Permalänk
Medlem

Gigabyte p67a-ud3-b3

Hejsan!

Fått tag i en i7a och hade tänkt byta från min AMD propp till den processorn och gigabyte p67a ud3 b3, men nu har jag svurit mig ve och förbannelse över Gigabytes hemsida som timeoutar jämt. Och när jag väl kommer in på den så finns inte detta kort i deras listor.
Så aldrig mer Gigabyte för min del...

Så min undran är, Har någon en orgskiva till detta kort och kan rara ner denna och maila mig? Har kollar andra sidor som påstår att dom har rätt drivrutiner men inget har fungerat hittills. Windows klarar inte av att hitta några drivrutiner alls, Nätverk, Usb, ljud. Inget alls.

Rev 1.0 är kortet.

Tackar på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte skivan, men här är en direktlänk till kortet. Om du talar om vilket OS du vill ha drivers till så kan jag direktlänka drivrutinerna.
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3765#o...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ojsan, missade det. Win 7 64bitars. Din länk är den första gigabytelänken som någonsin funkat på under 5 sekunder xD

Permalänk
Medlem

Men dra och bada, det fungerar ju! Har sidan legat nere kanske?

Permalänk
Medlem

Tackar så hemskt mycket! Har slitit som ett djur och svurit att aldrig köpa Gigabyte's grejer mer, brorsan sa samma sak. Men nu verkar det lira

Permalänk
Hedersmedlem

Fint att det funkade!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Nu ropade jag hej och landade mitt i sjön märker jag, ingen alls av drivrutinerna funkar =/ Sitter just nu på den burken med surfplatta som delar wifi via usb.

Windows har bestämt sig för att mina drivrutiner funkar bra, inte ett jota händer när kabeln åker i (Nätverk). När jag försöker installera får jag ett felmeddelande som heter "FindFile Failed". Börjar tappa hoppet och hatet växer sig starkare för detta moderkort.
Så, skall jag utföra en satanistisk ritual på detta kort och kolla efter ett bättre begagnat eller finns det fler utvägar?
Ljudet funkar nu iaf, tack vare Windows 8 är min gissning.

Enhetshanteraren säger iaf detta: Inventec PCI GBE Family Controller, Device cannot start. (Code 10).

Kan tillägga att jag inte hade ljud när Windows 7 var installerat.

Permalänk
Medlem

Bror min Resettade bios efter jag skrev första vädjan också.

Permalänk
Medlem

Har nu "löst" det med ett nytt nätverkskort. När det åkte i började allt annat fungera, har ingen aning om hur eller varför. Men nu kan man le igen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av raggoth:

Har nu "löst" det med ett nytt nätverkskort. När det åkte i började allt annat fungera, har ingen aning om hur eller varför. Men nu kan man le igen

Ominstallerat W7 efter moderkorts och CPU byte?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)