Permalänk
Medlem

komma åt ZyXEL P-2601HN-F1 ifrån BBB

vet inte om jag tappat det eller inte, men jag lyckas inte

fick hem modem/router kombon häromveckan, försökt sedan dessa att spontant gå in på den för att sätta den i bridge mode för att routerfunktionen är totalt värdelös då den behöver startas om flera gånger om dagen etc etc

har aldrig kommit åt de, kan pinga 192.168.1.254 och det skall vara så enkelt att bara nå det ip numret i webläsaren, men nix nada de går inte...

finns det något annat trick? telnet? ssh? eller kan det vara så enkelt att den DNS highjackar typ routerlogin.com eller dylikt till sig själv?

eller så är skiten kass, har dock ett gäng renodlade 24mbit ADSL modem liggande på jobbet, tror ni bredbandsbolagets "andra ände" gillar att standardmodem med tanke på att man behöver logga in o aktivera mm?

andra som har samma fel på sin som mig:
nätverksportarna stänger av sig, får flytta kabeln mellan jacken eller starta om den, wifit svänger otroligt mellan 0-12mbit, med Inssider så är jag det enda wifit i närheten.
ibland får de för sig att inte släppa igenom ping eller speltrafik, och DNS resolves är typ en av tre som går igenom

några trix för att boosta farten? har under 50m från tomtgräns till telestations huset (max 100m kabel från model till hus), får ur 13mbit av 24 betalda

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

hehe postade detta typ 10min innan http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/1...

BBB har tydligen låst sina modem för att AB körde någon "SÅ OSÄKERT ÄR DITT MODEM" löpsedel i höstas.

förresten, vet inte om jag har fel nu men 192.168.1.1 ska det vara enligt manualen? ipconfig visar att gateway är 192.168.1.254 men vet inte riktigt vad det betyder. någonstans läste jag att det är bryggat när gateway har det ip:t.

Permalänk
Medlem

1. Dra ut alla sladdar från routern, förutom elsladden.
2. Nollställ routern med knappen på baksidan eller med 30-30-30
3. Koppla in en dator via ethernetkabel i routerns switch. Koppla inte in någon annan anslutning.
4. ipconfig /all
5. Skriv in 'default gateway' (från ovan) adressen i en webläsare (borde vara 192.168.1.1 enl dokumentation).
6. Fungerar inte detta så prova en annan webläsare.

EDIT: Är den låst som föregående skrev så borde du kunna låsa upp den via telnet. Kontakta BBB för instruktioner.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

mjo, åkte på en av samma modell som var drabbad i oktober, men fick modemet levererat i januari, helt värdelöst att de skickar ut samma produkt fortfarande

deras kundtjänst för att remote accessa svarar inte i telefon nu heller...

Totalt utelåst, testat de som ni skriver ovan, fick igång webinterfacet en kort stund, men user/1234 funkar inte.

nä, blir att slita modemet i stycken, ringa och kräva uppsägning, och att de häver fakturan som ligger här för första månaden.

Jag som hoppats kunna öppna en port för att lira lite. gha att det här saker ska förstöra ens kväll

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se