flowchart av Nikkop

Tips
Optimera din TCP-hastighet

Att skapa en omröstning – tips på lämpliga formuleringar av bartil

Samlingtråd: Olika hoster (filer/bilder)

Diverse
Samlingstråd: Posta din hastighet

.
Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
STOSN

Behöver ni ställa frågor till någon som kan ISP så är jag en av tre seniortekniker och arkitekter på stockholms stadsnät samt konsult uthyrd till nordens största ISP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tappar uppkopplingen på en utav fyra användare, så fort jag använder utorrent eller liknande som kräver lite mer bandbredd

hur gör man för att bifoga en printscreen ?

Permalänk
Medlem

pfsens.

pfSens tutorialen saknar bilder =(

Permalänk
Medlem

Hittar inget trådlöst nätverk

Jag har ett trådlöst nätverkskort (USB) som heter TP-Link TL-WL821N. jag har använt det ett bra tag och det har funkat bra men efter att jag har installerat om Windows så funkar det plötsligt inte ihop med datorn. Jag har testat det i en annan dator så det är inget fel på det.

Normalt så brukar det installera sig själv när man sätter in det i datorn men det gör det inte nu. Inte heller funkar det när jag installerar det med medföljande skiva eller med drivrutiner hämtade från tillverkarens hemsida. Jag har försökt flera gånger att installera och avinstallera. Har även försökt uppdatera drivrutinerna via Enhetshanteraren. Oavsett vad jag gör så hittar inte adaptern några nätverk alls.

Jag använder Windows 7 och använde samma OS på den andra datorn där jag testade nätverkskortet.
Jag har testat olika USB-uttag så det är inte problemet.

När jag hade installerat om Windows så hade jag med datorn till jobbet och laddade ner lite via kabel.
Kan det vara det som ligger och blockerar på nåt sätt?
Eller vad...?

Permalänk

Precis köpt ett internetkort av modell asus pce-ac56 och har stora problem med det. Internet fungerar i 5 sekunder och sedan lägger allt av och fortsätter såhär. Prövat att ominstallera drivers och detta fungerar i typ 1 dag sen kommer problemet tillbaks. Har tidigare använt mig av en NETGEAR WNDA3100 vilket fungerar utan problem så känns konstigt att en internet adapter av högre prisklass fungerar såhär dåligt.

Permalänk
Medlem

Räckvidd betong.

Har routern i hallen och jag har min datorstation i sovrummet (bor i en 2a ala 55 kvm). Lyckas inte få in tillräckligt stark lina för att spela på.
Köpte en Netgear Nighthawk X6 R8000 - och det hjälpte inte. Vilken router bör jag ha? Eller hur löser jag problemet?

Tusen tack på förhand.

mvh P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phasp:

Har routern i hallen och jag har min datorstation i sovrummet (bor i en 2a ala 55 kvm). Lyckas inte få in tillräckligt stark lina för att spela på.
Köpte en Netgear Nighthawk X6 R8000 - och det hjälpte inte. Vilken router bör jag ha? Eller hur löser jag problemet?

Tusen tack på förhand.

mvh P

Vad har du för nätverkskort i datorn? Den spelar lika stor roll som routern!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Vad har du för nätverkskort i datorn? Den spelar lika stor roll som routern!

Jag är riktigt dålig på detta.
Men på beskrivningen står det: Trådlöst nätverkskort Ja, 802.11 b/g/n/ac

https://www.inet.se/produkt/1972222/msi-gp70-2qf-i7-8gb-gtx-9...

Permalänk

Har lite problem med filöverföringshastighet mellan min dator i källaren till mediaspelaren i vardagsrummet, tycker det går för sakta.... min dator sitter i en switch som sen går till routern och mediaspelaren är inkopplad likadant(dock i en annan switch) Kommer upp i 4.3mb/s