Microsoft direktsänder kvällens presskonferens om Windows 10

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen dröja flera år innan HoloLens är färdig att släppas. Att man har fått vissa saker att fungera redan nu är bara "wow".

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Kommer antagligen dröja flera år innan HoloLens är färdig att släppas. Att man har fått vissa saker att fungera redan nu är bara "wow".

Med tanke på att de låter allmänheten pröva dessa glasögon redan idag, skulle jag inte säga att det kommer dröja år innan de släpps (generation 1 då alltså).

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Med tanke på att de låter allmänheten pröva dessa glasögon redan idag, skulle jag inte säga att det kommer dröja år innan de släpps (generation 1 då alltså).

Att låta ett begränsat urval utav journalister få pröva på glasögonen i en labbmiljö är inte samma sak som att låta allmänheten få pröva på en full upplevelse med leveransdag nästa jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Att låta ett begränsat urval utav journalister få pröva på glasögonen i en labbmiljö är inte samma sak som att låta allmänheten få pröva på en full upplevelse med leveransdag nästa jul.

Så journalister tillhör inte allmänheten på något sätt, menar du? När jag säger allmänheten menar jag givetvis folk utanför Microsoft (som då inte samarbetar med företaget). Och tänk efter lite är du snäll; Om de var åratal ifrån att slutföra denna produkt, varför då NU visa upp den, och inte hålla den hemlig ännu längre, då de jobbat på den i åratal redan? Det du säger är ologiskt, och jag ställer mig ytterst tveksam till att den INTE kommer släppas inom 2, kanske 3, år.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Avstängd

Målbrottskillen sa att hololens skulle släppas under "a windows 10 timeframe"

Då XP lanserades 2001 och vissa varianter av XP har support till 2019. Kan man då säga att XPs "timeframe" är 18 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Målbrottskillen sa att hololens skulle släppas under "a windows 10 timeframe"

Då XP lanserades 2001 och vissa varianter av XP har support till 2019. Kan man då säga att XPs "timeframe" är 18 år?

Med "inom Windows 10's timeframe" menade han nog "innan vi släpper nästa version av Windows".

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanneCool:

Med "inom Windows 10's timeframe" menade han nog "innan vi släpper nästa version av Windows".

Jaha! Ja då är det ju inte alls så långt kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Jaha! Ja då är det ju inte alls så långt kvar.

Enligt Wireds artikel så vill de försöka få ut dem till utvecklare under våren. Sen om det betyder till några få utvalda eller till alla som är villiga att betala för dev-hårdvara återstår väl att se.

Visa signatur

.<

Permalänk
Medlem

Bara jag som drar öronen åt mig när de snackar om roaming file lists osv? Hoppas verkligen att det inte skickas i klartext....

Permalänk
Medlem

Den som har glasögonen ser från ett perspektiv, kameran från ett annat. Och allt ser helt rätt ut? Dafaq...

So just take mah moneyh, if I had any to begin with. Jag tror inte att den här kommer att bli särskilt billig...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Den som har glasögonen ser från ett perspektiv, kameran från ett annat. Och allt ser helt rätt ut? Dafaq...

So just take mah moneyh, if I had any to begin with. Jag tror inte att den här kommer att bli särskilt billig...

err, va?

kameran har såklart ett eget hololager (AR) som får saker beräknade och inlaggda från dess perspektiv. det finns inga faktiska hologram i det fysiska rummet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag är ju bara så nöjd som du kan bli med Windows 8.1 så jag hoppas det inte blir ett tok bryt ifrån det stuket.

Windows 7 var suveränt, Windows 8.1 vara MINST lika suveränt enligt mig och på det sättet jag använder Windows. Hoppas på en grym fortsättning.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

err, va?

kameran har såklart ett eget hololager (AR) som får saker beräknade och inlaggda från dess perspektiv. det finns inga faktiska hologram i det fysiska rummet.

Det fattar jag! Det är bara jäkligt snyggt att allting syns i realtid utan lagg eller delay. När jag tänker efter är det typ exakt samma sak som multiplayer i spel. (Jag ska inte skriva något samtidigt som jag gör läxor och är trött på samma gång, det blir bara konstigt då... XD)

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Röststyrningen fungerar bättre än jag vågade hoppas i Google Maps på Android/iOS. Förväntade mig bara att det skulle fungera på engelska, vilket vore ett problem med svenska namn på orter/vägar. Fungerar långt över förväntan både för svenska och även för sökning i USA uttalat av en svensk, borde väl i.o.f.s. ha hyfsat uttal då jag nästan dagligen pratar engelska med kollegor. Förstår den även mina kinesiska kollegors engelska vore jag mäkta imponerad!

Är inte fullt lika begeistrad av Siri även om det fungerar hyfsat och har inte använt röststyrning mer generellt i Android så kan inte uttala mig om det. Cortana ser i alla fall imponerande ut på scen

Enda jag vet är att Cortana på svenska var i Early Alpha förra året ^^ Så det är påväg alla fall, men lär väl ta ett par år till

Permalänk
Medlem

fördumma pc:n med massa mobilappar, nej tack! Ett lösen överallt! nej tack!

GRATIS är ju att få med alla på tåget så snabbt som möjligt! Annars risk för flopp!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3