Permalänk
Medlem

ny subbas

Tjenare hade tänkt gå och lyssna på några subwoofers i dagarna och inhandla något eller beställa.
Jag har Dali Zensor 3. Med en Nad 304 kopplad till dem vid datorn.

Jag har i framtiden tänkt använda basen till ett 5.1 system.
Så maxpris är väll 5000kr gärna billigare om det är värt pengarna. Jag bor i en 32 M2 lägenhet och kan väll inte ha för hög bas egentligen eller för högt på pga grannar, men något litet extra i musik och i film ibland hade varit trevligt.

Permalänk
Skrivet av Witzm:

Tjenare hade tänkt gå och lyssna på några subwoofers i dagarna och inhandla något eller beställa.
Jag har Dali Zensor 3. Med en Nad 304 kopplad till dem vid datorn.

Jag har i framtiden tänkt använda basen till ett 5.1 system.
Så maxpris är väll 5000kr gärna billigare om det är värt pengarna. Jag bor i en 32 M2 lägenhet och kan väll inte ha för hög bas egentligen eller för högt på pga grannar, men något litet extra i musik och i film ibland hade varit trevligt.

Denna sub är ohotad i sin prisklass. Finns som 12" också som går något djupare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=133863

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bergggren:

Denna sub är ohotad i sin prisklass. Finns som 12" också som går något djupare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=133863

Prisutvecklingen på den är ju lite lustig. Den har funnits ute i över 8 år, men prisgrafen har sen dess gått stadigt uppåt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Prisutvecklingen på den är ju lite lustig. Den har funnits ute i över 8 år, men prisgrafen har sen dess gått stadigt uppåt

Eftersom den är löjligt prisvärd så vet XTZ att dom kan höja priset lite till, men fortfarande ha ett väldigt bra pris.
Med andra ord rekommenderar jag den också.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Prisutvecklingen på den är ju lite lustig. Den har funnits ute i över 8 år, men prisgrafen har sen dess gått stadigt uppåt

Möjligt att prisjakt har indexerat lite snett ibland t.ex med den matta versionen samt demoexemplar osv som ständigt finns.
Den har dessutom bra andrahandsvärde. Har haft 2 st som har tågat på bra, jag rekommenderar denna varmt!

Permalänk
Medlem

Xtz är bra för priset,

Kör själv 2st 12" i mitt bio hemma system med dali lektor 7.1.
Funkar grymt bra

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Xtz är bra för priset,

Kör själv 2st 12" i mitt bio hemma system med dali lektor 7.1.
Funkar grymt bra

Hur stor skillnad är den mellan 12" och 10"?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Prisutvecklingen på den är ju lite lustig. Den har funnits ute i över 8 år, men prisgrafen har sen dess gått stadigt uppåt

Ungefär 3 procent prisökning per år. Inget exceptionellt då det mesta i en högtalare inte har en prisutveckling liknande datorkomponenter.

Har själv nämda XTZ tillsammans med Dali Concept front center (och Dali 4b surround). Mycket nöjd, men jag har inte heller prövat annat.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Hur stor skillnad är den mellan 12" och 10"?

12" går några enstaka hz djupare, samt tar större plats. Dock är det samma förstärkare vilket gör att 10an är lite rappare, bättre till musik.